Lengte armband

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
BiancaMee
Bead Starter
Berichten:81
Lid geworden op:do 15 feb 2007 08:51
Locatie:Gouda
Contacteer:
Lengte armband

Bericht door BiancaMee » zo 18 mar 2007 18:21

Hallo,

Wie weet welke lengte armband voor de meeste vrouw goed van lengte is.?? Ik meet meestal bij mijzelf, maar blijkbaar heb ik smalle polsen en handen..
Zeg niet alles wat je weet, maar weet alles wat je zegt.

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » zo 18 mar 2007 18:32

Probeer het eens met de zoekfuntie, hier zijn al meerdere topics over geweest :wink:

Maar ik kan je wel al vertellen dat er geen standaardlengte is, het formaat van de pols kan zo enorm verschillen. Ik heb zelf bijvoorbeeld smalle polsen, 17 cm, terwijl mijn moeder iets van 19 heeft, en haar zus heeft dan weer 21. De armbandjes in de winkel zijn meestal 22 cm dacht ik, veel te groot voor mij in elk geval.

Als je spulletjes wilt maken voor de verkoop kun je het beste met verlengkettinkjes werken. Ik maak zelf de meeste armbandjes tussen 17 en 19 cm, en dan met een verlengkettinkje van zo'n 3 cm.

Als je een armbandje op bestelling moet maken zou ik zeker vragen voor de omtrek van de pols, dan kun je het mooi op maat maken zonder verlengstukjes.

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » zo 18 mar 2007 19:55

ik ben zelf over gegaan op elastiek...ik heb zelf ook smalle polsen....maar met elastiek heb je toch meer speling...als het dan bij mij losjes zit, zit hij misschien bij iemand anders iets meer aangesloten..maar passen doet het dan wel.
What's life whithout beads

Gebruikersavatar
BiancaMee
Bead Starter
Berichten:81
Lid geworden op:do 15 feb 2007 08:51
Locatie:Gouda
Contacteer:

Bericht door BiancaMee » zo 18 mar 2007 21:57

Dank jullie wel, ik heb even uitgetest met verleng ketting. en dat werkt inderdaad beter.

Hier kan dus een slotje op.
Zeg niet alles wat je weet, maar weet alles wat je zegt.

Gesloten