fimo blaadjes/bloemetjes wat er bovenop ligt

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
lindav36
Bead Reader
fimo blaadjes/bloemetjes wat er bovenop ligt

Bericht door lindav36 » ma 24 sep 2007 15:35

Ben al ene tijdje ana het stoeien met Fimo.basiskralen en canes enzo snap ik inmiddels wel maar hoe maak en bak je kralen waar iets als het ware bovenop ligt ?
Bedoel blaadjes,bloemetjes,steeltjes en dat soort dingen,moet er na het bakken ook nog steeds echt opliggen en gene ingezakte pudding worden.
Was zelf al aan het uitproberen maar ik ben zeker blonT.

groetjes
Linda

Kaatje Kraal
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Kaatje Kraal » ma 24 sep 2007 15:56

Ik doe ze altijd aan een metalen prikker of voor grotere gaatjes aan een sateprikker. Die leg ik dan over een lasagneschaal. Werkt ok.
Groetjes van Karin alias Kaatje Kraal

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » ma 24 sep 2007 18:28

bij mij zakt dat niet in hoor....je drukt zachtjes blaadjes tegenje fimo kraal en dan rijg ik ze op een sateprikker en laat ze zweven als het ware op een alu-bak die de oven in gaat.
What's life whithout beads

Marjanneke
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Marjanneke » ma 24 sep 2007 20:21

Jaaa, ik doe hetzelfde als Vicky, en met de wat kleinere kralen hang ik ze als het ware gewoon in het rooster wat in het oventje zit. Werkt perfect hoor, ze zijn bij mij nog nooit ingezakt.
"Nobody is perfect... until you fall in love with them"
Afbeelding
Afbeelding

lindav36
Bead Reader

Bericht door lindav36 » di 25 sep 2007 08:18

dan gaan we het maar eens op die manier uitproberen.Dank jullie voor de uitleg.Ik bakte ze al wel op ene satehprikker maar het leek net of tijdens het bokken de opgeplakte fimo wat uit ging zakken zodat het een beetje in de kraal ging zitten en er niet netjes op bleef liggen zoals bijv bij miss chriss

groetjes
linda

Gesloten