magneetsluiting

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
jessica hoegee
Bead Discoverer
Berichten:38
Lid geworden op:wo 04 jan 2006 11:12
Locatie:Heteren
Contacteer:
magneetsluiting

Bericht door jessica hoegee » ma 29 jan 2007 14:56

Een collega kwam met de vraag of ik aan een ketting van haar een magneetslotje kan maken, nu weegt de ketting 115 gram.
Weet iemand of er een magneetslotje is die dit gewicht kan houden?
En waar ik deze kan kopen?

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » ma 29 jan 2007 14:59

De meeste webshops hebben ze wel hoor.
En dat gewicht houdt 'ie wel, die dingen moet je meestal echt met behoorlijk wat kracht los trekken.
~Audrey~

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » ma 29 jan 2007 15:00

~Audrey~

jessica hoegee
Bead Discoverer
Berichten:38
Lid geworden op:wo 04 jan 2006 11:12
Locatie:Heteren
Contacteer:

Bericht door jessica hoegee » di 30 jan 2007 19:52

dank je maar bij sandra staat erbij dat het niet voor zware kralen is, ik heb het al een gehad det het magneetslotje het gewicht van de ketting niet kon houden en hij zo af viel.
daarom dacht ik misschien heeft iemand ervaring met een zware ketting met magneetsluiting.

patatje
Bead Starter
Berichten:64
Lid geworden op:ma 17 okt 2005 12:08
Locatie:Wevelgem, België
Contacteer:

Bericht door patatje » wo 31 jan 2007 10:59

Ik heb onlangs een magneetsluiting gekocht bij sayila, vind dat je heel veel moiete moet doen om ze open te krijgen, ze zal dus zeker een ware ketting kunnen houden.


Op deze links, helemaal onderaan

http://www.sayila.nl/shopmenu.asp?mainm ... submenu=66" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » vr 02 feb 2007 14:26

HOihoi,

Ik gebruik ook veel magneetsluitingen.
Ik heb zelf in de winkel een soort ronde magneetsluiting met een heel groot plakoppervlak.. en daardoor plakt hij echt heel goed .
ik heb wel eens een ketting gemaakt met 3 snoeren geregen 8mm parels van glas.. dus best een gewichtje. zon slotje eraan ketting omgedaan ik heb er mee gesprongen en gedaan maar hij blijft dicht zitten.

Er zijn heel veel soorten magneet sluitingen. sommige plakken nauwelijks die zijn leuk voor een dun zilverkettingkje ofzo.. en sommige daar kun je een paar 100 gram aan hangen en er is nog niets aan de hand.

Welke ik ook top vind kwa plakkracht zijn die waar je met een knoopje of een knijpkraal de ketting meteen in afwerkt.. die plakken vaak ook heel sterk.

Groetjes!

Gebruikersavatar
veha
Bead Lover
Berichten:452
Lid geworden op:do 22 sep 2005 00:03
Locatie:Borgerhout
Contacteer:

Bericht door veha » vr 02 feb 2007 14:50

Een tijdje geleden heb ik bij Blokker een doosje om vriendschapsbandjes te maken gekocht van Magcliks en daarbij zaten heel sterke magneetslotjes. Meer info vin je op http://www.magcliks.com" onclick="window.open(this.href);return false; (het is wel een Duitse site)
groetjes,
Veerle

Gesloten