Afwerken Lariat

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Myranda
Bead Reader
Berichten:17
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:07
Locatie:Alteveer
Contacteer:
Afwerken Lariat

Bericht door Myranda » ma 27 nov 2006 15:56

Ik heb afgelopen weekend een lariat ketting gemaakt van staaldraad, is verder best goed gelukt, maar ik had hm aan het eind afgewerkt met een knijpkraal, maar dit was niet zo verstandig :? want s'avonds met dragen hield 1 van de knijpkralen het (denk ik) niet meer en viel 1 kant van kralen van de ketting op de grond....
Misschien is er wel al een topic over, maar ik heb het na veel zoeken niet kunnen vinden, want hoe kan ik de ketting dan het beste afwerken?
Alvast bedankt voor de tips
Groetjes,

Myranda

Jolanda Foks Jewels
Bead Starter
Berichten:51
Lid geworden op:do 10 mar 2005 15:49
Locatie:Nunspeet
Contacteer:

Bericht door Jolanda Foks Jewels » ma 27 nov 2006 16:39

hoi hoi, ik werk een lariat ook af met een knijp kraal maar dan maak ik een lusje dus: knijpkraal-kraal en dan de draad terug in de knijpkraal en 3 volgende kralen. evt. afwerken met een knijpkraalverberger.

groetjes en succes jolanda

Gebruikersavatar
dolfijn
Bead Lover
Berichten:488
Lid geworden op:ma 20 nov 2006 22:17
Locatie:St-Job-in't-Goor, Be
Contacteer:

Bericht door dolfijn » ma 27 nov 2006 19:19

ik werk ook met knijpkralen maar niet op het einde .

5cm voor het einde stop ik een knijpkraal, dan wat kralen en weer een knijpkraal dan weer enkele of één kraal, dan één rocaille en terug draaien en door alle kralen en de twee knijpkralen . Knijpkralen toe knijpen en draad afknippen. De knijpkralen vallen niet op tussen de andere kralen omdat ze niet naast elkaar zitten , en je hebt zo op het einde geen scherpe randjes.

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » ma 27 nov 2006 20:31

Ik kraal altijd een lus op het einde, en waar de lus begint/eindigt, doe ik 2 knijpkralen, dan 1 grotere kraal over de 2 draden en dan weer 2 knijpkralen, en het laatste puntje draad steek ik dan weg in een volgende kraal (hoop dat het een beetje duidelijk is zo :? )
~Audrey~

Gebruikersavatar
Myranda
Bead Reader
Berichten:17
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:07
Locatie:Alteveer
Contacteer:

Bericht door Myranda » di 28 nov 2006 14:38

Bedankt voor alle hulp het is me nu gelukt dmv terug doen door de knijpkraal.
:D
Groetjes,

Myranda

Gesloten