Spiraalsteek

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:
Spiraalsteek

Bericht door Mieke » wo 14 feb 2007 21:25

Ik ben bezig met de spiraalsteek. De steek op zich snap ik goed en is eenvoudig. Nu draait de spiraal echter nog niet genoeg. Ik rijg op:
3 grote rocailles, 3 kleine rocailles, bicone, 3 kleine rocailles en terug door die drie grote. De volgende toer is dan: 1 gr. roc, 3 kl. roc, bicone, 3 kl. roc en terug door 2 gr. roc. en die 1 gr. roc van de laatst opgenomen kralen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, imageshack is down, kan geen foto uploaden. :evil:
Gaat die spiraal uiteindelijk draaien of moet ik andere kralencombi's maken?
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » wo 14 feb 2007 21:26



Hij doet het toch. Ik hoop dat jullie hem ook kunnen zien.
P.S. Klikken is groter.
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gebruikersavatar
samira
Bead Fanatic
Berichten:1898
Lid geworden op:zo 30 jan 2005 12:04

Bericht door samira » do 15 feb 2007 10:30

Tja ... vaak krijg je het draai-effect pas na een stukje kralen. Maar eh ... het is toch ook vaak een beetje experimenteren met de kralencombi. Weet niet of je de spiraal heel losjes wilt ... zoals nu ... of wat strakker ... misschien kun je proberen wat het effect is als je twee rocailles neemt in plaats van de drie die je nu hebt, wellicht heb je juist een rocaille meer nodig. Wanneer de kralen meer aangesloten zitten heb je wel eerder het beoogde draai-effect. Ik vind het bij deze spiraal net iets mooier wanneer de maten van de kralen die je als 'basis' gebruikt en de kralen die jij hier 'kleine rocailles' noemt iets dichter bij elkaar liggen, met de blikvanger ... jouw bicone ... valt dan verder vaak goed te rommelen. Maarrr ... smaken verschillen. Je hebt de techniek ... blijft dus toch een beetje experimenteren! :wink: Succes!
Groetjes Wendy

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » do 15 feb 2007 12:34

Ik ben het met Samira eens; ik denk dat je gebruikte kralen te groot zijn om de echte draaiing te kunnen zien.
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » do 15 feb 2007 16:04

Ik had ze eerst geprobeerd met 2 rocailles aan beide zijden en dat gaf precies hetzelfde effect. De ketting is sowieso niet echt gaan draaien, maar heeft wel een unieke draaing (twee bij twee in paren), dus ik ben uiteindelijk toch erg tevreden. :D
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » do 15 feb 2007 16:48

Nou, dan is het toch goed!? :lol:
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » do 15 feb 2007 18:28

Ja precies. :wink:
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gebruikersavatar
Dito
Bead Interested
Berichten:128
Lid geworden op:ma 26 feb 2007 18:59
Locatie:België

Bericht door Dito » ma 26 feb 2007 21:38

Ik heb dat rijgpatroon ook al gebruikt maar bij rocailles van +- zelfde formaat en dan draait het mooi.
Mischien eerst eens proberen of jij het probleem ook hebt als je het doet met 1 soort kralen? Dan weet je direct of het aan je manier van werken ligt of het verschil in grootte. Ik ben vrij zeker dat laatste.

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » wo 28 feb 2007 18:52

Ik heb hem uiteindelijk zo afgemaakt en hij is heel mooi geworden. Ik krijg er veel complimenten over als ik hem draag. Op de één of andere manier valt het niet in een spiraal, maar per twee. Dus geluk bij een ongeluk dat het mooi is geworden en ik ga zeker experimenteren met andere kralen. Ik wil ooit nog wel een mooie officiele spiraalketting. :lol:
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gesloten