afwerken parelketting

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
miss-crea
Bead Discoverer
Contacteer:
afwerken parelketting

Bericht door miss-crea » zo 13 mei 2007 10:44

Hallo allemaal,
Dit keer een vraagje over het afwerken. Heb een hele mooie ketting voor mijn moeder gemaakt, van haar pareltjes (geen echte) die van haar trouwjurk komen. Ik heb 'm met heel dun draad gemaakt, allemaal bloemetjes omdat ze dit graag wilde. Tot zover alles oke. Nu het afwerken. Heb ik geleerd bij een cursus om het draad af te werken door het af te branden. Altijd goed gegaan, behalve deze keer dus. Pareltjes op de plek van het afbranden een paar puntjes zwart :? :? :?
Nu moet ik dus helemaal weer opnieuw beginnen, baal hier als een stekker van. Maar hoe zouden jullie het afwerken dan?
Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij.

alvast bedankt

especially-sierada
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door especially-sierada » zo 13 mei 2007 11:01

Ik werk zelf altijd met een kallotje. Draad door het kallot, knijpkraal om de draad en in het kallot. Drupje lijm in het kalot/op de knijpkraal en dan het kallot dichtknijpen.
Sieraden maken; een uit de hand gelopen hobby!

Hilde
Bead Intelligent

Bericht door Hilde » zo 13 mei 2007 16:03

Kalotje,
draad door een klein kraaltje,
een paar knoopjes erin leggen,
draad terug door het kalotje steken,
draad door een stuk of 10/20 kraaltjes rijgen en draad afknippen.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » zo 13 mei 2007 22:51

Ik zou het ook zoals Hilde doen. En eventueel een heel klein druppeltje lijm op het knoopje in het kalotje.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

miss-crea
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door miss-crea » zo 27 mei 2007 09:50

Bedankt voor jullie antwoorden.
Het probleem met dit kettinkje heb ik anders opgelost, ik heb die zwarte vlekjes kunnen wegwerken met wat witte parelmoer nagellak en je ziet er helemaal niets meer van.
Voor de volgende keer zal ik zeker deze techniek gebruiken, bedankt voor de tip.

Gesloten