Help mijn veterketting draaid ??

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
chatibeads
Bead Believer
Contacteer:
Help mijn veterketting draaid ??

Bericht door chatibeads » di 10 feb 2004 12:35

Ik was heel blij toen mijn schoonzusje twee veterkettingen van mij overkocht .... :)

Nu belt ze me net met de mededeling dat het slotje steeds naar onderen zakt zodat ze de hele dag haar ketting recht moet draaien. :(

Weet iemand hier een oplossing voor? :idea:

Ik dacht er zelf aan om bij het slotje een zwaardere kraal te hangen zodat deze minder snel verschuift is dit wat denken jullie?? :roll:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 10 feb 2004 12:48

ik weet niet zeker, maar je bedoelt toch dat de sluiting achter haar nek moet blijven? dan moet je volgens mij juist niet iets zwaars eraan hangen, maar eerder kijken of je wat zwaars in het midden kan hangen....ik d8 namelijk dat wat zwaar is naar beneden zakt...zoiets zei esther een keer volgens mij maar ik weet niet 100% zeker, ik vond dat wel logisch klinken.

Marike
Bead Believer

Bericht door Marike » di 10 feb 2004 13:03

Precies!

Dit gebeurt ook vaak met armbandjes. Wat zwaar is, zakt naar beneden...Logisch inderdaad. Als je ervoor zorgt dat er middenvoor aan de ketting iets zwaars hangt, dan wordt dat het zwaartepunt van de ketting en kruipt het slotje niet de hele tijd naar beneden.
ps: Als je een ketting omhebt en je hebt er bijvoorbeeld een colbertje bij aan, dan wil je ketting ook nog wel eens verschuiven naar beneden. Dit komt door de wrijving van de ketting langs het jasje; de oplossing daarvoor is: even de ketting rechthangen.. :wink:

groetjes
Marike

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » di 10 feb 2004 13:04

Inderdaad, het slotje moet juist niet zwaar zijn. Door de zwaartekracht trekken zwaardere dingen eerder naar beneden. maar omdat je nek rond is en beweegt, schuift iets gauwer naar voren. Door in het midden iets zwaarders te hangen voorkom je zo veel mogelijk het schuiven.

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » di 10 feb 2004 13:05

Nou dat was bijna gelijk! :wink:

Marike
Bead Believer

Bericht door Marike » di 10 feb 2004 13:08

hahahahaha...en hetzelfde antwoord...niegek! :wink:

Marike

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » di 10 feb 2004 13:12

Nou dan klopt het wel wat we zeggen. Wat de armband betreft: ik hang wel eens wat zwaars in de buurt van het slotje zo schuift je slotje niet naar boven. Bij een armband is het dus net anders dan bij een ketting.

Marike
Bead Believer

Bericht door Marike » di 10 feb 2004 14:41

Ja precies....vaak werk je bij een armband vanuit het midden van groot naar klein (naar het slotje toe). Tenminste: dat deed ik wel. Ben erachter dat inderdaad de kralen aan de armband evenwichtig verdeeld "moeten" worden...werkt het beste!
Oefening baart kunst.

groeten!
Marike

Naomi
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Naomi » di 10 feb 2004 23:52

Ik heb dat inderdaad ook vaak als ik zelf een verlengkettingkje van jasseron er aan maak. Vooral bij de wat lichtere hangers beweegt de jasseron dan naar beneden. Mijn tip: de hanger "vast" maken oftewel ervoor zorgen dat deze niet kan verschuiven. dat kan natuurlijk met verschillende technieken die ook van de hanger afhankelijk zijn. Maar zelf vind ik het niet altijd mooi. En dan is de boel zo nu en dan rechttrekken de enige oplossing.
liefs,

Naomi

Gesloten