springtechniek

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » vr 03 aug 2007 13:31

Ging niet om jou Bieketjuh, maar om het aanbod van Mieter en in het algemeen.
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » vr 03 aug 2007 18:42

Hoi Bieketjuh,

Ik bedoelde het niet slecht hoor, en zeker niet als verwijt naar iemand. Het is ook maar om te helpen maar gewoon niet toegestaan en Sandra kan er veel problemen mee krijgen als dit gevraagd wordt op het forum.

Ik weet wel dat Saartje workshops geeft met springkettingen. Misschien staat op http://www.saartjeskralen.be" onclick="window.open(this.href);return false; een foto?

Gebruikersavatar
volvoke
Bead Dreamer
Berichten:626
Lid geworden op:za 29 nov 2003 11:56
Locatie:niel Belgie
Contacteer:

Bericht door volvoke » vr 03 aug 2007 19:25

Kan het zijn dat ze toch gehaakt worden met een hele fijne haaknaald. Heb zo een ketting gemaakt als je de draad heel hard aantrekt draaien de kralen rond. Het is afgewerkt met een lint. Denk dat het uit een boek van het Elfenatelier komt.
in het boek staan allebei de technieken ,degene die jij bedoeld is dus gehaakt maar de springtechniek word geknoopt en is dus degene waarvan MB een foto hier neer zet
ik heb ze zelf ook al alle twee gemaakt
leef zonder geleefd te worden
turmaline lentil bead

Ann
Bead Interested
Berichten:121
Lid geworden op:ma 31 jan 2005 19:59
Locatie:middelpunt van Vlaanderen

Bericht door Ann » za 04 aug 2007 19:40

Heamatodipsia, denk je nu werkelijk dat het haar eigen idee is? (Ik bedoel er ook niks negatiefs mee, hoor!) Dergelijke geknoopte zaken vind je met voorbeelden over de hele wereld, zelfs vóór haar boekje verkocht werd, waren ze te zien... Ik wil alleen maar zeggen dat, wanneer je een idee hebt, dat idee toch wel ergens op de ene of andere site te vinden is! Ik vind het absoluut niet erg dat het Elfenatlier boekjes uitbrengt, hoor. Integendeel! Maar geef toe, zo vernieuwend zijn de voorbeelden niet! Als je wat verbeelding hebt (zoals vele dames bij "show je eigen creaties") dan kan je de prachtigste colliers maken!

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » za 04 aug 2007 21:21

Ann schreef:Heamatodipsia, denk je nu werkelijk dat het haar eigen idee is? (Ik bedoel er ook niks negatiefs mee, hoor!) Dergelijke geknoopte zaken vind je met voorbeelden over de hele wereld, zelfs vóór haar boekje verkocht werd, waren ze te zien... Ik wil alleen maar zeggen dat, wanneer je een idee hebt, dat idee toch wel ergens op de ene of andere site te vinden is! Ik vind het absoluut niet erg dat het Elfenatlier boekjes uitbrengt, hoor. Integendeel! Maar geef toe, zo vernieuwend zijn de voorbeelden niet! Als je wat verbeelding hebt (zoals vele dames bij "show je eigen creaties") dan kan je de prachtigste colliers maken!
Geloof niet dat het daar helemaal om gaat :wink:

Het gaat om het daadwerkelijk inscannen van het patroon uit haar boekje, omdat ze daar wel copyright op heeft en omdat
en Sandra kan er veel problemen mee krijgen als dit gevraagd wordt op het forum
Nu weer back on topic :D
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » za 04 aug 2007 22:24

Ann schreef:Heamatodipsia, denk je nu werkelijk dat het haar eigen idee is? (Ik bedoel er ook niks negatiefs mee, hoor!) Dergelijke geknoopte zaken vind je met voorbeelden over de hele wereld, zelfs vóór haar boekje verkocht werd, waren ze te zien... Ik wil alleen maar zeggen dat, wanneer je een idee hebt, dat idee toch wel ergens op de ene of andere site te vinden is! Ik vind het absoluut niet erg dat het Elfenatlier boekjes uitbrengt, hoor. Integendeel! Maar geef toe, zo vernieuwend zijn de voorbeelden niet! Als je wat verbeelding hebt (zoals vele dames bij "show je eigen creaties") dan kan je de prachtigste colliers maken!
Ik zeg niet dat ik het geloof maar dat zij het zegt. :wink: Een idee kan al door verschillende mensen gebracht zijn maar toch nog je eigen idee zijn. Als jij de techniek zelf verzint en deze op het forum wil zetten is dat geen probleem, als je haar materiaal er op zet wel. Dat bedoel ik :wink: Mijn moeder wilde deze ketting graag leren maken dus ik heb haar een workshop bij het Elfenatelier cadeau gedaan. Ik vond het eerlijk gezegd wel wat overdreven. Iedere deelnemer moest bijvoorbeeld een klos draad kopen (van 10 meter), zij gaf geen stukken die groot genoeg waren enz. Maar op die manier ben je al een paar euro kwijt aan draad alleen en de losse workshop kost al 25 euro zonder materiaal.

Maar over de techniek, heb je veel geduld en ben je bereid opnieuw te beginnen? :D De draden gaan heel snel over bij het knopen, meestal vlak voor het einde en dan moet je dus opnieuw beginnen.

Ann
Bead Interested
Berichten:121
Lid geworden op:ma 31 jan 2005 19:59
Locatie:middelpunt van Vlaanderen

Bericht door Ann » zo 05 aug 2007 21:23

Mar-Joya, je hebt gelijk, hoor, het gaat over het inscannen en doorsturen. :wink: Maar ik kon het mij niet laten! Ik denk dat het de leeftijd is, maar voor de rest.. alles Ok, hoor! :lol: :lol: :lol:
Haematodipsia, inderdaad: overdreven, maar dat is nu éénmaal "haar" werkwijze! Wat bedoel je met "de draden gaan heel snel over"? Ik doe deze techniek niet (meer) volgens "het boekje" maar heb een snellere manier. 'k Moet wel eventjes gaan terugkijken, want 't is al een tijdje geleden dat ik hem nog toegepast heb, hoewel ik al tientallen colliers geknoopt heb (dringt nu pas tot me door!)

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 06 aug 2007 09:24

Ann schreef:Mar-Joya, je hebt gelijk, hoor, het gaat over het inscannen en doorsturen. :wink: Maar ik kon het mij niet laten! Ik denk dat het de leeftijd is, maar voor de rest.. alles Ok, hoor! :lol: :lol: :lol:
Haematodipsia, inderdaad: overdreven, maar dat is nu éénmaal "haar" werkwijze! Wat bedoel je met "de draden gaan heel snel over"? Ik doe deze techniek niet (meer) volgens "het boekje" maar heb een snellere manier. 'k Moet wel eventjes gaan terugkijken, want 't is al een tijdje geleden dat ik hem nog toegepast heb, hoewel ik al tientallen colliers geknoopt heb (dringt nu pas tot me door!)
Misschien was het iets dat alleen in het begin gebeurt maar bij mijn moeder zaten nog 6 dames die dezelfde techniek gebruikten en allemaal hebben zij tijdens de workshop een draad kapot getrokken door het knopen.

Ann
Bead Interested
Berichten:121
Lid geworden op:ma 31 jan 2005 19:59
Locatie:middelpunt van Vlaanderen

Bericht door Ann » ma 06 aug 2007 10:04

Ik knoop meestal met gecoate draad. Er bestaan nylondraden die echt kunnen kapotgetrokken worden, hoor, o.a. die van bij Veritas.

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 06 aug 2007 17:14

Hoi Ann, bedoel je staaldraad? Daar is de techniek die ik bedoel niet mee te doen hoor. :?

Ann
Bead Interested
Berichten:121
Lid geworden op:ma 31 jan 2005 19:59
Locatie:middelpunt van Vlaanderen

Bericht door Ann » ma 06 aug 2007 18:47

Ja, hoor, met 0.10 gaat het goed!

Gebruikersavatar
nienja
Bead Fan
Berichten:347
Lid geworden op:di 02 mei 2006 21:58
Locatie:"ik heb getwijfeld over Belgie....." ergens in de Noorderkempen!

wel ik doe het altijd met nylon draad

Bericht door nienja » di 21 aug 2007 14:18

hoi! hopelijk heb je nu gevonden hoe je moet werken, eigenlijk niet zo moeilijk: met nylondraad van 0,35 springt je ketting mooier!! , je maakt een knoopje , trekt nog niet helemaal de lus toe, rijg een paar rocailles eraan de rechtse draad,in je linkse hand heb je het lussj-de -losse knoop nog vast- en dan steek je de rechts draad terug in in je knoop en trek nu de draad die onderaan je linkse hand hangt toe zo trek je de knoop toe, hoe harder de smak hoe meer hij springt!!
lang geleden maar hopelijk snap je er iets van!!
ik ben nu met fimo bezig doei nienja
"ik werd deze morgen wakker met de zon in mijn gezicht en een licht briesje bracht bloemen mee binnen"
met deze uitspraak worden vele creatie's geboren!!!

Gebruikersavatar
Bieketjuh
Bead Designer
Berichten:998
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 16:27
Locatie:Neerpelt (België)

Bericht door Bieketjuh » di 21 aug 2007 19:31

:D dit is een verhelderde uitleg, alleen weet ik nog niet goed hoe dit er uit moet gaan zien. Ik ga het wel eens proberen, na die laatste herexamen over 2 weken.

Gesloten