jasseronarmband afwerken

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Carola
Bead Believer
jasseronarmband afwerken

Bericht door Carola » di 18 mar 2003 14:57

Hoi Marlies,
Ik heb mijn spullen van kralenshop binnen gekregen. Ook dus mijn jasseron van 5mm. Ik denk dat ik daar wel iets mee kan, maar ik weet niet zo goed hoe ik deze af kan werken aan het einde bij het slotje. Tips??

Groetjes, Carola

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 18 mar 2003 16:17

ik kan niet zo snel kijken hoe ik het heb afgewerkt maar ik wil even zeggen dat ik de titel heb gewijzigd zodat bezoekers, die bezig zijn met jasseron of willen beginnen, dit bericht eenvoudig kunnen vinden.

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » di 18 mar 2003 18:01

Hoi Marlies,
Ik heb mijn spullen van kralenshop binnen gekregen. Ook dus mijn jasseron van 5mm. Ik denk dat ik daar wel iets mee kan, maar ik weet niet zo goed hoe ik deze af kan werken aan het einde bij het slotje. Tips??
Hoi Carola,

Als het goed is heb je aan het einde twee eindes, die twee ringetjes aan het einde maak je met een bijvoorbeeld een veerringtje of ander smal ringetje aan elkaar en daar kun je het slotje aan vastmaken.

zo heb ik het met deze armband gedaan:

Afbeelding

Snapje??

Ik hoor het wel als het niet duidelijk is, veel succes!
Veel liefs,
Marlies

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » di 18 mar 2003 18:02

Ben ik weer!

Ik gebruik veerringetjes omdat dat voor mij veiliger is, ben nog al eens lomp.
Veel liefs,
Marlies

Carola
Bead Believer

gelukt

Bericht door Carola » wo 19 mar 2003 12:46

Hoi,

Ik heb mijn eerste jasseron armband gemaakt en hij is goed gelukt. Ik be er gewoon trots op dat ik dit ook kan. Ik ben er wel even mee bezig geweest, want ik heb de kralen er een keer opnieuw aan moeten rijgen. Draad was afgebroken en te kort geworden. Uiteindelijk toch goed gelukt. Het afwerken vond ik wel beetje ingewikkeld, maar als je dit eenmaal heb gedaan dan wordt het wel makkelijk.

Groetjes, Carola

Marieke
Bead Fan

Bericht door Marieke » wo 19 mar 2003 13:56

Hi Carola,
ik bewonder je moed om eraan te beginnen!!!lIk heb mezelf er nog steeds niet toe kunnen zetten om zo'armband te maken, ziet er veel te ingewikkeld uit. Vergeet niet een foto op het forum te plaatsen zodat we allemaal kunnen zien wat je gemaakt hebt!!! En ervan genieten.
knuffel Marieke

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » wo 19 mar 2003 14:11

Goed Carola!!!

Zoals al Marieke al zei, ik wil het ook graag zien dus plaats een foto als je wil. Ben erg nieuwsgierig geworden.

En Marieke gewoon een keer proberen, die netting kettingen van jou zijn naar mijn gevoel een stuk moeilijker. Zo'n armband valt reuze mee!
Veel liefs,
Marlies

Marieke
Bead Fan

Bericht door Marieke » wo 19 mar 2003 14:26

Hi Marlies,
Ik zal het binnenkort toch maar een wel keertje gaan proberen dan. Laat je wel weten hoe het gaat & als het niet lukt mag ik je dan met al mijn vragen overvallen?!?
knuffel Marieke

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » wo 19 mar 2003 14:34

Natuurlijk Marieke mag je zoveel vragen aan mij, doe ik bij jullie ook!

Succes!
Veel liefs,
Marlies

Carola
Bead Believer

Scannen

Bericht door Carola » do 20 mar 2003 12:49

Hoi

Ik weet niet of ik de armband gescand krijg. Zal kijken of ik er dit weeekend tijd voor heb.

En Marieke, ik dacht ook dat het erg ingewikkeld was, maar het viel echt reuze mee.

Groetjes Carola

pluisje
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door pluisje » zo 30 mar 2003 20:26

En hoe had je nou die draad die door de kraaltjes gaat vastgemaakt? Daar zit ik namelijk mee :?

Heb je 'm nog ingescand? :D
AfbeeldingAfbeeldingGroetjes SilviaAfbeeldingAfbeelding

Carola
Bead Believer

Knijpkralen

Bericht door Carola » di 01 apr 2003 11:58

Hoi,

De draad kun je met knijpkralen aan een ringetje vastmaken. Hier ben ik erg lang mee bezig geweest om dit door te krijgen. Kan er dus ook nog niet zo goed uitleg over geven. Marlies, kun jij daar een beschrijving van geven. Jij bent tenslotte onze jasseron expert.
Ik ben er nog niet aan toegekomen om de foto in te scannen. Heb het druk gehad, operatie en nieuwe baan.maar zal proberen zo snel mogelijk te doen

Groetjes, Carola

Marike
Bead Believer

Bericht door Marike » di 01 apr 2003 14:17

hoi allemaal,

Zal uitleggen hoe ik het afhechten van de draad altijd doe:

"aanhechten" doe ik door een staaldraad door een buitenste jasseronschakel heen te halen en vast te zetten met een knijpkraaltje. vervolgens rijg je meteen een kraal (met het uiteinde van de staaldraad er ook bij in, is dat ook meteen afgehecht); vervolgens haal je de draad door een schakel, rijg je een kraal, haal je de draad door een schakel etc.
Wanneer je armband de goede lengte heeft, na de laatste kraal een knijpkraaltje rijgen (en nu komt het priegeligste), de staaldraad door de laatste schakel halen en weer terugsteken door de knijpkraal en de laatste kraal. Dan resterende draad afknippen en tataaaa...dat is 'em.

(was dit duidelijk genoeg???? Anders zeggen hoor).

groetjes
Marike (sorry marlies, heb even voor mijn beurt gesproken)

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 01 apr 2003 14:18

haha ikzelf weet wel hoe het moet maar wil even zeggen dat het duidelijk is uitgelegd. ;)

Marike
Bead Believer

Bericht door Marike » di 01 apr 2003 14:42

hahaha: pffeeewww :-DD ...
tja je weet het nooit he, die kralenfans zijn kritisch hoor!
hihi

groetjes
Marike

Gesloten