leren veter

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
pluisje
Bead Professional
Berichten:1527
Lid geworden op:za 08 mar 2003 18:41
Locatie:Zaandam en soms Brabant
Contacteer:
leren veter

Bericht door pluisje » wo 19 mar 2003 10:37

Hellup! :shock: Hoe maak ik een slotje aan een leren veter???
Waar kan ik die speciale slotjes kopen en blijft dat wel goed zitten dan?
AfbeeldingAfbeeldingGroetjes SilviaAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 19 mar 2003 10:57

op http://www.kralen.com/forum/index2.php? ... ject=vraag" onclick="window.open(this.href);return false; kun je het volgende lezen
Hennie schreef:Er zijn speciale leerveterklemmetjes waar ook vaak een slotje aan zit.Je legt de weter in het klemmetje en met de platbektang knijp je het klemmetje er voorzichtig om heen. Er zijn ook speciale spiraalklemmetje.Je schuift de veter in het spiraaltje en knijp met de platbektang de laatste ronding dicht.Je kunt er dan een willekeurig slotje aan zetten.Misschien is het een beetje bij mijn voorbeelden te zien,anders moet je de leren veterkettingen op de markt eens goed bekijken dan wordt het je wel duidelijk. Succes Hennie
je kan ze bestellen bij http://www.kralenshop.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en ook bij coppenhagen in haarlem kopen volgens mij, ook door 't oog van de kraal heeft het in ieder geval.

of het goed blijft ziten weet ik niet, nog nooit gebruikt, maar volgens mij werkt het wel goed.

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Marlies » wo 19 mar 2003 11:00

Hoi Silvia,

Je kunt het beste dan veterklemmetjes halen, tenminste vind ik heel erg handig. Het is een klemmetje met een oogje, je schuift de veter erin en knijpt hem met een tangetje dicht en je veter zit vast, aan het oogje kan je dus je slotje vastmaken.

succes!
Veel liefs,
Marlies

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

Bericht door Marieke » wo 19 mar 2003 13:58

Hi Silvia,
Marlies heeft gelijk. Je kan het beste veterklemmetjes gebruiken. De spiraalklemmetjes dicht maken is best lastig. Bij mij mislukt het telkens om alleen het laatste rondinkje dicht te knijpen & wordt het vervolgens een puinhoop.
knuffel Marieke

Gebruikersavatar
Stéphanie
Bead Dreamer
Berichten:713
Lid geworden op:zo 23 feb 2003 11:44
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » wo 19 mar 2003 14:12

Ja, die veterklemmetjes met oogjes werken het makkelijkste en het zit echt stevig vast.

Ik had laatst een ketting gekocht bij de V&D met een hele mooie hanger aan een leerveter. Thuis bleek die veter echter te lang te zijn. Toen heb ik een van de klemmetjes opengebogen, groot stuk van de veter afgeknipt en het klemmetje weer dicht gemaakt. De ketting is nog steeds niet uit elkaar gevallen en het ziet er niet naar uit dat ie dat voorlopig gaat doen ook :wink: .

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Marlies » wo 19 mar 2003 14:33

Weetje wat ik van de week met veterklemmetjes gedaan heb, echt geweldig. Ik heb het zelf bedacht (misschien dat ie al bestond maar goed) Ik heb 3 veters genomen en aan het einde van de veters klemmetjes vastgemaakt en daaraan heb ik kettelstiften met hangertjes en kralen gehangen. Je knoopt hem als het ware om je nek, ik zal er deze week wel ff een foto van maken en aan jullie laten zien.
Veel liefs,
Marlies

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 19 mar 2003 16:05

denk dat ik snap wat je bedoelt ja, klinkt leuk.

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » wo 19 mar 2003 19:24

Ik heb er geen last van om die spiraalklemmetjes dicht te knijpen, ik vind ze mooier uitzien dan die klemmetjes.Je kunt er ook lijm in doen voor de zekerheid.Als je draad erg dun is dan zijn die spiraalklemmetjes vaak te groot.Ik gebruik ook rubberdraad, voelt lekker zacht aan.Maar je moet wel goede kwaliteit hebben,anders zitten er bochten in die er niet uitgaan.
Groetjes Hennie

Gesloten