Armbanden gemaakt met Wire & Wire wie helpt mij op weg ?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Dylano
Bead Interested
Armbanden gemaakt met Wire & Wire wie helpt mij op weg ?

Bericht door Dylano » zo 14 mar 2004 08:07

Hallo
Ik heb hier op de site een paar hele mooie armbanden gezien gemaakt met wire&wire de meeste zijn gemaakt door een zekere Eva.
Kan iemand mij vertellen of ik de uitleg in een bepaald boekje kan vinden
de meeste armbanden bestaan uit een heleboel ringetjes moet je die dan zelf maken eventueel met de wire artist, ik vind ze erg mooi helemaal mijn smaak maar er is helaas zo weinig uitleg over te vinden........ het lukt mij niet om er foto's van te plaatsen, maar misschien wil iemand de moete nemen om ze even te bekijken, hier kan je ze vinden:
Op de homepage van kralen.com klik je op
wire&wire
voorbeelden
dikke wire
armbanden

en dan de chain maille 2 in 2
of de turkisch chain
maar ze zijn allemaal mooi ik hoop dat ze in een of ander boekje staan of zo........
Groeten Dylano

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » zo 14 mar 2004 09:09

Als ik je zo hoor over chain maille dan zit je vreselijk verkeerd met wire wire!! chainmaille is een tijdrovend en duur werkje! Het wordt gedaan met allemaal ringetjes om te oefenen zou je zelf ringetjes kunnen maken door draad om iets heen te buigen en ze zelf te knippen! Maar als je het over de Eva hebt die ik denk dat je bedoel dan gebruik zij alleen maar echt zilver! moet ook eerlijk zeggen dat chain maille mooier is met zilver! Er zijn bedrijfjes waar je de zilveren jumprings kan kopen! Chainmaille is trouwens ook altijd mooier als je een dikkere draad gebruikt om de ringetjes te maken!

En er is genoeg te vinden over chain maille! Maar je moet wel een zoekmachine gebruiken zoals Google etc. Veel succes met zoeken!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 14 mar 2004 09:36

degene die ze heeft gemaakt heeft samen met nog iemand een website op http://www.metallique-bijoux.com/" onclick="window.open(this.href);return false; . misschien kan je daar wat vinden, en anders via de e-mailadres die daar te vinden is contact met haar opnemen.

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » zo 14 mar 2004 09:56

Eva is op het moment niet bereikbaar haast!!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

char
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door char » zo 14 mar 2004 19:12

Ik heb een boek waar het in staat.
Handboek voor Hobby en Vrije Tijd. ISBN 90 6407 049 0. Het wel al een oud boek uit 1981. Misschien hebben ze het in de bieb. Mocht je het vinden; het staat op blz 340.
Er wordt wel aangeraden om de ringen niet te knippen maar te zagen met een fijn zaagje. (eerst draad langs staaf winden). Als je knipt krijg je teveel braampjes en sluiten de ringetjes niet goed aan.

Als je het niet kan vinden en je wil perse iets op papier, dan kan ik je wel wat kopieen toesturen.
Ik hoor het wel.

Charlotte

Dylano
Bead Interested

Bericht door Dylano » ma 15 mar 2004 06:13

Ik zal eens rondneuzen in de bieb. Morgen moet ik daar toch zijn. Ik heb ook nog op internet gezocht maar er zijn alleen buitenlandse sites te vinden helaas. Vreemd blijkbaar wordt deze techniek hier weinig toegepast. Jammer hoor want ik vind het erg mooi weer eens iets totaal anders dan wat je nu zoveel ziet met strass enz......het is allemaal zoveel van hetzelfde helaas. Nou ik ga op zoek bedankt hoor!
Groeten Dylano.

Dylano
Bead Interested

Bericht door Dylano » di 16 mar 2004 19:26

Charlotte, ik heb het boek helaas niet kunnen vinden in de bibliotheek, zou je mij die bewsute blz willen mailen? Ik heb op internet enz gezocht maar er is geen nederlands boek te vinden, wel heb ik gezien dat je zelf ringetjes kunt maken met een wire aparaatje, dat ga ik eerst maar eens proberen.
Groeten Dylano

char
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door char » di 16 mar 2004 21:25

sorry ik heb geen scanner of zo. Ik kan alleen maar de blz. kopieren en per post naar je huisadres sturen.
Stuur me maar een pbtje met je adres, dan komt het voor mekaar.

Dylano
Bead Interested

Bericht door Dylano » ma 29 mar 2004 11:59

Charlotte nogmaals bedankt voor de kopieen, ik heb je een pb tje gestuurd maar ik denk dat je dat niet ontvangen hebt, klopt dat???
Groeten Dylano

char
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door char » ma 29 mar 2004 12:16

Nee ik heb niets ontvangen.
Ben wel benieuwd of je iets aan mijn kopieen hebt gehad.

tigra.74
Bead Reader

Re: Armbanden gemaakt met Wire & Wire wie helpt mij op weg ?

Bericht door tigra.74 » vr 20 jan 2012 02:28

Hoi,
De laatste tijd maak ik eigenlijk vrijwel alleen nog chainmaille. Ik heb zelf mallen in de maten 4 t/m 8 mm, daarop draai ik dan spiralen, die ik weer tot ringen knip.
Het onder de knie krijgen, daar gaat wel wat tijd in zitten. Ik weet niet hoe goed je engels is, en dan bedoel ik verstaan. Maar ikzelf heb alle chainmaille patronen geleerd via Youtube.
En dan tik je in t zoekvak; chainmaille tutorial, dan heb je t voor t uitzoeken. Je kan bij youtube ook zoeken op artistic wire (daar maak ik ringen van) en dan de tutorials bekijken van Laura Andersen. Zij werkt voor artistic wire en gebruikt in de filmpjes de kant-en klaar ringen. helaas heb ik die nog niet gevonden in Nederland, maar met zelfgemaakte ringen gaat t ook goed. Om openringetjes te kopen is om te beginnen waanzin, omdat verschillende steken ook verschillende diameters en draaddiktes vergen.

Groetjes,
miranda

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Re: Armbanden gemaakt met Wire & Wire wie helpt mij op weg ?

Bericht door violetmoon_17 » za 03 mar 2012 11:29

tigra.74 schreef:Hoi,
De laatste tijd maak ik eigenlijk vrijwel alleen nog chainmaille. Ik heb zelf mallen in de maten 4 t/m 8 mm, daarop draai ik dan spiralen, die ik weer tot ringen knip.
Het onder de knie krijgen, daar gaat wel wat tijd in zitten. Ik weet niet hoe goed je engels is, en dan bedoel ik verstaan. Maar ikzelf heb alle chainmaille patronen geleerd via Youtube.
En dan tik je in t zoekvak; chainmaille tutorial, dan heb je t voor t uitzoeken. Je kan bij youtube ook zoeken op artistic wire (daar maak ik ringen van) en dan de tutorials bekijken van Laura Andersen. Zij werkt voor artistic wire en gebruikt in de filmpjes de kant-en klaar ringen. helaas heb ik die nog niet gevonden in Nederland, maar met zelfgemaakte ringen gaat t ook goed. Om openringetjes te kopen is om te beginnen waanzin, omdat verschillende steken ook verschillende diameters en draaddiktes vergen.

Groetjes,
miranda
Hallo Miranda, dit is al een vrij oud topic, maar kijk voor de ringen eens bij "the queenring"
Zij hebben de echte chainmaille ringen in verschillende kleurtjes, materialen en maten.

:D
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Gesloten