patroon uit Button & Bead

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:
patroon uit Button & Bead

Bericht door hennie » di 18 mar 2003 19:35

Wie o wie kan mij helpen aan het patroon "lady of the rings choker".Ik heb het tijdens de kralenmeeting gezien in een Bead&Button.Ik dacht dat die van Lorraine was maar dat was dus niet zo.Ik heb het patroontje ook gezien in een ketting van sylvie.
Groetjes Hennie

conny

patroon

Bericht door conny » di 18 mar 2003 21:20

hoi hennie ,

sandra had ook het blad bead and button bij zich, misschien staat hij daar in. succes conny

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 18 mar 2003 21:28

...ik wil wel proberen te kijken maar weet niet meer welke ik mee had genomen! hennie, kan je je nog iets herinneren van de voorkant van de bead & button?

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » di 18 mar 2003 22:46

Nee, stom ik weet er niets meer van, alleen van het patroon weet ik dat het witte bloemetjes waren met zwart meen ik.Sylvie had een ketting een soort kraagje leek het wel en dicht bij de halskant zat dus dat zelfde patroontje.Ik heb het briefje waar ik het opgeschreven had aan Lorraine gegeven met nog meer voorbeelden.Lorraine heeft me de andere gestuurd maar deze kwam niet uit haar blad.Ik kan haar anders nog vragen wat ik precies heb opgeschreven.Bedankt in iedergeval.
Groetjes Hennie

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

Bericht door Marieke » wo 19 mar 2003 13:47

Hi Hennie,
ik zie Sylvie vrijdag & dan wil ik wel even voor je vragen waar ze dat patrooontje vandaan had. Geen enkel probleem voor mij.
knuffel Marieke

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » wo 19 mar 2003 19:15

O, hartstikke leuk dat je dat wil doen.
Groetjes Hennie

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 21 mar 2003 19:54

jammer dat je niet kwam vrijdag marieke, je hebt wat gemist, het was heel gezellig. ;) kwam er wat tussen of was je het vergeten ofzo?

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

Bericht door Marieke » vr 21 mar 2003 20:13

Hi Sandra,
Ik had nog willen bellen. Ik was veel te moe om te gaan. Heb de hele middag op de bank gezeten & ga daar ook lekker blijven vanavond. Zal Sylvie straks nog wel even een mailtje sturen. Volgende keer kom ik wel, dan zorg ik dat ik de week ervoor wat meer geslapen heb (haha, geen nieuw vriendje tegen die tijd :wink: )
knuffel Marieke

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » do 27 mar 2003 21:56

Ik vroeg laatst om een patroon uit bead & button, maar ik heb het al gevonden.Het staat in het boek van Carol Wilcox Wells.Dat boek heb ik net gekocht, was nog een verjaardagskadootje.Dus mensen jullie hoeven niet meer te zoeken.
Groetjes Hennie

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

Bericht door Marieke » do 27 mar 2003 22:18

Oke, blij dat je het gevonden hebt. Maar nu ben ik wel heel nieuwschierig naar het patroon. Zou je het misschien in kunnen scannen voor mij....
knuffel Marieke

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 27 mar 2003 22:39

:applaus: :applaus: :applaus: goed boek he!! over welke techniek ging het, wat je zocht?

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 28 mar 2003 18:55

In het boek is het blz.72: Bead Jazz:The Rainbow Variations,op blz 74 staan de bloemetjes, en die bedoelde ik.Ik weet niet of we dezelfde uitgave hebben. In bead&button was er een variatie op gemaakt,maar dat bedenk ik zelf wel.Ik vind het een goed boek en heb al heel wat steken/variaties gezien.Ik heb het gisteren gekregen,gewoon bij de boekhandel besteld, is wel wat duurder dan proxis zag ik, daar is het nu iets goedkoper geworden volgens mij.Alleen de sieraden vind ik gruwelijk, is totaal niet mijn smaak maar dat geeft niet, het gaat mij om de technieken en patroontjes,dan verzin ik er zelf iets anders van.
Marieke ik wil het best inscannen maar ik krijg jullie emailadressen niet te pakken,ook van stephanie niet, klopt iets niet op mijn computer.
Groetjes Hennie

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 28 mar 2003 19:50

ja goede boek is het he! ikzelf vind de sieraden ook niet zo mooi...nou ja sommigen wel maar niet allemaal, velen zijn wel erg druk. ikzelf ben bezig met die op pagina 106 (herringbone stitch), echt veel werk!! en trouwens, die ene waar jij het nu over heb, die had sylvie ook gemaakt, die had ze ook bij haar tijdens de meeting.

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

Bericht door Marieke » vr 28 mar 2003 19:56

Hi Hennie,
dat je mijn e-mailadres niet kan vinden klopt, want dat staat hier niet op het forum. Ik wil niet dat iedereen het zomaar te pakken kan krijgen. Ik zal je het nu geven, dan haal ik het later als ik bericht van jou heb gehad weer weg bij dit bericht vandaan. mwh@quicknet.nl
knuffel Marieke

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 28 mar 2003 21:41

hai Marieke,ik heb nu je emailadres dus binnenkort zal ik het je sturen,als je nog iets wil laat het me weten.
Ja Sandra, ik had gezien dat sylvie het had daarom kon ik het me nog zo goed herinneren.Er zitten veel leuke steken in.Op het ogenblik ben ik met een bloemenketting bezig zelfbedacht.Ik ben helemaal verslaafd geraakt aan patronen bedenken :shock:

Gesloten