Rijgen in combinatie met Jasseron en kettelen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
M.Bongaerts
Bead Discoverer
Rijgen in combinatie met Jasseron en kettelen

Bericht door M.Bongaerts » ma 22 jan 2007 21:51

Hallo allemaal,

Ik het weekend heb ik de volgende ketting bij iemand gezien:

Een geregen draad met rocailles, daaraan vast met oogjes een Jasseron-ketting, met daaraan gekettelde kralen. Dit zag er erg gaaf uit, dus ik heb bedacht om ook zoiets te maken. Ik heb echter nog nooit geregen, en ook geen idee welk draad je daar het beste voor kunt gebruiken. I.v.m. het Jasseron, en kettelen moet het natuurlijk wel stevig zijn.

Kunnen jullie het nog volgen!!!!!!!

Mijn vraag: Welk draad kan ik het beste gebruiken om te rijgen, en hoe bevestig ik dit draad aan het slotje???? Worden daar speciale knopen voor gebruikt?????

Groetjes Margo

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » ma 22 jan 2007 22:11

Op gecoat staaldraad kun je prima rijgen en is ook gemakkelijk te bevestigen dmv een kalotje.
Groetjes, Melanie

Kaatje Kraal
Bead Producer
Contacteer:

nylondraad

Bericht door Kaatje Kraal » ma 22 jan 2007 22:35

Ik heb ooit deze ketting gemaakt. En dat heb ik gedaan met nylondraad. Ik vind het lekker stevig om mee te werken en meestal gebruik ik knijpkraaltjes met een druppel lijm erbij. En het slotje is er in ieder geval nog nooit afgekomen.
Afbeelding
Groetjes,
Karin

P.S. Ik heb nog nooit eerder een foto bijgevoegd, maar ik geloof dat het gelukt is, maar als jullie niets zien, wil je het dan even laten weten.... :wink:

Gesloten