Afwerking bij een spiraal / spang

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Marsha1979
Bead Dreamer
Afwerking bij een spiraal / spang

Bericht door Marsha1979 » za 18 nov 2006 10:59

Voor het eerst heb ik ook een paar spiraalkettingen gemaakt, erg leuk om te maken. Ze zijn vrij simpel maar toch erg mooi geworden (al zeg ik het zelf ).
Vind het alleen wel moeilijk afwerken, ik heb (met pijn en moeite) oogjes gebogen en er een slotje aangemaakt, door de (zware) zilverfoil kralen die ik dit keer heb gebruikt ben ik toch bang dat de spiraal niet mooi om de nek blijft zitten.
Er zijn volgens mij ook webshops die spiralen verkopen met een bolletje, is dat een soort schroefdraad dan ? Ik ben wel benieuwd hoe jullie je spiraalkettingen afwerken, dus als jullie tips hebben graag.
Weten jullie misschien ook welke webshops de spiraal / spang verkoopt met zo'n bolletje ? Ik heb zelf al een beetje rondgesnuffeld maar kon het niet echt vinden ...
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

Bieketjuh
Bead Designer

Bericht door Bieketjuh » za 18 nov 2006 12:13

Ik heb hier, het laatst, of enkele maanden geleden ook een topic over gestart, want ik kreeg er echt geen beweging in, als jij bij zoeken "afwerking spang "in typt:
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... ight=spang" onclick="window.open(this.href);return false; is dit een van de resultaten die ik krijg, hoop dat je ik je toch een beetje heb kunnen helpen.

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » za 18 nov 2006 12:17

Tis een oudje, dus ik weet niet of alles nog verkocht word, maar in dit topic staan wel wat adresjes:
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=11185
~Audrey~

els hopman
Bead Believer

Bericht door els hopman » za 18 nov 2006 12:26

Ik heb net ook een paar armbanden gemaakt met dit spiraaldraad. Ik kreeg er wel een oogje aan gedraaid ( na een paar keer proberen, want het brak een paar keer af) Daar heb ik een kraaltje aangehangen met een kettelstift. Ziet er best leuk uit.
Volgens mij heb je verschillende diktes van dit soort metaaldraad want een ander stuk wat ik kreeg is veel dikker en stugger.

Ayla
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Ayla » za 18 nov 2006 16:12

Kralenzooi verkoopt stoppertjes die je aan de uiteinden kunt lijmen en waar een oogje aanzit zodat je er ook een slotje aan kunt maken.

jessica hoegee
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door jessica hoegee » za 18 nov 2006 18:49

ik heb de uiteindes met een bolletje soldeertin vast gesoldeerd

Mirjam Borger
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Mirjam Borger » ma 20 nov 2006 16:13

Op http://www.annabella.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staan ook verschillende dingen voor een spang

Gesloten