Japanese flower (chain maille)

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Tisniwa
Bead Believer
Berichten:214
Lid geworden op:vr 19 dec 2003 19:28
Locatie:Zeist
Japanese flower (chain maille)

Bericht door Tisniwa » zo 18 feb 2007 23:28

Ik had een vraagje over deze techniek. Op zich snap ik de techniek wel, alleen wordt die van mij heel slap. Als ik het plat neerleg heeft ie op zich wel de vorm, maar zodra ik het oppak gaat het hangen. Misschien moet ik kleinere ringetjes gebruiken (maken). (heb alleen al een heleboel ijzerdraad verknipt (volgens mij heb ik in mijn leven al meters ijzerdraad verknipt :roll: ). Iemand de oplossing? alvast bedankt.
Als ik mezelf niet kan vinden; ben jij me dan kwijt?

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Re: Japanese flower (chain maille)

Bericht door Haematodipsia » ma 19 feb 2007 09:43

Tisniwa schreef:Ik had een vraagje over deze techniek. Op zich snap ik de techniek wel, alleen wordt die van mij heel slap. Als ik het plat neerleg heeft ie op zich wel de vorm, maar zodra ik het oppak gaat het hangen. Misschien moet ik kleinere ringetjes gebruiken (maken). (heb alleen al een heleboel ijzerdraad verknipt (volgens mij heb ik in mijn leven al meters ijzerdraad verknipt :roll: ). Iemand de oplossing? alvast bedankt.
Die problemen hebben allemaal te maken met aspect ratio. Als je niet weet wat dat is moet je je er toch eens in verdiepen want het is echt een must voor je aan chainmaille begint. Via google kan je al veel vinden. Het gaat in het kort over de verhouding van de dikte en de maatvan de rngetjes. Als dat niet juist zit kan je het eigenlijk wel vergeten.

Ik denk dat je dan over de oceaan zal uitkomen als je de juiste ringetjes zoekt, in Europa zijn ze bijna onvindbaar en het moet natuurlijk goed gebeuren :wink:

tjika
Bead Reader
Berichten:16
Lid geworden op:wo 05 apr 2006 15:55

Bericht door tjika » ma 19 feb 2007 11:15

Je zult waarschijnlijk inderdaad andere maat ringetjes moeten gebruiken.
Ik maak het kleine ringetje meestal precies groot genoeg dat er 4 van de grotere door heen kunnen. Dan krijg je een mooi strak geheel.

Gebruikersavatar
Tisniwa
Bead Believer
Berichten:214
Lid geworden op:vr 19 dec 2003 19:28
Locatie:Zeist

Bericht door Tisniwa » ma 19 feb 2007 21:21

dank jullie wel, ik ga es zoeken naar aspect ratio (klinkt zweverig :roll: (zal het wel niet zijn). en ik ga kijken of ik mijn ringetjes kleiner kan maken.
Als ik mezelf niet kan vinden; ben jij me dan kwijt?

marja!
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:wo 09 jun 2004 13:01
Locatie:Wilsum

Bericht door marja! » di 20 feb 2007 09:28

Haha, ratio is: weten waar je mee bezig bent, ipv zomaar iets doen. Dus juist het tegengestelde van zweverig. :D :wink:

Gebruikersavatar
Tisniwa
Bead Believer
Berichten:214
Lid geworden op:vr 19 dec 2003 19:28
Locatie:Zeist

Bericht door Tisniwa » di 20 feb 2007 11:03

ow ja stom ratio komt natuurlijk van rationeel (maar dit wordt een beetje off-topic). (maar ik vind het toch zweverig klinken (tja sommige mensen zijn gewoon eigenwijs) (ik niet hoor :wink: ).
Als ik mezelf niet kan vinden; ben jij me dan kwijt?

Gesloten