"Josh Armband "

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
* Denise *
Bead Discoverer
Contacteer:
"Josh Armband "

Bericht door * Denise * » vr 23 nov 2007 22:21

Mijn collega`s hebben aan mij gevraagd of ik voor een andere collega een afscheidscadeautje wil maken.
Vorige week heeft ze mij een opvallende swarovski ring gekocht en wil met diezelfde keluren een "josh" armband maken.

Maaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrr, als ik een leerbandje van 200 x 14 heb, moet ik dan ook bedels zoeken van 14?
En is zo`n bandje een standaard maat?
En hoeveel schuifjes gaan er ongeveer op zo`n bandje?

Normaal bestel ik gewoon altijd iets en als ik dat wat overhoud verwerk ik het wel in iets anders maar daar vind ik deze spulletjes toch iets te duur voor.

Alvast bedankt voor de tips!!

Belunek Jewels
Bead Reader

Re: "Josh Armband "

Bericht door Belunek Jewels » za 24 nov 2007 17:06

* Denise * schreef:Mijn collega`s hebben aan mij gevraagd of ik voor een andere collega een afscheidscadeautje wil maken.
Vorige week heeft ze mij een opvallende swarovski ring gekocht en wil met diezelfde keluren een "josh" armband maken.

Maaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrr, als ik een leerbandje van 200 x 14 heb, moet ik dan ook bedels zoeken van 14?

Normaal bestel ik gewoon altijd iets en als ik dat wat overhoud verwerk ik het wel in iets anders maar daar vind ik deze spulletjes toch iets te duur voor.

Als je een leerband van 200 bij 14 gebruikt, dan heb je leerschuiven van 18 mm nodig. Deze maat past precies. Leerschuiven van 13 mm zijn te klein.

De lengte (20 cm) van het bandje is niet de eindmaat. Je moet ook rekening houden met het sluitinkje. Voor mijn pols zou er dus een stuk afmogen. Maar ook niet te veel, want de armband moet niet te straks zitten. Probeer adhv je eigen pols te schatten hoe groot de armband moet worden.

Hoeveel schuifjes je nodig hebt, verschilt. Wil je de schuifjes aanelkaar schuiven of laat je er ruimte tussen? Je hebt er in ieder geval tussen de 5 en 10 nodig.

Veel succes :) . En wie weet mogen wij het eindresultaat bewonderen???

* Denise *
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door * Denise * » zo 25 nov 2007 11:43

Belunek Jewels schreef:
* Denise * schreef:Mijn collega`s hebben aan mij gevraagd of ik voor een andere collega een afscheidscadeautje wil maken.

Als je een leerband van 200 bij 14 gebruikt, dan heb je leerschuiven van 18 mm nodig. Deze maat past precies. Leerschuiven van 13 mm zijn te klein.

De lengte (20 cm) van het bandje is niet de eindmaat. Je moet ook rekening houden met het sluitinkje. Voor mijn pols zou er dus een stuk afmogen. Maar ook niet te veel, want de armband moet niet te straks zitten. Probeer adhv je eigen pols te schatten hoe groot de armband moet worden.

Hoeveel schuifjes je nodig hebt, verschilt. Wil je de schuifjes aanelkaar schuiven of laat je er ruimte tussen? Je hebt er in ieder geval tussen de 5 en 10 nodig.

Veel succes :) . En wie weet mogen wij het eindresultaat bewonderen???
Kijk, dit is info waar ik iets aan heb :P
Ik heb het nu anders gedaan.
Heb nu twee smallere bandjes gepakt omdat daar meer bedels op passen die ik graag wil gebruiken.

Uiteraard show ik `m hier als ik alles af heb :P
Zal donderdag zijn denk ik :D

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » zo 25 nov 2007 13:20

* Denise * schreef: Ik heb het nu anders gedaan.
Doe ik hier een slotje op, kan altijd weer open :wink:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gesloten