macramé sluiting

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
creari
Bead Discoverer
Berichten:36
Lid geworden op:vr 18 mei 2007 11:12
macramé sluiting

Bericht door creari » zo 15 jul 2007 21:24

Waar kan ik een patroon vinden om een macramésluiting te maken(lus aan een kant en kraal aan andere kant)?
Mvg

Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Bericht door char » zo 15 jul 2007 22:03

Ik heb geen idee maar misschien heb je hier iets aan ?
http://www.realknots.com/knopen/index.htm#hitches" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

creari
Bead Discoverer
Berichten:36
Lid geworden op:vr 18 mei 2007 11:12

Bericht door creari » zo 15 jul 2007 22:14

Alvast bedankt.Ik ga het eens rustig bekijken, maar ik denk niet dat de juiste afwerking erbij zit.
Het gaat om aan een halssnoer aan een kant een dikke lus te maken en mooi af te werken en aan de andere kant een kraal te bevestigen die dan doot de lus gestoken wordt en zodoende het halssnoer te sluiten. Spijtig dat ik geen foto heb,ik ben zo een ketting ergens in Frankrijk op een marktje gezien en ze noemden het daar een macram"sluiting.
Mvg

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 15 jul 2007 22:43

Bedoel je dit?

Afbeelding
Als je op mijn site de puzzel oplost dan krijg je een uitleg hoe je dit kunt maken. Als in september de nieuwe puzzel erop komt dan kun je deze uitleg gewoon van mijn site halen.

creari
Bead Discoverer
Berichten:36
Lid geworden op:vr 18 mei 2007 11:12

Bericht door creari » ma 16 jul 2007 07:21

ja dit bedoel ik,maar dan wel helemaal gewikkeld in koord.Ik heb dit ook al gebruikt,maar wat ik nu gezien heb was dus veel dikker.
Groetjes Rita

Gebruikersavatar
Mieter
Bead Starter
Berichten:70
Lid geworden op:di 03 jul 2007 21:23
Locatie:Edegem

Bericht door Mieter » ma 16 jul 2007 12:48

Kun je hier iets mee doen verschillende knoop technieken o.a. macramé

http://home.versatel.nl/willeke_igkt/fr ... me_nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:)
Volg jouw geluk en het universum zal deuren voor je openen waar enkel muren waren.

Gesloten