spiraalketting uit 100% kraal

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
essie2395
Bead Designer
Berichten:976
Lid geworden op:ma 17 jan 2005 21:34
Contacteer:
spiraalketting uit 100% kraal

Bericht door essie2395 » ma 19 mar 2007 16:18

hallo meiden,
ik heb de nieuwe 100% kraal en daar staan weer zulke leuke dingen in!!!!

Nu wilde ik heel graag de spiraalketting gaan maken.
Alleen... ik snap het niet... :oops:

het gaat goed t/m het rijgen van de tweede reeks kraaltjes en dan niet meer..
het ziet er totaal niet uit zoals op de foto, zo gedraaid..
Hoe kan ik nu zien welke rocaille ik moet hebben....
lekker slim he....


groetjes, Esther

(moet ook zeggen dat ik nog nooit zoiets geregen heb, maar het leek me niet moeilijk..)
kralengroetjes, Esther

Gebruikersavatar
dushi
Bead Fan
Berichten:309
Lid geworden op:ma 08 mei 2006 10:27
Locatie:Leiden

Bericht door dushi » ma 19 mar 2007 16:51

mmm ik zou je graag willen helpen, heb alleen de 100% kraal jammergenoeg nog niet in mijn bezit! :cry:
Groetjes Monica


~~VENI, VIDI, SCRIPSI~~

( Ik kwam, ik zag en ik schreef)

Gebruikersavatar
Helena
Bead Believer
Berichten:209
Lid geworden op:ma 31 jan 2005 18:44

Bericht door Helena » ma 19 mar 2007 18:56

Ik heb ook de 100% kraal niet, maar is het misschien een idee om eerst een stukje te proefrijgen, waarbij je de roccailles waar je doorheen moet een andere kleur geeft dan de rest?
Als je eenmaal doorhebt hoe het in elkaar steekt, dan is het waarschijnlijk vrij gemakkelijk om te maken in de kleur(-en) die je wilt...

Succes!
Groetjes,
Helena

Gebruikersavatar
Tisniwa
Bead Believer
Berichten:214
Lid geworden op:vr 19 dec 2003 19:28
Locatie:Zeist

Bericht door Tisniwa » ma 19 mar 2007 19:43

oke, ik heb de 100% kraal ook niet. Maar is het vergelijkbaar met dutch spiral? (is al lang geleden dat ik dat gedaan heb.) Wat mij toen hielp was je werkje om een potlood of sateprikker oid te doen, ik kon toen beter zien waar ik was gebleven. succes.
Als ik mezelf niet kan vinden; ben jij me dan kwijt?

essie2395
Bead Designer
Berichten:976
Lid geworden op:ma 17 jan 2005 21:34
Contacteer:

Bericht door essie2395 » ma 19 mar 2007 19:59

Tisniwa schreef:oke, ik heb de 100% kraal ook niet. Maar is het vergelijkbaar met dutch spiral? (is al lang geleden dat ik dat gedaan heb.) Wat mij toen hielp was je werkje om een potlood of sateprikker oid te doen, ik kon toen beter zien waar ik was gebleven. succes.
dat is misschien ook wel een idee, ga het allebei proberen, dus andere kleur rocaille en potlood erdoorheen

bedankt!
kralengroetjes, Esther

Gebruikersavatar
Annelies1958
Bead Dreamer
Berichten:517
Lid geworden op:do 08 mar 2007 11:10
Locatie:Leiden

Bericht door Annelies1958 » vr 23 mar 2007 18:10

Waar koop je dit tijdschrift ?????
Groetjes, Annelies

marith
Bead Designer
Berichten:883
Lid geworden op:di 12 apr 2005 14:21

Bericht door marith » vr 23 mar 2007 18:29

Annelies1958 schreef:Waar koop je dit tijdschrift ?????
http://www.honderdprocentkraal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
beadies, te leuk om te stoppen!! :P

essie2395
Bead Designer
Berichten:976
Lid geworden op:ma 17 jan 2005 21:34
Contacteer:

Bericht door essie2395 » za 24 mar 2007 19:49

het lukt me gewoon echt niet, de eerste drie rijen gaan nog wel, maar daarna ben ik de draad letterlijk en figuurlijk kwijt... :cry:

Ik ben er vast niet voor weggelegd...
kralengroetjes, Esther

Gebruikersavatar
Helena
Bead Believer
Berichten:209
Lid geworden op:ma 31 jan 2005 18:44

Bericht door Helena » zo 25 mar 2007 16:26

Is het zoiets als deze; http://www.rubysbeadwork.com/ConvertibleBracelets.html" onclick="window.open(this.href);return false; ?

of deze; http://www.rubysbeadwork.com/SpiralExamples.html" onclick="window.open(this.href);return false; ?

of deze; http://www.kralen.com/tekst.php?onderwe ... tch_spiral" onclick="window.open(this.href);return false; ?

Als we weten om wat voor soort spiraal het gaat, dan is er vast wel iemand die je een gouden tip kan geven.

Misschien kun je ook nog wel tips vinden op de site van Hennie http://www.hekrasier.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , zij doet ook erg veel met kleine kraaltjes.

Succes!
Groetjes,
Helena

Gebruikersavatar
Fanny
Bead Fan
Berichten:321
Lid geworden op:ma 24 jul 2006 13:57
Locatie:Gent/Belgie
Contacteer:

Bericht door Fanny » zo 25 mar 2007 17:51

Lijkt het op de mijne die ik vorige week heb getoond? Een paase met staafjes?
Kan die snel uitleggen hoor, in het begin heb ik ook van alles tegen gekomen maar das allemaal weggewerkt bij het einde.
Laat maar weten
Fanny
trotse huisvrouw met 3 kinderen én tijd voor hobbies)))

essie2395
Bead Designer
Berichten:976
Lid geworden op:ma 17 jan 2005 21:34
Contacteer:

Bericht door essie2395 » zo 25 mar 2007 18:56

hai Fanny, het klopt inderdaad, het is zoals die jij laatst gemaakt hebt, dat bedoel ik!!

Ik snap er dus na een aantal keer echt niks meer van.. ben nu al zeker 9 keer opnieuw begonnen...

Kan jij me eventueel helpen?

groetjes, Esther
kralengroetjes, Esther

Gebruikersavatar
Fanny
Bead Fan
Berichten:321
Lid geworden op:ma 24 jul 2006 13:57
Locatie:Gent/Belgie
Contacteer:

Bericht door Fanny » zo 25 mar 2007 19:24

Ik heb die gemaakt als volgt,
ik neem eerst een goede 3 meter nylondraad, maar knip het niet af, plak het een beetje vast aan de tafel zodat de rest niet afrolt van de bobijn.
Ik rijg voor mijn ketting een roc. een staafje een roc en een staafje ,roc staafje en roc staafje. Dus 4 keer. Dan ga je met uw draad terug door de 1ste roc. zodat er een lus ontstaat. dat doe je wel allemaal zover mogelijk op uw draad(zo dicht mogelijk aan uw bobijn)
Als je de cirkel hebt rijg je terug een roc en een staafje en dan doe je je uw draad door de 2de roc. van uw vorige cirkel. dan terug een nieuw roc en een staafje en je gaat terug door de 3de roc van vorige cirkel. Terug een roc en weer een staafje en door de 4de roc van vorige cirkel en das dan uw 2de verdiep. zo ga je door tot het einde van uw draad. Als je teweinig draad hebt kan je aan de andere kant (dus waar je eigenlijk gestart bent )3m draad afknippen.je zal zien dat het begin echt niet mooi is maar doordat je daar nog 3 meter draad hebt kan je die eerste rijen eraf rijgen en opnieuw beginnen. Alles zal dus veel beter komen door dat te doen, het is wel de bedoeling dat je tijdens het gehele werk goed aanrijgt, der mogen geen openingen zijn tussen roc en staafje.Je zal zien dat er zich een spiraal zal ontstaan vanaf het begin en das wat het eigenlijk gaat worden!

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt))))Ik kan het beter uitleggen en tonen dan het uit te schrijven haha

Fanny
trotse huisvrouw met 3 kinderen én tijd voor hobbies)))

essie2395
Bead Designer
Berichten:976
Lid geworden op:ma 17 jan 2005 21:34
Contacteer:

Bericht door essie2395 » zo 25 mar 2007 19:27

dankjewel, ik ga het meteen proberen!
Ik laat het weten hoor!
kralengroetjes, Esther

Gebruikersavatar
Helena
Bead Believer
Berichten:209
Lid geworden op:ma 31 jan 2005 18:44

Bericht door Helena » ma 26 mar 2007 17:17

Fanny schreef:je zal zien dat het begin echt niet mooi is maar doordat je daar nog 3 meter draad hebt kan je die eerste rijen eraf rijgen en opnieuw beginnen
! Dit kan dus alleen als je goed oplet dat je met je naald niet door de draad heensteekt in je roccailles!
Anders kun je het wel vergeten dat je de eerste rijen kunt uithalen...! (sprak de 'ervaringsdeskundige' :oops: )
Groetjes,
Helena

Gebruikersavatar
Fanny
Bead Fan
Berichten:321
Lid geworden op:ma 24 jul 2006 13:57
Locatie:Gent/Belgie
Contacteer:

Bericht door Fanny » ma 26 mar 2007 18:00

Helena schreef:
Fanny schreef:je zal zien dat het begin echt niet mooi is maar doordat je daar nog 3 meter draad hebt kan je die eerste rijen eraf rijgen en opnieuw beginnen
! Dit kan dus alleen als je goed oplet dat je met je naald niet door de draad heensteekt in je roccailles!
Anders kun je het wel vergeten dat je de eerste rijen kunt uithalen...! (sprak de 'ervaringsdeskundige' :oops: )
Ja das waar, maar gebruik je nylondrdaad dan is dat makkelijker he haha. Mijn peyoteketting is wel met c-lon maar mijn spiraalketting is met nylondraad, ik had 0,35 gekocht maar ben naar 0,25 moeten gaan want mijn draad kon niet in de rocailles grrrrrr

Fanny
trotse huisvrouw met 3 kinderen én tijd voor hobbies)))

Gesloten