mooie knopen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
francien
Bead Starter
Berichten:61
Lid geworden op:za 08 sep 2007 17:13
Locatie:Ooltgensplaat
Contacteer:
mooie knopen

Bericht door francien » di 09 okt 2007 16:43

Hallo,

Weten jullie misschien hoe je een mooi knoopje krijgt tussen de kralen zonder dat er een stukje koord te zien blijft? Ik krijg de knoop niet mooi strak tegen de kraal aan op enkelvoudig cord of veter. :oops: Ben het proberen een beetje zat nu, misschien is er een speciale truc, anders moet ik gewoon verder oefenen.
Bedankt alvast !!
Groetjes Francien
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Bericht door Lavilia » di 09 okt 2007 17:08

Met een naald kun je hem dichter bij krijgen. Naald door de knoop en dan dichter laten schuiven
groetjes ikke
Afbeelding

Gebruikersavatar
francien
Bead Starter
Berichten:61
Lid geworden op:za 08 sep 2007 17:13
Locatie:Ooltgensplaat
Contacteer:

Bericht door francien » di 09 okt 2007 18:18

Hallo,

Fijn dat je de moeite genomen hebt om te antwoorden. Ben tamelijk nieuw in sieraden maken en sommige dingen lukken gewoon nog niet die misschien voor een ander simpel zijn.
Daarom... bedankt voor je tip, ga hem gelijk uitproberen en het resultaat komt hier een keer.
:byebye
Groetjes Francien
Afbeelding

Gebruikersavatar
M@non
Bead Interested
Berichten:137
Lid geworden op:wo 14 sep 2005 01:54
Contacteer:

Bericht door M@non » wo 10 okt 2007 08:02

Ik heb op mijn site een instructie staan voor het knopen van parels. Je kunt dezelfde techniek gebruiken met andere kralen en een enkele draad. Als je helemaal naar beneden scrollt, vind je ook nog een filmpje waarin je kan zien hoe een knoop gemaakt moet worden. Vooral veel proberen, als je eenmaal de slag te pakken hebt is het heel makkelijk.

De instructie staat hier: http://www.lots-of-pearls.com/winkel/in ... knopen.htm.
Succes!

Manon

Gebruikersavatar
francien
Bead Starter
Berichten:61
Lid geworden op:za 08 sep 2007 17:13
Locatie:Ooltgensplaat
Contacteer:

Bericht door francien » wo 10 okt 2007 18:07

Hallo,
Nou Manon,als het nu niet lukt dan weet ik het niet meer, ga het zeker uit proberen. Bedankt voor de goede tip en dat je hebt willen antwoorden.
Weer wat geleerd.
Groetjes Francien
Afbeelding

Gesloten