rijgen met bierdopjes

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
rijgen met bierdopjes

Bericht door Sandra » za 05 apr 2003 19:03

Ik kreeg van iemand onderstaande vraag via mijn gastenboek:
marjan schreef:Ik wilde voor mijn dochters kinderfeestje sieraden maken van bierdopjes. Heb nog niks gevonden. Als we niet weten hoe dat moet, dan ga ik andere ideeen van je site gebruiken. Misschien weet jij hoe je van bierdopjes en kralen een leuk sieraad kunt maken. Het ziet er leuk uit, zag het in een winkel, maar de prijs was wel erg(rond 25 euro minimaal) ik wilde met de meiden die allemaal rond de 9 jaar zijn, iets in deze richting gaan maken.
Groetjes Marjan
ikzelf heb het idee dat er wel gaatjes in de dopjes moeten zijn en dat je ze dan als hanger rijgt bijvoorbeeld...of heel veel dopjes op 1 ketting...of misschien ringetjes ertussen?

misschien hebben jullie enig idee?

groetjes,
Sandra

crommert1

sieraad van bierdopjes

Bericht door crommert1 » za 05 apr 2003 19:31

Hallo,
Ik stelde deze vraag.Je hebt kettingen van 1 bierdopje aan een koordje. In het bierdopje zijn kralen(staafjes/bolletjes en pailetten) geplakt. Erg mooi. Maar ook 2 of meer dopjes aan elkaar. Wie weet hoe je de kralen in de dopjes kunt plakken. welk lijm gebruik je hiervoor?
Groetjes Marjan

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 05 apr 2003 21:28

oh op zo 'n manier! geinig! ik heb zelf nog nooit iets van kralen gelijmd maar wel weleens mensen over horen praten. er bestaat nl ook speciale swarovski plakstenen en ik heb gezien dat het mooi is dat te lijmen op hangers. er is daar ook speciale lijm voor, op http://www.pro-art.nl/kralen/?zoek=lijm ... oekmachine" onclick="window.open(this.href);return false; kan je wel wat vinden. bij welke winkels je het kan kopen weet ik niet, denk dat je hiervoor wel bij een uitgebreide hobbywinkel of kralenwinkel moet zijn.

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » ma 07 apr 2003 08:48

Wat ook leuk is voor kinderfeestjes, is met rietjes en macaroni (verven) rijgen. De kinderen vinden dat ook geweldig!
Veel liefs,
Marlies

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 07 apr 2003 10:20

En wat ook leuk is om zelf papieren kralen te maken.Reepje papier knippen of b.v. driehoek.Sateprikker of breinaald op het papier leggen, beetje om de breinaald rollen dan insmeren met plaksel, gewone papier plaksel en verder rollen.Bij een driehoek, punt naar boven laten steken.breinaald onderaan leggen en zo naar boven rollen.Ik hoop dat je het snapt.Gebruik mooi glanzend kadopapier.De kinderen zijn hier wel even mee bezig.
Groetjes Hennie

Gesloten