kalotje

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
N
Bead Producer
Contacteer:
kalotje

Bericht door N » vr 06 feb 2004 09:49

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik heb nl. een vraag over het gebruik van kalotjes. (Ik hoop dat ie niet al te dom is :oops: ).
Ik begrijp dat je een kalotje kunt gebruiken aan het einde van je ketting en dat je het slotje eraan kunt bevestigen. Alleen hoe, dat snap ik nog niet helemaal... :roll:

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 06 feb 2004 09:51

ik vindt het zelf erg makkelijk om het kalotje te rijgen erop en dan op het uiteinde van de draad eenknijpkraaltje dicht te knijpen en dat stop ik dan in het kalotje ;) is stevig en je ziet er niks van!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 06 feb 2004 10:03

je kunt bij onderwerp 'rijgen' uitleg hierover vinden of rechtstreeks via http://kralen.creadream.nl/tekst.php?on ... p=sluiting" onclick="window.open(this.href);return false; . is vrij makkelijk als je eenmaal weet hoe het moet. ;)

N
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door N » vr 06 feb 2004 10:30

Bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb even gekeken bij je onderwerp, Sandra, het is me al een stuk duidelijker geworden.
Alleen heb ik kalotjes gekocht waarvan je het uiteinde niet om een sluitinkje kunt buigen (zoals op de foto bij de uitleg), maar met een ringetje. Het ziet er zo uit: ()o()O dus: bolletje, gaatje waar draad door moet, bolletje en dan een rondje met een gaatje. (Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...) Het ringetje kan ik dus niet om het sluitinkje buigen. Heb ik misschien de verkeerde kalotjes gekocht, en wat kan ik met dan met deze doen? (Poe, wat een vragen allemaal... :? )

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 06 feb 2004 10:39

hihi, vragen zijn altijd welkom. ik snap wat je bedoelt. je moet de sluiting dan via een ringetje aan het kalotje bevestigen. je kan bij vele internetshops montageringetjes kopen. een montagering is een beetje hetzelfde als een ring die je bij een sleutelhanger heb: het is een soort 'dubbele ring' en met behulp van je nagels kan je het een beetje open maken en daar wat aan hangen. dus je hangt aan de montagering je sluiting en de ketting met kalotje.

N
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door N » vr 06 feb 2004 10:41

Hehe, het kwartje (kraaltje :) ) is gevallen! Ik snap het nu helemaal! Hartstikke bedankt voor de uitleg!

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 06 feb 2004 15:33

Je kan ook van verzilverd draad een soort 8 je maken. Eerst een rondje maken van een stukje draad, dit niet helemaal sluiten maar in het oogje van het kalotje steken en dan sluiten, vervolgens van het stukje wat over is weer een rondje maken en in het slotje steken en dichtmaken.

N
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door N » za 07 feb 2004 13:43

Dat is ook wel een idee, bedankt!
Ik word hartstikke wijs zo! [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]

Gesloten