Verlengen geknoopte ketting

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Lotjelot
Bead Starter
Verlengen geknoopte ketting

Bericht door Lotjelot » di 12 sep 2006 21:11

Ik heb een vraagje.
Ik heb namelijk een bestelling gekregen voor een lange geknoopte ketting, waarbij je een door de kraal haalt en de ander erlangs.
Tot dusver eenvoudig lijkt me.
Maarrrrr, deze mevrouw wil graag de lengte van haar ketting kunnen aan passen aan haar kleding, stemming, weetikhet..

Hoe doe ik dat??
Ik kan me van vroeger herrineren dat we kettingkjes hadden die je kon verlengen door het ene touw over het andere te schuiven..
Snapt u het nog??
Hoe maak je twee van die knoopjes en kan het ook als je dus aan het einde vier draden aan elkaar vast moet knopen??

Trefwoorden voor de zoekmachine zijn uiteraard welkom.
Ik kreeg geen resultaat bij mijn pogingen :cry:
Afbeelding

ger
Bead Fan

Bericht door ger » di 12 sep 2006 21:15

Hallo,

Volgens mij bedoel je een schuifknoop. Als je de zoekmachine gebruikt en dit woord invoert krijg je volgens mij wel resultaten waar je iets mee kunt doen.

Succes!

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 12 sep 2006 21:19

Ik weet dat er ergens een verwijzing is naar een site met instructies over macamé en dus ook allerlei knooptechnieken maar ook ik kan 'm niet meer vinden :? misschien zou je daar op kunnen googelen?

Maar ik ben bang dat dat toch ook een probleem oplevert, want je zit met de kralen die eraan geknoopt zijn. Zo'n knoop schuift natuurlijk nooit over andere kralen heen.

De enige oplossing die ik zie is een lang stuk (in de nek) vrij houden van kralen zodat je knoop erover schuift (lijkt mij zelf niet zo mooi).

Of, en dat lijkt mij persoonlijk het mooist, dat je een ketting voor haar maakt die helemaal niet vast zit. Dus gewoon 1 lange sliert, een soort lariat dus. Die kan ze dan op heel veel verschillende manieren dragen: in een lus, geknoopt, los om de nek gedraaid enz.
~Audrey~

Lotjelot
Bead Starter

Bericht door Lotjelot » di 12 sep 2006 21:27

Een schuifknoop, haha
Hoe logisch. bedankt.
Ik ga zo direct zoeken!!

Flapflap.
Bedankt dat je zo met me meedenkt.
Maar het is de bedoeling dat het zoiets wordt:

[img][img]http://i24.photobucket.com/albums/c5/Lo ... ers797.jpg[/img]

Was vergeten erbij te zetten dat er een hanger aan moet :wink:
Dus dan is iets lariats-achtig niet handig

Op zich zou ik het niet heel erg vinden denk ik, om het touw rond de nek vrij te houden van kralen. Zo kun je in elk geval voor een beetje speling zorgen... Wat ik denk dat voor problemen gaat zorgen is de hoeveelheid touw.

Maar ik stop met kletsen ik ga op zoek!!
Bedankt voor de tips!
Afbeelding

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 12 sep 2006 21:29

Inderdaad, bij zo'n soort ketting kan dat best.
Deze is mooi trouwens!

Succes ermee verder.
~Audrey~

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » di 12 sep 2006 21:57

Op de site van Hennie staat volgens mij een patroon voor de schuifknoop. (http://www.hekrasier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)

Gesloten