4 rijen parels aaneen maken

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Mia
Bead Reader
4 rijen parels aaneen maken

Bericht door Mia » ma 04 sep 2006 20:10

Ik heb vandaag hele mooie heeeeel lichtroze en een beetje paarsachtige parels bij de Xenos gescoord en had bedacht om daar een eenvoudige armband van 4 rijen breed van te maken, maar ik weet niet goed hoe.

Het kan met elastiek, maar ik heb geen verdelers en kan die ook nergens vinden. Dus dan krijg je 'losse' armbanden, en dat is niet de bedoeling. Het kan met nylondraad maar hoe maak ik die samen vast aan een slotje? Ik heb wel een soort eindverdeler, weet de naam niet :oops:. Maar het is om 3 draden bij elkaar te binden aan het eind, maar ik wil er 4, dus dat schiet niet op. En daarnaast is dat dingetje al smaller dan 3 draden met parels.

Wie heeft er nog goede tips? Ik wil zo graag aan de slag. Ik zou pas zaterdag onderdelen ergens kunnen gaan zoeken en dat duurt nog zo lang :? Dus wie weet raad?
AfbeeldingAfbeelding

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » ma 04 sep 2006 20:27

Hier heb je wel verdelers voor nodig, en die kan je bijna overal vinden hoor, bijvoorlbeeld hier bij DMB:

http://www.dragonmagic.nl/winkel/produc ... ts_id=2237

PS: WAT EEN SUPER MOOIE KAT HEB JE ZEG!!!
~Audrey~

Mia
Bead Reader

Bericht door Mia » ma 04 sep 2006 20:36

Ik had bij de Kralenwinkel in Utrecht gekeken en daar hadden ze er nog maar 1 met 5 gaten en die winkel is afgelopen zaterdag gesloten. En bij Beadies hadden ze ze niet.

Maar dit is wel een veeeel betere prijs dan die ene bij de kralenwinkel. Alleen jammer van de verzendkosten voor die paar dingetjes. Heb van de week al een boel besteld bij een andere internetwinkel, maar daar hadden ze ze ook niet en om nu weer een enorme bestelling te plaatsen is verleidelijk, maar misschien niet slim :wink: Ik heb alweer veel te veel leuke dingen gezien.

Dank je voor de opmerking over mijn katten. Ik ben helemaal dol op ze dus ze mochten niet ontbreken :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 04 sep 2006 20:46

Misschien een idee op een spiraal armband te rijgen? Dan zijn ze naast elkaar en heb je geen gedoe met afwerking. Toevallig heb ik er meerderen geregen met millefiori chips. Op http://www.kralen.com/rijg_spiraal.php" onclick="window.open(this.href);return false; staat uitleg.

poppymieke
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door poppymieke » ma 04 sep 2006 22:11

Ik heb ondertussen ook zo'n spiraalarmband gekocht, maar die lijken me voor kinderhandjes gemaakt. Kan daar een volwassen hand in als je daar een aantal ringen van afknipt ?
En nu wete ik eindelijk waar die verdelers voor dienen ! ( logisch eigenlijk ).

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » di 05 sep 2006 07:16

Je kunt ook iets maken op elastiek, en dan rijg je de parels aan elkaar. Net zoals bij de Scherezade armband van serial beader.
deze heeft Violetmoon gemaakt en ik vind hem erg mooi;

Afbeelding
Groetjes Els,

dian
Bead Anonymous

Bericht door dian » wo 06 sep 2006 20:10

[quote="Elsje"]Je kunt ook iets maken op elastiek, en dan rijg je de parels aan elkaar. Net zoals bij de Scherezade armband van serial beader.
deze heeft Violetmoon gemaakt en ik vind hem erg mooi;

hallo alemaal ik ben nieuw hier en ook in de ban van het sieraden maken, bestaat er van deze armband ook het patroon, ik vind hem namelijk erg mooi.
Groetjes dian

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » do 07 sep 2006 17:12

dian
Bead Anonymous

Bericht door dian » vr 08 sep 2006 07:07

katskralen heel erg bedankt voor de link, ik weet al wat ik dit weekend ga doen.

gr dian :lol:

Mia
Bead Reader

Bericht door Mia » vr 08 sep 2006 19:55

Pfff dat ziet er moeilijk uit :shock: .

Vandaag nog op zoektocht geweest naar verdelers, maar niet gevonden.
Ik heb nu nog één optie waar te zoeken en anders geef ik het op en wordt het toch bestellen.
AfbeeldingAfbeelding

samira
Bead Fanatic

Bericht door samira » vr 08 sep 2006 20:16

En het principe van Elina's armband? Kun je zo simpel of moeilijk maken als je wilt en ook zo breed als je wilt ... dus ook vier rijen! En dan hoef je niet verder op verdeler-jacht. http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Wendy

Mia
Bead Reader

Bericht door Mia » vr 08 sep 2006 20:33

Die had ik inmiddels ook gezien ja, ik vind het een mooie armband, maar daar snap ik ook niet veel van :oops: Ben nooit verder gekomen dan 2 kralen breed en dat zag er niet uit dus heb ik weer gesloopt. Maar goed dat is natuurlijk een kwestie van een keer proberen :wink:

Maar eigenlijk vind ik het voor mijn parels jammer dat er hier een 2e laag kralen boven zit waardoor je ze dan niet meer zou zien. Hoezo een zeurpiet hè :wink:
AfbeeldingAfbeelding

samira
Bead Fanatic

Bericht door samira » vr 08 sep 2006 20:49

Mia schreef:Die had ik inmiddels ook gezien ja, ik vind het een mooie armband, maar daar snap ik ook niet veel van :oops: Ben nooit verder gekomen dan 2 kralen breed en dat zag er niet uit dus heb ik weer gesloopt. Maar goed dat is natuurlijk een kwestie van een keer proberen :wink:

Maar eigenlijk vind ik het voor mijn parels jammer dat er hier een 2e laag kralen boven zit waardoor je ze dan niet meer zou zien. Hoezo een zeurpiet hè :wink:
Niks zeurpiet hoor! :lol: Hé ... maar je hoeft er toch niet nóg een kraaltje er bovenop te doen? Gewoon die basis rijgen. En weet je wat het ook is ... probeer 't gewoon ... als je iets op een plaatje ziet denk je soms van pffff maar dan met de draad en kraaltjes in de hand valt het soms hartstikke mee! Je weet maar nooit! Succes! Ben benieuwd!
Groetjes Wendy

Jolanda Foks Jewels
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Jolanda Foks Jewels » vr 08 sep 2006 21:21

het ligt ook een beetje aan welke maat parels je hebt maar als ze breder zijn samen dan 2 cm dan kun je ook 2 verdelers naast elkaar gebruiken , dan pak je het laatste en eerste gaatje samen dus dan heb je geen 10 gaatjes maar 9 over .

succes Jolanda

Gesloten