Ik begrijp dat je een kalotje kunt gebruiken aan het einde van je ketting en dat je het slotje eraan kunt bevestigen. Alleen hoe, dat snap ik nog niet helemaal...
kalotje
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik heb nl. een vraag over het gebruik van kalotjes. (Ik hoop dat ie niet al te dom is
).
Ik begrijp dat je een kalotje kunt gebruiken aan het einde van je ketting en dat je het slotje eraan kunt bevestigen. Alleen hoe, dat snap ik nog niet helemaal...
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
ik vindt het zelf erg makkelijk om het kalotje te rijgen erop en dan op het uiteinde van de draad eenknijpkraaltje dicht te knijpen en dat stop ik dan in het kalotje
is stevig en je ziet er niks van!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
je kunt bij onderwerp 'rijgen' uitleg hierover vinden of rechtstreeks via http://kralen.creadream.nl/tekst.php?on ... p=sluiting" onclick="window.open(this.href);return false; . is vrij makkelijk als je eenmaal weet hoe het moet. 
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb even gekeken bij je onderwerp, Sandra, het is me al een stuk duidelijker geworden.
Alleen heb ik kalotjes gekocht waarvan je het uiteinde niet om een sluitinkje kunt buigen (zoals op de foto bij de uitleg), maar met een ringetje. Het ziet er zo uit: ()o()O dus: bolletje, gaatje waar draad door moet, bolletje en dan een rondje met een gaatje. (Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...) Het ringetje kan ik dus niet om het sluitinkje buigen. Heb ik misschien de verkeerde kalotjes gekocht, en wat kan ik met dan met deze doen? (Poe, wat een vragen allemaal...
)
Ik heb even gekeken bij je onderwerp, Sandra, het is me al een stuk duidelijker geworden.
Alleen heb ik kalotjes gekocht waarvan je het uiteinde niet om een sluitinkje kunt buigen (zoals op de foto bij de uitleg), maar met een ringetje. Het ziet er zo uit: ()o()O dus: bolletje, gaatje waar draad door moet, bolletje en dan een rondje met een gaatje. (Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...) Het ringetje kan ik dus niet om het sluitinkje buigen. Heb ik misschien de verkeerde kalotjes gekocht, en wat kan ik met dan met deze doen? (Poe, wat een vragen allemaal...
hihi, vragen zijn altijd welkom. ik snap wat je bedoelt. je moet de sluiting dan via een ringetje aan het kalotje bevestigen. je kan bij vele internetshops montageringetjes kopen. een montagering is een beetje hetzelfde als een ring die je bij een sleutelhanger heb: het is een soort 'dubbele ring' en met behulp van je nagels kan je het een beetje open maken en daar wat aan hangen. dus je hangt aan de montagering je sluiting en de ketting met kalotje.