Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
-
conny
boa
Bericht
door conny » di 18 mar 2003 21:32

hoi allemaal,
ik ben de boa armband aan het maken die silvie op de meeting showde, mijn vraag is hoeveel blaadjes <lusjes> doen jullie aan ??n sliert , ik doe er zes aan, maar daar door gaan er veel kraaltjes in zitten iemand enig idee of het ook mooi word met minder, ik had ook nog een fout gemaakt om met stenboden kraaltjes te rijgen, wel erg prettig maarrre wel er duur .
lieve groeten conny
-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » di 18 mar 2003 22:50
Conny, ik heb een patroon van zo'n boa armband, wil je het hebben?
Groetjes Hennie
-
tweetywoman
- Bead Starter
Bericht
door tweetywoman » wo 19 mar 2003 00:16
hallo conny en hennie
een boaarmband hoe ziet die eruit?
en hoe maak je die boaarmband??
amaai wat stel ik weer veel vragen
groetjes rita

-
Marieke
- Bead Fan
Bericht
door Marieke » wo 19 mar 2003 14:30
Hi hi,
de boa-armband is een armband die eruit ziet als een boa. Op de meeting had Sylvie er eentje bij zich. Hier staat een uitleg hoe je hem moet maken;
http://www.beadandbutton.com/bnb/pdf/frillybracelet.pdf. Je moet wel even een adobe acrobat reader hebben om de tutorial te kunnen bekijken. Oh ja, conny, ik maak verschillende lengtes blaadjes. Met 1, 2, 3, 4 of 5 blaadjes. Eigenlijk het meeste 3 of 1 blaadje. Anders wordt het wel heel erg lang. Maar goed, kijk even bij die link die ik hierboven gaf & dan wordt het allemaal wel duidelijk. Mij lijkt het dat je gewoon een beetje moet doen wat jou het beste lijkt. Succes verder!!!!
knuffel Marieke
-
conny
Bericht
door conny » wo 19 mar 2003 19:51
hennie schreef:Conny, ik heb een patroon van zo'n boa armband, wil je het hebben?
Groetjes Hennie
hoi hennie,
ik zou heel graag het patroon willen hebben, eens kijken of ik het wel goed gesnapt hebt, ik heb op het internetadres gekeken dat marieke gaf, maar mijn engels is nog niet helemaal je dat, dat ik echt alles begrijp.
lieve groeten conny

-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » wo 19 mar 2003 20:39
ha, ha Conny dat is dus hetzelfde patroon als van Marieke.En of je goed engels kunt maakt niet zoveel uit.Je moet gewoon goed naar de plaatjes kijken.
Groeten Hennie
-
conny
Bericht
door conny » do 20 mar 2003 22:37
-
conny
Bericht
door conny » ma 24 mar 2003 06:56

hoi allemaal, en ja hoor op vrijdag 21 maart heeft mijn eerste boa zijn levenslicht aanschouwd, hij is erg leuk geworden, alleen de foto hier opzetten is nog niet gelukt. wordt vervolgd
groetjes conny

-
Stéphanie
- Bead Dreamer
-
Contacteer:
Bericht
door Stéphanie » ma 24 mar 2003 14:52
*volgt het niet helemaal*
Ik ben er ook met eentje bezig, maar is het nou de bedoeling dat je aan elke kraal van wat normaal een armband van 1 draad zou zijn een blaadje doet of heb ik het verkeerd begrepen

?
-
Sandra
- Eigenaar Kralen.com
-
Contacteer:
Bericht
door Sandra » ma 24 mar 2003 14:59
als ik het goed heb doe je het niet om de kraal maar om de 2 kralen. dus je 'hangt' aan 1 kraal 'n sliert, rijg 3 kralen en ga dan weer 'n sliert maken. met sliert bedoel ik dus van wat er aanhangt, waar je dus meerdere 'blaadjes' heb.
de plaatje rechtsonder
http://www.beadandbutton.com/bnb/pdf/frillybracelet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; is wel duidelijk....zie nu ook waarom je vraagt of het bij iedere kraal moet. wat ik van sylvie (= kralengoeroe die bij de meeting was

) begreep is dat je het om de 2 doet, maar ikzelf weet het niet 100% zeker, heb het nog niet gedaan....maar ik d8 dat ze dat zei.
-
Marieke
- Bead Fan
Bericht
door Marieke » ma 24 mar 2003 19:24
Hi hi,
ik heb de sliertjes tussen 2 kralen ingehangen, zo heeft Sylvie het mij geleerd. Zoals je op dat plaatje ziet maak je een sliertje tussen 2 kralen, dan ga je door de volgende kraal heen & dan maak je tussen de twee volgende kralen weer een sliertje. Snap je het zo een beetje?!?
knuffel Marieke
-
Stéphanie
- Bead Dreamer
-
Contacteer:
Bericht
door Stéphanie » ma 24 mar 2003 20:05
Wat ik hieruit begrijp is dus: ik maak zo'n blaadje of wat het ook is, sla twee kraaltjes over en maak dan weer een blaadje aan de derde

. Ach, ik probeer het wel gewoon!
En anders kom ik het de volgende meeting vragen, want ik mag van mijn moeder en heb al een enthousiaste vriendin (dames: meet Marjolein!) gestrikt

.
-
Marieke
- Bead Fan
Bericht
door Marieke » ma 24 mar 2003 22:17
Nee, wat je doet is je maakt een armband van vrij grote kralen. Daar ga je met een volgende draad doorheen & tussen elke 2 kralen in maak je een sliertje. Je krijgt dan dus; kraal, sliertje, kraal, sliertje, kraal etc. etc.
Hopelijk wordt het je zo al wat duidelijker.
knuffel Marieke
-
Sandra
- Eigenaar Kralen.com
-
Contacteer:
Bericht
door Sandra » ma 24 mar 2003 22:56
St?phanie schreef:Wat ik hieruit begrijp is dus: ik maak zo'n blaadje of wat het ook is, sla twee kraaltjes over en maak dan weer een blaadje aan de derde

. Ach, ik probeer het wel gewoon!
En anders kom ik het de volgende meeting vragen, want ik mag van mijn moeder en heb al een enthousiaste vriendin (dames: meet Marjolein!) gestrikt

.
hahahahahahahaa leuk, heb echt zin in de volgende meeting! vind het zo grappig, zo van jong tot oud met zijn allen bij elkaar, lijkt wel bij elkaar geraapte kippenhok dan ofzo!

in ieder geval: leuk dat je het voor elkaar heb gekregen de volgende keer erbij te zijn!

-
pluisje
- Bead Professional
-
Contacteer:
Bericht
door pluisje » ma 24 mar 2003 23:00
En ik kom ook!

hihi