Hoe kettelen jullie meestal?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.

Hoe kettel jij meestal?

Ik kettel altijd met ringetjes tussen de kettelstiften.
20
16%
Ik kettel soms met ringetjes tussen de kettelstiften.
57
45%
Ik kettel nooit met ringetjes er tussen. Wel let ik erop dat 1 oogje horizontaal is en 1 verticaal, zodat het mooier valt.
22
17%
Ik kettel zonder ringetjes, het maakt me niet uit of het oogje horizontaal of verticaal valt.
27
21%

Totaal aantal stemmen: 126

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
Hoe kettelen jullie meestal?

Bericht door Sandra » di 15 aug 2006 20:50

Dag allemaal,
Ik heb een poll gemaakt, gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik kettel namelijk normaal altijd zonder ringetjes, maar wilde nu iets kettelen met platte kralen en kleine hartjes tussenin, en kwam erachter dat dat totaal niet mooi valt. Ga het nu proberen met ringetjes ertussen, geeft misschien ook mooi effect. Ik geloof dat er wat mensen zijn die altijd met ringetjes tussenin kettelen, ben even nieuwsgierig hoeveel mensen dat doen. Doen jullie het zodat het mooier valt, of ook omdat het leuker effect kan geven, meer ruimte tussen de kralen enzo? Andere trucjes nog?

Enige trucs die ik ken heb ik keer van Hennie gehoord:
- let op dat je iedere keer dezelfde lengte gebruik voor het oogje. Rijg eventueel een buisje voordat je het knipt, zodat je steeds dezelfde lengte heb.
- Zorg dat het ene oogje horizontal valt en de andere verticaal, dat geeft een leuke effect. Soms zorg ikzelf dat beiden oogjes juist dezelfde kant zijn, bv horizontaal, geeft ook wel leuk effect volgens mij.

Alvast bedankt voor jullie reacties. :)

Emberlynn
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Emberlynn » di 15 aug 2006 20:59

Ik kettel graag: zowel met, als zonder ringetjes er tussen. Met ringetjes geeft weer een heel ander effect. Het ligt ook wel aan de grote van de kralen. Bij kleine kralen zal ik minder snel ringetjes ertussen doen.

Nog even dit; ik let er niet alleen op dat ik de stiften op de zelfde maat afknip, maar ook niet te ver van de kraal af. Ik vind het nooit mooi als je veel van de stift ziet.
Groetjes Emberlynn

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » di 15 aug 2006 21:31

Ik kettel altijd zonder ringetjes... anders heb je zoveel metaal, vind ik. Misschien als je platte kralen of tussenstukjes gebruikt, dat het wel een mooier resultaat geeft. Ik zorg ook altijd dat de oogjes recht op de kraal aansluiten, zoals Emberlynn zegt. En ik heb bij toeval een krasje op mijn tangetje en dat gebruik ik als richtlijn voor waar ik begin met het oogje.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 15 aug 2006 21:33

Ja dat doe ik ook, anders valt het niet mooi. Dat is ook juist de truc van 'staafje rijgen'. Het leuke van kettelen met verzilverd draad is dat je bv kleine oogjes kan kettelen, of grote. Ik wil ze dan wel iedere keer even klein of even groot. Dus dan let ik op dat ik steeds evenveel stift overhou boven de kraal, en die buig ik dan helemaal rond, zodat de kraal mooi stevig zit en niet kan gaan schuiven. Door steeds dezelfde lengte te houden, is het oogje steeds ongeveer even groot. Maakt het weer net wat meer pefect. :)

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » di 15 aug 2006 21:38

Ik zorg er net voor dat de oogjes aan beide kanten van de kraal hetzelfde staan :D Met ringetjes tussen kettelen doe ik als ik een ketting er heel fijn wil laten uitzien en ik al kleine kraaltjes gebruikt heb.

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 15 aug 2006 21:39

Ik kettel soms met ringetjes.
Ik vind het erg mooi als je een grove ketting maakt, met grote kralen, om dan wat grotere ringetjes ertussen te doen. Dat geeft de kralen wat "lucht" ofzoiets. Zie bijvoorbeeld deze foto (klikken = groter)
Maar bij het fijnere werk doe ik het zonder.

~Audrey~

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 15 aug 2006 21:45

mooi effect ja, alsof de zilveren ringen ook kralen zijn. :)
wat ikzelf trouwens ook leuk vind om te doen, is kettelen met zwarte wire. is zwarter dan 'zwarte' kettelstiften, die zijn meer donkergrijs. moet dan wel opletten dat ik niet te vaak / hard knijp, omdat je dan misschien de koperen kern kan zien.

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » do 17 aug 2006 18:39

Ik kettel niet zo vaak moet ik toegeven, maar als ik het doe zorg ik altijd dat alle oogjes dezelfde richting uitgaan. En ik gebruik meestal gewoon ronde kralen, dus dan kan het niet zo'n kwaad als het niet goed valt, misschien met platte kralen is het toch beter om ringetjes te gebruiken?

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 17 aug 2006 19:04

Ja dat denk ik ook ja. Kettelde altijd zonder, maar wilde nu met platte kralen kettelen en dan zijn de ringen wel nodig ja.

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » do 17 aug 2006 19:08

Soms gebruik ik ringetjes, en soms niet. Het ligt een beetje aan hetgene dat ik op dat moment maak.

Als ik iets maak met een "wrapped loop" gebruik wel vaker ringetjes, als je dan een fout maakt kan je het nog herstellen. gebruik je geen ringetje dan moet je eentje kapot knippen.

Oh ja ik gebruik geen kettelstiftenom te kettelen, ik gebruik altijd draad.
Kettelstiften gebruik ik alleen om oorbellen te maken of kralenhangertjes te maken.

Afbeelding
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Kamelot
Bead Chatter

Bericht door Kamelot » vr 18 aug 2006 09:43

Ik kettel meestal MET ringetjes, en wrapped loops.
Beady Greetzzz,

Kamelot

linda1979
Bead Starter
Contacteer:

kettelen

Bericht door linda1979 » zo 27 aug 2006 11:30

Kan iemand mij een voorbeeld laten zien van kettelen zonder ringetje en een voorbeeld met ringetje?

Ik ben namelijk nog een leek en wil graag informatie verzamelen, zodat ik straks met mijn eerste sieraad kan beginnen.

Groetjes Linda[/img]

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » zo 27 aug 2006 11:32

hier eentje met ringetje
http://www.blikvangers.net/kettingkauwgumbalgroot.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
en een zonder
http://www.blikvangers.net/ketting341groot.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

De foto's zijn van katja ik hoop dat ze het niet erg vind dat ik even naar haar site link...
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » zo 27 aug 2006 15:21

Ik kettel eigenlijk altijd zonder ringetjes :? Maar ik let er wel op dat ik de ene horizontaal doe en de andere verticaal :D Ik gebruik trouwens altijd kant en klare kettelstiften, het is gewoon handiger voor mij :D
ipoingtudut

linda1979
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door linda1979 » zo 27 aug 2006 15:25

heel erg bedankt!!
Groetjes Linda
---------------------------

Gesloten