springtechniek

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
creari
Bead Discoverer
Berichten:36
Lid geworden op:vr 18 mei 2007 11:12
springtechniek

Bericht door creari » wo 01 aug 2007 17:30

Ik zag vandaag een mooi halssnoer en dat was geknoopt met kleine kralen die dan zo kronkelig werd.
Het zou om de springtechniek gaan. Het wordt geknoopt met nylondraad van 35mm. Wie weet waar ik er een uitleg over kan vinden?
Mvg
Rita

Gebruikersavatar
volvoke
Bead Dreamer
Berichten:626
Lid geworden op:za 29 nov 2003 11:56
Locatie:niel Belgie
Contacteer:

Bericht door volvoke » wo 01 aug 2007 22:05

het staat hier op het forum zeker uitgelegd maar ik moet ook zoeken ,maar je vind het ook in het eerste boek van elfenatelier
leef zonder geleefd te worden
turmaline lentil bead

Gebruikersavatar
volvoke
Bead Dreamer
Berichten:626
Lid geworden op:za 29 nov 2003 11:56
Locatie:niel Belgie
Contacteer:

Bericht door volvoke » wo 01 aug 2007 22:16

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=3455" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=6175" onclick="window.open(this.href);return false;
verder dan dit kom ik ook niet
leef zonder geleefd te worden
turmaline lentil bead

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » do 02 aug 2007 09:16

Jammer genoeg zijn alle links in de topics dood.
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gebruikersavatar
volvoke
Bead Dreamer
Berichten:626
Lid geworden op:za 29 nov 2003 11:56
Locatie:niel Belgie
Contacteer:

Bericht door volvoke » do 02 aug 2007 14:31

als je op de eerste klikt en helemaal nar onder klikt dan vind je uitleg door Anneke
leef zonder geleefd te worden
turmaline lentil bead

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » do 02 aug 2007 18:36

Ik zie altijd graag voorbeelden. :oops:
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gebruikersavatar
Bieketjuh
Bead Designer
Berichten:998
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 16:27
Locatie:Neerpelt (België)

Bericht door Bieketjuh » do 02 aug 2007 18:39

Ik snap er persoonlijk ook niet al te veel van, want ze hebben het over 'je maakt een knoop', maar er zijn wel redelijk veel soorten knopen. Misschien dat iemand anders ook een poging kan doen om het uit te leggen, of misschien een voorbeeld.

Gebruikersavatar
Vita
Bead Intelligent
Berichten:1279
Lid geworden op:di 27 feb 2007 11:05
Locatie:Gouda
Contacteer:

Bericht door Vita » do 02 aug 2007 18:39

Mieke schreef:Ik zie altijd graag voorbeelden. :oops:
Ik ook :oops:
Ik ben nu ook wel heel nieuwsgierig geworden. En met de in dit topic genoemde links (die niet allemaal meer werken)kom ik wel bij tekst, maar dan kan ik me nog steeds niet helemaal voorstellen hoe zo'n ketting er uit gaat zien. Heeft iemand er (een werkende link naar)een foto van, please ?

Gebruikersavatar
MB
Bead Aholic
Berichten:4097
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 12:55
Contacteer:

Bericht door MB » do 02 aug 2007 18:51

Bedoel je soms zo'n soort ketting: http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... ingketting" onclick="window.open(this.href);return false;
~Groetjes Margriet~

Gebruikersavatar
Mieter
Bead Starter
Berichten:70
Lid geworden op:di 03 jul 2007 21:23
Locatie:Edegem

Bericht door Mieter » do 02 aug 2007 19:32

Kan het zijn dat ze toch gehaakt worden met een hele fijne haaknaald. Heb zo een ketting gemaakt als je de draad heel hard aantrekt draaien de kralen rond. Het is afgewerkt met een lint. Denk dat het uit een boek van het Elfenatelier komt.

Zou je een foto willen doorsturen maar heb dat nog nooit op het forum gezet, weet niet goed hoe ik dat moet doen.

Heb er wel een blad van met uitleg en de foto op, als je dat graag wil zien zal ik het wel inscannen. Stuur dan maar een pb.
:lol:
Anne Marie
Volg jouw geluk en het universum zal deuren voor je openen waar enkel muren waren.

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » do 02 aug 2007 21:31

In het boek van het elfenatelier staat het duidelijk met foto's enz. Het zou ook haar eigen techniek zijn, dan mag ze er van mij best wat mee verdienen. Pas wel op want ze is heel streng met het scannen van haar boeken enz, doe dat dus niet om naar iemand door te sturen enz.

Gebruikersavatar
Mieter
Bead Starter
Berichten:70
Lid geworden op:di 03 jul 2007 21:23
Locatie:Edegem

Bericht door Mieter » vr 03 aug 2007 10:58

sorry :oops: :bloos10: ik stelde het maar voor om goed te doen wilde gewoon helpen, zal er in het vervolg rekening mee houden hoor. nietweten
Volg jouw geluk en het universum zal deuren voor je openen waar enkel muren waren.

creari
Bead Discoverer
Berichten:36
Lid geworden op:vr 18 mei 2007 11:12

Bericht door creari » vr 03 aug 2007 11:33

Hallo Mieter. Ik heb je een privé mail gestuurd.
Groetjes Rita

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » vr 03 aug 2007 11:39

Haematodipsia schreef:Pas wel op want ze is heel streng met het scannen van haar boeken enz, doe dat dus niet om naar iemand door te sturen enz.
Sowieso is dit via het forum niet toegestaan in verband met copyright, dus hoe goed bedoeld ook :wink: geen patronen uit boeken e.d uitwisselen via het forum :no2: :-P
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Bieketjuh
Bead Designer
Berichten:998
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 16:27
Locatie:Neerpelt (België)

Bericht door Bieketjuh » vr 03 aug 2007 13:23

Het was ook niet mijn bedoeling om een patroon onrechtmatig te verkrijgen, maar als ik nu een foto zou kunnen zien van zo een ketting en ik vind hem leuk. Ik vind hem namelijk heel leuk klinken, dan zou ik opzoek naar het boek kunnen gaan. Als ik google krijg ik heel erg veel verschillende soorten kettingen, maar wat niet gaat, dat gaat niet é.

Toch bedankt.

Gesloten