Gesp aan armbandje bevestigen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
:)Linda:)
Bead Interested
Berichten:138
Lid geworden op:do 16 feb 2006 19:21
Locatie:Groningen
Contacteer:
Gesp aan armbandje bevestigen

Bericht door :)Linda:) » ma 28 aug 2006 17:43

Hopelijk staat dit onder het juiste onderwerp, want ik zat nogal tussen een aantal te twijfelen. Zo niet, verplaats hem dan maar.
Ik heb ook al via de zoekfunctie gezocht, maar niet echt antwoord gekregen op mijn vraag.

Ok, dan nu mijn verhaal/probleem. Mijn broertje had mij gevraagd om voor hem een armbandje met leerschuifjes te maken. Zelf heb ik nog nooit zo'n armbandje gemaakt, maar het leek mij niet zo moeilijk. Maar nu wilde hij er een gesp als sluiting aan hebben. Na lang zoeken hebben we een gesp gevonden die geschikt zou zijn voor een lerenarmband van 13mm. Nou is het armbandje dat hij wilde 14mm, maar dat leek me geen probleem. Die ene millimeter maakt toch niet zoveel uit?
Het probleem is echter dat ik op geen enkele manier zie hoe ik de gesp aan het bandje kan bevestigen. Daarbij is het armbandje bijna te krap, dus kan ik ook niet al te veel 'ruimte' van het armbandje innemen om hem te bevestigen.
Mijn vraag: Hoe los ik dit op?

Dit is het armbandje:


En dit de gesp:
:D Linda :D

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 28 aug 2006 19:45

Zit er normaal niet een soort puntje op de achterkant van de gesp? Dan zou ik met een gaatjestang een gat maken in het bandje en het puntje erdoor doen en dan vastzetten met iets. Maar wat :lol:

Gebruikersavatar
badeend
Bead Interested
Berichten:146
Lid geworden op:vr 21 jan 2005 21:28
Locatie:Oosterhout

Bericht door badeend » ma 28 aug 2006 20:02

hoi linda,

colgens mij is die gesp alleen bedoelt om helemaal op het midden van het bandje te doen als decoratie en niet als sluiting. Want volgens mij moet je dan ook gaatjes maken enzo.....

maar het is onduidelijk op de foto of de gesp ook echt kan werken....
Groetjes Michelle

Gebruikersavatar
poppymieke
Bead Lover
Berichten:441
Lid geworden op:di 15 aug 2006 20:23
Locatie:deurne
Contacteer:

Bericht door poppymieke » ma 28 aug 2006 21:25

hoe gaat dat op een gewone broeksriem ? Misschien moet je dat eerst eens bekijken en dan vergelijken ? Of vragen aan een schoenmaker ?

Gebruikersavatar
Brennie
Bead Interested
Berichten:115
Lid geworden op:ma 27 feb 2006 16:05
Locatie:Utrecht

Bericht door Brennie » di 29 aug 2006 10:32

Bij een broekriem wordt de stof door de gesp gehaald en dan vastgenaaid aan zichzelf, dus de gesp hangt aan een soort lus van de riem (tenminste bij degene die ik nu aanheb). Maar als het armbandje al bijna te kort is haal je dit niet, en bovendien moet je volgens mij speciale naalden/naaimachine hebben om door stug leer te steken. Sorry, maar verder kan ik je ook niet helpen...
Groetjes,
Brenda

meggie
Bead Addict
Berichten:2239
Lid geworden op:do 20 mei 2004 07:34
Locatie:Noord-Brabant - Oss

Bericht door meggie » di 29 aug 2006 10:56

Hoi,

Die gesp kun je niet gebruiken als sluiting, helaas ;)
Je moet zoiets gebruiken: http://kralenstore.nl/N_frame.html?http ... _1372.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen daar kun je hem een beetje redelijk mee afwerken.
Vooral als het bandje al aan de kleine kant is ;)
Mocht het bandje met deze sluiting te groot zijn, dan kun je het leer nog altijd bij knippen. Bij die sluiting krijg je als het goed is 2 pinnetjes die je aan de onderkant van de sluiting door een gaatje in het bandje kunt slaan.
Hopelijk heb ik je kunnen helpen, als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel ;)

Groetjes Meggie

Gebruikersavatar
:)Linda:)
Bead Interested
Berichten:138
Lid geworden op:do 16 feb 2006 19:21
Locatie:Groningen
Contacteer:

Bericht door :)Linda:) » di 29 aug 2006 18:03

Heel erg bedankt allemaal!

@ haematodipsia
Ik kon nergens een puntje vinden op de gesp. :?

@badeend
Ik zag niets dat erop wees dat het een versiersel was, omdat de gespnaald gewoon beweegt. Maar misschien is dat toch wel het geval.

meggie schreef:Hoi,

Die gesp kun je niet gebruiken als sluiting, helaas ;)
Je moet zoiets gebruiken: http://kralenstore.nl/N_frame.html?http ... _1372.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen daar kun je hem een beetje redelijk mee afwerken.
Vooral als het bandje al aan de kleine kant is ;)
Mocht het bandje met deze sluiting te groot zijn, dan kun je het leer nog altijd bij knippen. Bij die sluiting krijg je als het goed is 2 pinnetjes die je aan de onderkant van de sluiting door een gaatje in het bandje kunt slaan.
Hopelijk heb ik je kunnen helpen, als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel ;)

Groetjes Meggie
Meggie, mijn broertje wilde eigenlijk niet zo'n gesp, want dat had ik hem eerst ook al voorgesteld. Maar er zit geen andere oplossing op, dus heb ik hem nu laten kiezen tussen een ander bandje (waarbij je een dun leren bandje hebt wat door een gaatje getrokken kan worden) of deze sluiting. Hij ging toch maar voor deze sluiting.
Nu heb ik nog een vraag. Je had het over een gaatje in het bandje, maar er zit nog geen gaatje in. Moet ik die er zelf in maken? En zo ja, hoe doe ik dat? :oops:
:D Linda :D

meggie
Bead Addict
Berichten:2239
Lid geworden op:do 20 mei 2004 07:34
Locatie:Noord-Brabant - Oss

Bericht door meggie » di 29 aug 2006 19:29

:)Linda:) schreef: Meggie, mijn broertje wilde eigenlijk niet zo'n gesp, want dat had ik hem eerst ook al voorgesteld. Maar er zit geen andere oplossing op, dus heb ik hem nu laten kiezen tussen een ander bandje (waarbij je een dun leren bandje hebt wat door een gaatje getrokken kan worden) of deze sluiting. Hij ging toch maar voor deze sluiting.
Nu heb ik nog een vraag. Je had het over een gaatje in het bandje, maar er zit nog geen gaatje in. Moet ik die er zelf in maken? En zo ja, hoe doe ik dat? :oops:
Hoi Linda,

Nee er zit geen gaatje in het bandje, maar in de onderkant van de sluiting.
Als je het bandje in de sluiting steekt, en dan een pinnetje in het gaatje stopt en die er dan met een hamer inslaat, dan zit ie vast ;)

Groetjes Meggie

Gebruikersavatar
:)Linda:)
Bead Interested
Berichten:138
Lid geworden op:do 16 feb 2006 19:21
Locatie:Groningen
Contacteer:

Bericht door :)Linda:) » wo 30 aug 2006 11:50

meggie schreef: Hoi Linda,

Nee er zit geen gaatje in het bandje, maar in de onderkant van de sluiting.
Als je het bandje in de sluiting steekt, en dan een pinnetje in het gaatje stopt en die er dan met een hamer inslaat, dan zit ie vast ;)

Groetjes Meggie
OK, nu snap ik het. Bedankt!
:D Linda :D

Gesloten