Draaiend jasseron

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
P@T
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:di 10 jul 2007 09:13
Locatie:Abcoude
Contacteer:
Draaiend jasseron

Bericht door P@T » zo 07 okt 2007 19:42

Ik heb een ketting gemaakt. Hij bestaat uit kralen en ringen met daartussen jasseron. Onderaan hangt een grote ring met daarin ook weer wat stukje jasseron. Helaas draait de jasseron boven de ring en daardoor hangt de ketting niet mooi. Er zit geen slotje in (misschien komt het wel hierdoor). Hoe kan ik het draaien voorkomen?

De onderkant:
Afbeelding

en de hele ketting:
Afbeelding

Vast bedankt voor jullie tips.
Pettie

Gebruikersavatar
Julie*
Bead Interested
Berichten:124
Lid geworden op:zo 29 jul 2007 13:26
Locatie:Beuningen

Bericht door Julie* » zo 07 okt 2007 19:45

Het klinkt heel raar en is ook moeilijk uit te leggen.. Maar.. je moet het jasseron andersom doen, het zit waarschijnlijk nu verkeerd om gedraait, waardoor het naar een logische manier van hangen wil en gaat het draaien...
xx

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 07 okt 2007 20:06

leuk gemaakt! heb je al nageteld hoeveel ringetjes er tussen zitten? misscihien heb je oneven en valt het beter als je even aantal ringetjes heb? ik kan niet goed zien welke ringetjes los van de jasseron zijn en welke er nog bij horen...misschien kan je het neerleggen, kijken of het dan goed recht kan blijven de jasseron? ik denk iig dat het helpt als er een ringetje meer of minder is, dat de aantal nu niet zo goed is.

Gebruikersavatar
BiancaMee
Bead Starter
Berichten:81
Lid geworden op:do 15 feb 2007 08:51
Locatie:Gouda
Contacteer:

Bericht door BiancaMee » ma 08 okt 2007 08:34

En anders even kijken of het draaien niet komt door de kettels, als de oogjes van de kettels niet goed zitten dan gaat je jasseron ook draaien...

Snap je wat ik bedoel??

Succes, want er is niets zo erg dan een ketting die niet valt zoals jij dat wilt.
Zeg niet alles wat je weet, maar weet alles wat je zegt.

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 08 okt 2007 09:19

Volgens mij komt het omdat de stukjes jasseron links en rechts van de grote ring niet hetzelfde zijn vastgemaakt. De stukjes hoeven niet even lang te zijn maar je moet of evenlang of met 2, 4, 6 enz stukjes verlengen. Ook naar de volgende ringen toe.

Gebruikersavatar
P@T
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:di 10 jul 2007 09:13
Locatie:Abcoude
Contacteer:

Bericht door P@T » ma 08 okt 2007 19:29

Bedankt voor jullie tips. Ik zal nog eens goed kijken naar het aantal ringetjes. Ik heb er 7 gebruikt, maar geen ringetje om het aan de ring vast te maken (behalve aan de grote ring want daar past de jasseron niet omheen). Het zit nu best vast en heeft ook niet veel speling. Misschien komt het daardoor.

Pettie

Gesloten