Wat voor materiaal voor Josh armband?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Julie*
Bead Interested
Berichten:124
Lid geworden op:zo 29 jul 2007 13:26
Locatie:Beuningen
Wat voor materiaal voor Josh armband?

Bericht door Julie* » di 01 jan 2008 16:55

Ik wil graag een Josh armband maken, en heb de zoekfunctie al gebruikt. Alleen nou heb ik nogsteeds een vraag. Je ziet allemaal verschillende soorten materiaal om de metalen schuiven aan te maken zegmaar. Suede, waxkoord of leer. Wat kan ik nou het beste gebruiken?
Alle tips zijn welkom!!
xx

Gebruikersavatar
kis855
Bead Believer
Berichten:283
Lid geworden op:zo 09 okt 2005 10:19
Locatie:bleiswijk
Contacteer:

Bericht door kis855 » di 01 jan 2008 17:44

Weet je al wat je wil gaan maken?
Ik gebruik meestal leer, maar bij sommige modellen kan dat niet en dan gebruik ik waxkoord.

Groetjes Karin

Gebruikersavatar
Julie*
Bead Interested
Berichten:124
Lid geworden op:zo 29 jul 2007 13:26
Locatie:Beuningen

Bericht door Julie* » di 01 jan 2008 19:07

Ja precies, het liefst wil ik er eentje maken waarbij je geen leer meer ziet.. Dus alleen de schuiven+bling :roll:
xx

Belunek Jewels
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:di 11 sep 2007 18:09
Locatie:Zandvoort

Bericht door Belunek Jewels » di 01 jan 2008 19:56

Ligt eraan wat je wilt maken. Gebruik je een maat schuivers, dan zou ik een leerbandje gebruiken. Als je twee verschillende groottes wilt gebruiken (vind ik persoonlijk mooier), dan zou ik waxkoord gebruiken. Geen suede, dan wordt het armbandje zo 'slap'. Hopelijk kom je nu verder :).

Gebruikersavatar
Julie*
Bead Interested
Berichten:124
Lid geworden op:zo 29 jul 2007 13:26
Locatie:Beuningen

Bericht door Julie* » do 03 jan 2008 19:22

Jaa!! het is me gelukt! Hartstikke bedankt allemaal, alleen heb ik nu nog één vraag :roll: het slotje.. Ik ben bang dat alleen het pinnetje erin niet genoeg is.. Wat voor lijm gebruiken jullie?
xx

Gebruikersavatar
Monique Westerlink
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
Locatie:Drunen
Contacteer:

Bericht door Monique Westerlink » vr 04 jan 2008 18:42

Het pinnetje hoef je niet perse te gebruiken. Als je allergisch bent kun je het zelfs beter niet gebruiken het is een ander soort metaal als de rest van de sluiting en de leerschuivers. De lijm en die geschikt zijn:
Pattex extreme repair of Make me sieradenlijm. Voor allebei is het het beste om het 48 uur te laten drogen en niet te zuinig zijn met de lijm.

Gesloten