Ik ben Ellen en nieuw op het forum. Sinds kort ben ik begonnen met kraaltjes. Mij eerste "project" is bijna af. Het is een ketting met twee rijen kralen. Aan 1 kant bevestigd aan een ring en de andere kant van de ketting schuif je door de ring, zeg maar als sluiting. De ketting eindigt met twee grote kralen. En zie hier mijn probleem. Die twee grote kralen worden op een eindstiftje gezet. In de winkel was het mij allemaal volkomen duidelijk (dacht ik), maar nu puntje bij paaltje (kraaltje) komt weet ik niet hoe ik die eindstiftjes moet vastzetten!
Hoe bevestig je een eindstift?
Hallo allemaal,
Ik ben Ellen en nieuw op het forum. Sinds kort ben ik begonnen met kraaltjes. Mij eerste "project" is bijna af. Het is een ketting met twee rijen kralen. Aan 1 kant bevestigd aan een ring en de andere kant van de ketting schuif je door de ring, zeg maar als sluiting. De ketting eindigt met twee grote kralen. En zie hier mijn probleem. Die twee grote kralen worden op een eindstiftje gezet. In de winkel was het mij allemaal volkomen duidelijk (dacht ik), maar nu puntje bij paaltje (kraaltje) komt weet ik niet hoe ik die eindstiftjes moet vastzetten!
Ik heb een boekje gekocht, maar daar staat alleen maar in dat je de kralen op een eindstiftje moet zetten. Dat helpt dus niet verder. Wie heeft de oplossing voor mij? Alvast enorm bedankt!
Hai Red Lady, bedankt voor zo'n snelle reaktie! Leuk. Ik begrijp je verhaal, maar als ik een oogje aan die stift buig en daar een ringetje aan doe, dan moet ik dat weer ergens aan bevestigen. Dan kan ik toch niet eindigen met een rij kleine kraaltjes met aan het einde daarvan een grote kraal? Hoe bevestig ik eea onzichtbaar aan het garen waarmee ik de ketting heb geregen? Het is vast heel logisch, maar ik zie het licht nog niet helemaal.
Wederom alvast bedankt!
Groetjes, Ellen
Groetjes, Ellen
- kraaltje
- Bead Producer
- Contacteer:
Daarvoor kun je het best aan het eind van de kleine kraaltjes een lusje maken doormiddel van een knijpkraal.
In de lus kun je dan eventueel een ringetje doen en daar aan bevestig je het oogje van de nietstift
Snap je het zo?
Succes er mee
Groetjes Esther
In de lus kun je dan eventueel een ringetje doen en daar aan bevestig je het oogje van de nietstift
Snap je het zo?
Succes er mee
Groetjes Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan
dan moet het maar zoals het kan
Ik snap het nu helemaal!! 't Blijkt dus inderdaad logisch en eigenlijk simpel. Daar heb ik gisteravond uren over nagedacht met het stiftje in de ene- en de ketting in de andere hand.
Ik ga vanavond de eindspurt doen. Wat fijn trouwens dat dit forum bestaat. Ik heb al allerlei tips gezien die ik goed kan gebruiken. Vooral voor een beginneling op kralengebied is het super.
Heel erg bedankt allebei en tot de volgende keer, die komt zeker!
Groetjes van Ellen