Haaktechniek

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gebruikersavatar
Juutje
Bead Discoverer
Berichten:28
Lid geworden op:vr 04 aug 2006 07:32
Haaktechniek

Bericht door Juutje » wo 09 aug 2006 15:45

Ik snap nog steeds niets van die haak techniek. Kan iemand het me uileggen of heeft iemand een goede site waar de uitleg opstaat?
Why do men like love at first sight?

It saves them a lot of time

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » wo 09 aug 2006 15:46

Ik denk dat de zoekfunctie al veel duidelijkheid biedt. :thumb:
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gebruikersavatar
Juutje
Bead Discoverer
Berichten:28
Lid geworden op:vr 04 aug 2006 07:32

Bericht door Juutje » wo 09 aug 2006 15:47

had ik al geprobeert maar werd me niet egt duidelijk...had gehoopt dat er iemand duidelijker kon zijn
Why do men like love at first sight?

It saves them a lot of time

Gebruikersavatar
annemiek
Bead Interested
Berichten:136
Lid geworden op:vr 07 jul 2006 21:11
Locatie:wezep

Bericht door annemiek » wo 09 aug 2006 19:56

Misschien een domme vraag en ook oftopic, maar waar zit die zoekfunctie?, ik heb zitten zoeken maar kan het niet vinden.

Gebruikersavatar
dushi
Bead Fan
Berichten:309
Lid geworden op:ma 08 mei 2006 10:27
Locatie:Leiden

Bericht door dushi » wo 09 aug 2006 20:10

annemiek schreef:Misschien een domme vraag en ook oftopic, maar waar zit die zoekfunctie?, ik heb zitten zoeken maar kan het niet vinden.
bovenaan het scherm, daar waar ook je berichten zijn, je profiel, en je in en uit kunt loggen.
Juutje schreef:had ik al geprobeert maar werd me niet egt duidelijk...had gehoopt dat er iemand duidelijker kon zijn
bij mij heeft het ook even geduurd maar nu ik het eenmaal door heb...... kun je gewoon vingerhaken? als je dat kunt is het niet zo moeilijk. je rijgt een berg kralen op een draad'(nylon of gecoat staaldraad) dan begin je met een paar lussen zonder kralen en dan 1 voor 1 een kraal erbij.
nou hopelijk snap je het een beetje, gewoon proberen denk ik ook.
Groetjes Monica


~~VENI, VIDI, SCRIPSI~~

( Ik kwam, ik zag en ik schreef)

Gebruikersavatar
annemiek
Bead Interested
Berichten:136
Lid geworden op:vr 07 jul 2006 21:11
Locatie:wezep

Bericht door annemiek » wo 09 aug 2006 20:40

ok dank je!

Starry Skies
Bead Believer
Berichten:204
Lid geworden op:zo 12 mar 2006 00:08
Locatie:Den Haag

Bericht door Starry Skies » wo 09 aug 2006 22:30

http://www.jessica-tromp.nl/haken_how_to_crochet.htm" onclick="window.open(this.href);return false; misschien heb je hier wat aan :D
Groetjes Monique

Gebruikersavatar
Fanny
Bead Fan
Berichten:321
Lid geworden op:ma 24 jul 2006 13:57
Locatie:Gent/Belgie
Contacteer:

Bericht door Fanny » do 10 aug 2006 15:49

Ik kan enkel maar gewoon haken, vraag niet om een stukje te gaan haken)))))
Maar ik heb ook enkel het eerste nodig haha

Fanny
trotse huisvrouw met 3 kinderen én tijd voor hobbies)))

eva kesteman
Bead Believer
Berichten:215
Lid geworden op:di 01 mar 2005 19:58
Locatie:westvlaanderen
Contacteer:

Bericht door eva kesteman » do 10 aug 2006 16:28

doen jullie eerst het slotje eraan, aan het draad voor je haakt of doen jullie dit laatst aub kben ook geen zulk een slimme haken kan ik maar die slotjes eraan doen is iets anders :wink:

Ann
Bead Interested
Berichten:121
Lid geworden op:ma 31 jan 2005 19:59
Locatie:middelpunt van Vlaanderen

Bericht door Ann » za 12 aug 2006 18:09

Dat haken van nyloncoated staaldraad gaat ook supergoed met haaknaald nr 1.
Ik haak eerst, en nadien doe ik er de slotjes aan: je moet immers eerst de juiste lengte krijgen!

Gebruikersavatar
dushi
Bead Fan
Berichten:309
Lid geworden op:ma 08 mei 2006 10:27
Locatie:Leiden

Bericht door dushi » zo 13 aug 2006 01:40

idd eerst haken, dan pas het slotje eraan! anders weet je niet hoelang je moet doorhaken!
Groetjes Monica


~~VENI, VIDI, SCRIPSI~~

( Ik kwam, ik zag en ik schreef)

Gebruikersavatar
Healthy
Bead Believer
Berichten:204
Lid geworden op:zo 13 aug 2006 07:27
Contacteer:

Bericht door Healthy » zo 13 aug 2006 11:48

Mij is verteld: Neem 7 meter draad, en rijg daaraan 1 meter kralen. (op patroon of lukraak)


Dan ga je aan het losse uiteinde beginnen met haken, en voeg je steeds een kraal toe aan de lus die je haakt. Op een gegeven moment is het draad op, of de kralen... Ik heb het uiteinde gewoon met een knijpkraaltje gedaan, en daarna de uiteinden aan elkaar gemaakt ook met knijpkraaltjes...er hoeft geen slotje op, dit is een hele lange ketting, die je drie of vier keer dubbel kunt doen over je hoofd.

Ik kwam op internet trouwens ook een filmpje tegen hoe je het moet doen..misschien heb je daar meer aan?
Die kan ik nu natuurlijk weer es niet vinden,
wel vond ik deze site: http://www.hassdesign.com/StitchLegend/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar kun je in het bovenste filmpje in elk geval zien hoe je normaliter moet haken. Alleen nu schuif je telkens een kraal achter de haaknaald.

Gebruikersavatar
Juutje
Bead Discoverer
Berichten:28
Lid geworden op:vr 04 aug 2006 07:32

Bericht door Juutje » do 17 aug 2006 15:27

pf lastig hoor, vingerhaken kan ik niet , als sinds groep 6 niet meer :wink: ff oefenen
ben intissen begonnen en mbv sites en tips is het redelijk aant lukken...
t resultaat zien jullie vanzelf wel (ook als het nix is geworden :wink: )
Why do men like love at first sight?

It saves them a lot of time

Ann
Bead Interested
Berichten:121
Lid geworden op:ma 31 jan 2005 19:59
Locatie:middelpunt van Vlaanderen

Bericht door Ann » do 17 aug 2006 19:48

Je moet (volgens mij!) geen draad afknippen: neem gewoon je bobijntje en rijg er kralen op. Ik neem gewoonlijk 20 rocailles, 6 kralen van 6mm, 20rocailles, 6 Swarovskitoupiesvan 4mm of 6 kralen van 4mm, 20 rocailles enz.
Je kan ook een heleboel bij elkaar horende kralen in willekeurige volgorde rijgen. Dan begin je te haken, maar laat wel een stukje draad van ongeveer 15 cm over (ik doe dat met haaknaald n°1 en met nylondraad): een losse, dan de rocailles in groepjes van 5, de kralen van 6mm apart, de toupies of 4mm-kralen per twee. Als alle kralen gehaakt zijn, kijk je of de lengte voldoet. Pas dan kan je afknippen. Ik laat dan weer een draad van 15 cm over. Je kan dan aan beide uiteinden ovwel rocailles oprijgen, of afwerken met veters.
Hopelijk verstaan jullie mijn uitleg.

Gebruikersavatar
jolanda66
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:do 15 feb 2007 14:13
Locatie:s-Gravenzande
Contacteer:

Re: Haaktechniek

Bericht door jolanda66 » ma 26 mar 2007 10:25

Juutje schreef:Ik snap nog steeds niets van die haak techniek. Kan iemand het me uileggen of heeft iemand een goede site waar de uitleg opstaat?
rijg ongeveer 60 cm kralen op een draad ( ik gebruik een visdraad ), gebruik verschillende kralen die mooi bij mekaar gaan qua kleur enzo, werk ook met rocailles . laat de draad op je spoeltje tijdens het rijgen. als je 60 cm hebt, maar je vooraan een lusje en steek je haakpen erdoor( gebruik een heel dunne pen ) en begin te kralen aan te haken. De rocaiiles doe je bvb per 5, andere kralen per 2 of grote kralen per 1 . Afwerken met ringetjes, veters ,...

je krijgt elke keer aan ander resultaat en dat maakt het juist zo leuk
Groetjes van mij

Ik lijk simpel , en dat ben ik ook

Gesloten