kralenbloemen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
dekker
Bead Professional
Berichten:1621
Lid geworden op:di 26 jul 2005 17:59
Locatie:harderwijk

Bericht door dekker » wo 14 feb 2007 22:26

Eliina schreef:http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... enboompjes
http://beadedflowers.tripod.com/nederlands/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rasty.it/perline/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://perso.wanadoo.fr/benedicte.pernet/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tadaaaaaaaaaaa! Lang leve de zoekfunctie!!
(Er zijn nu toch trouwens 2 topics geopend over dit onderwerp of zag ik het verkeerd?)

Groetjes Elina
er zijn 2 topics onder dezelfde naam, maar bij verschillende onderwerpen namelijk technieken en kletspraat. beide van verschillende mensen ook :wink: maar ik dacht ook al, he? :? 2x kralenbloemen :wink:
Groetjes Marit

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » do 15 feb 2007 09:28

dekker schreef:er zijn 2 topics onder dezelfde naam, maar bij verschillende onderwerpen namelijk technieken en kletspraat. beide van verschillende mensen ook :wink: maar ik dacht ook al, he? :? 2x kralenbloemen :wink:
Deze is nu verplaatst naar Technieken en de andere is gesloten, alles om het overzichtelijk te houden hier :wink:
~Audrey~

nordal
Bead Discoverer
Berichten:21
Lid geworden op:wo 14 feb 2007 11:25
Locatie:gelderland

Bericht door nordal » do 15 feb 2007 12:44

Bedankt voor de reacties, leuke sites :!:
Ik ga van het weekend op pad om spulletjes te kopen en dan maar zien of het wat wordt.
Ik zal eerst maar eens proberen 1 bloem te maken. Uiteindelijk hoop ik dat het gaat lukken om mijn bruidsboeket na te maken van kralen.......
Is misschien wel wat hoog gegrepen maar dat lijkt me wel heel mooi dus wie weet.....

groeten Nordal

nordal
Bead Discoverer
Berichten:21
Lid geworden op:wo 14 feb 2007 11:25
Locatie:gelderland

Bericht door nordal » do 15 feb 2007 13:39

Sorry trouwens dat ik onder 2 forums bijna dezelfde vraag stelde, wist niet goed hoe het werkte.
groeten Nordal

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » do 15 feb 2007 14:42

nordal schreef:Sorry trouwens dat ik onder 2 forums bijna dezelfde vraag stelde, wist niet goed hoe het werkte.
groeten Nordal
Maakt niet uit hoor, we hebben het allemaal een keer moeten leren :wink:
~Audrey~

Gebruikersavatar
Kralina
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:za 23 dec 2006 18:35
Contacteer:

Bericht door Kralina » do 15 feb 2007 19:21

Leuk om te zien dat het bloemen en boompjes maken van kralen weer terugkerende is. Toen wij net begonnen zo'n 17 tot 18 jaar geleden was dat helemaal hot. Ik heb hier dan ook nog heel wat verschillende boekjes daarvan staan. Heb ook zelf patronen van bloemen gemaakt, bloemen uit elkaar halen en bekijken en dan namaken van kralen.

Heb in combinatie met mijn opleiding ook veel bruidsboeketten, haarstukjes en corsages van kralen gemaakt; oef!, wat lijkt dat nu lang geleden zeg.
Als U werk maakt van Uw hobby.

nordal
Bead Discoverer
Berichten:21
Lid geworden op:wo 14 feb 2007 11:25
Locatie:gelderland

Bericht door nordal » do 15 feb 2007 19:44

Wat heb je dan voor opleiding gedaan Kralina?

nordal
Bead Discoverer
Berichten:21
Lid geworden op:wo 14 feb 2007 11:25
Locatie:gelderland

Bericht door nordal » vr 16 feb 2007 15:57

Ik heb mijn eerste bloemetje gemaakt. Het is een roosje geworden (wel blauw want ik had geen andere kraaltjes) Hij is al best wel leuk zo voor de eerste keer. hij is alleen wel kleiner geworden dan ik dacht. Heb rocailles 9/0
gebruikkt, terwijl op het patroon 11/0 stond voorgeschreven. Dan was hij dus nog kleiner geworden.
Welke kraaltjes gebruiken jullie ?
En welk draad? Ik had nu messingdraad van 0,4 mm

Nu ga ik de goede kleur kraaltjes kopen en een mooie rode ros proberen te maken.

groeten Nordal :D

Matilda
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:vr 11 mei 2012 13:58

Re: kralenbloemen

Bericht door Matilda » vr 11 mei 2012 14:13

Hoihoi,

Een van mij hobby's is boompjes en bloemen maken van kralen.

Ik ben beneuwed hoeveel mensen in NL maken bomen, bloemen en boeketten van kraaltjes? Ik kan zelf heel weinig vinden op internet. Alleen via andere taal( dan is het genoeg te vinden). Maar heb al een paar boompjes af, mij eerste kleine boeket van narcissen en ben bezig met een nieuwe boeket. De foto's zal nog moeten maken.
Als iemand ook dit leuk vind - laat het me weten. Zal het fijn vinden.

Groetjes,

P.S. Ongelooglijk, maar dit is mij eerste forum! :) Ben nog aan het uitzoekken hoe het precies werkt.Sorry

Gebruikersavatar
violetmoon_17
Bead Addict
Berichten:2018
Lid geworden op:wo 06 jul 2005 07:40
Locatie:ergens in Noord - Limburg
Contacteer:

Re: kralenbloemen

Bericht door violetmoon_17 » za 12 mei 2012 15:55

Ik kom regelmatig boekjes en magazines tegen op een Russisch/Israelisch forum.
Deze zijn dan bijna altijd in het frans of in het russisch.
Ik heb er nog maar weinig voor zien komen die in het engels waren.

zoek anders eens op:

"Elena Virko Cveti iz bisera"
"fabulous Florals - Elizabeth Townes"
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Gesloten