bloemenketting van paarlemoer

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
perle
Bead Reader
bloemenketting van paarlemoer

Bericht door perle » do 03 aug 2006 09:45

Hallo, gisteren heeft mijn buurvrouw komen vragen of ik de bloemenketting van paarlemoer uit libelle creatief 2 niet kon maken voor haar. p. 23
Ik wil hem heel erg graag maken :D , maar ik versta de uitleg van die ketting niet :oops:
En wat is 1 draad paarlemoer stukjes?

Kan er iemand vlug mij nog eens de uitleg geven want morgen vertrek ik op vakantie 8)

Ann
Bead Interested

Bericht door Ann » do 03 aug 2006 12:15

Ik ga er ook nog zo een maken maar met bruintinten. Eigenlijk kan je daar alle kralen voor gebruiken. Ik maak het dan ook zó dat de "uitsteeksels" in 't midden een tikkeltje langer zijn.
Ze starten met een draad van 60 cm, maar je kan gerust een langere nemen zodat je "onderweg" niet moet aaneenzetten.
Die paarlemoerstukjes zijn volgens mij die vierkante stukjes (zie foto p. 22) en die kan je dus per streng kopen, maar ook per stuk, afhankelijk van waar jij je materialen haalt.
Probeer eens met een klein stukje. Volg gewoon de werkwijze die zij vermelden stap na stap, niet te snel. Je moet echter opletten dat je niet te veel draait, want de draad kan dan breken (dat zeggen zij trouwens ook!)
Veel geluk!

perle
Bead Reader

Bericht door perle » do 03 aug 2006 15:39

Dankjewel voor de uitleg :D

Gesloten