Lange, zware ketting repareren

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sabrina1981
Bead Designer
Berichten:758
Lid geworden op:za 10 sep 2005 15:43
Locatie:Culemborg
Contacteer:
Lange, zware ketting repareren

Bericht door Sabrina1981 » za 23 feb 2008 20:25

Ik heb als reparatie een lange ketting met alleen maar grote, zware glaskralen gekregen. Deze ketting was geregen op plastic en die heb ik al een keer geregen op staaldraad en vastgemaakt met een aantal kalotjes, omdat er geen slotje aanzat.

Nu is de ketting weer losgeschoten, maar niet bij de knijpkraaltjes.

Ik heb nu 0.8mm draad en ben al voornemens op de ketting dubbel te rijgen, maar hoe kan ik hem deze keer zo maken dat ie blijft zitten?

Alvat bedankt.

Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:

Bericht door Tessa » za 23 feb 2008 20:54

Ik zou m op 2 of 3 draden rijgen en dan een lusje maken zonder kalotje en dan vastmaken met 2 of zelfs 3 knijpkraaltjes. 1 knijpkraal voor de laatste kraal rijgen, dan de laatste kraal dan 2 knijpkralen, dan een lusje maken, dus de draden terugrijgen door de knijpkralen, kraal en andere knijpkraal en alles vastknijpen.

Snap je dit een beetje?
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 23 feb 2008 21:21

ik denk zelf dat meerdere draden niet nodig is, de draad zelf zal wel sterk genoeg zijn. het moet alleen heel sterk afgewerkt zijn...maar enige dat ik kan bedenken is meerdere knijpkralen....evt druppel lijm erbij....hopelijk heeft iemand anders nog tips. ;)

Gebruikersavatar
Sabrina1981
Bead Designer
Berichten:758
Lid geworden op:za 10 sep 2005 15:43
Locatie:Culemborg
Contacteer:

Bericht door Sabrina1981 » zo 24 feb 2008 13:56

Tessa schreef:Ik zou m op 2 of 3 draden rijgen en dan een lusje maken zonder kalotje en dan vastmaken met 2 of zelfs 3 knijpkraaltjes. 1 knijpkraal voor de laatste kraal rijgen, dan de laatste kraal dan 2 knijpkralen, dan een lusje maken, dus de draden terugrijgen door de knijpkralen, kraal en andere knijpkraal en alles vastknijpen.

Snap je dit een beetje?
Hoi Tessa,

Ik snap het een beetje, maar dat lusje niet helemaal. Maak je aan beiden kanten van het draad een lus of ?

nonnie
Bead Starter
Berichten:96
Lid geworden op:za 25 mar 2006 18:45
Locatie:Een
Contacteer:

Bericht door nonnie » zo 24 feb 2008 14:25

Ik zou hem met meerdere knijpkralen vaszetten. Gewoon 2 of 3 aan de ketting doen en de andere draad erin steken en vastknijpen. Denk dat meerdere draden op zich niet nodig zijn omdat het al sterk draad is.

zotteke
Bead Discoverer
Berichten:24
Lid geworden op:za 03 dec 2005 22:04
Locatie:meerssen
Contacteer:

ketting knopen

Bericht door zotteke » di 26 feb 2008 16:50

Wij knopen de metaaldraad als het een lange zware ketting is. We maken een aantal speciale knopen die we ook gebruiken voor het werken met elastiek. Dan rijgen we de draad een stuk terug door de kralen en werken zo de knoop weg. Gaat nooit meer los!!
Succes
Het leven is te mooi om je druk te maken!

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 26 feb 2008 23:13

Zit er niet ergens een schrp stukje, waardoor de draad is kapotgesneden?
Ik zou dit eerst controleren.
~Audrey~

Gesloten