Kumihimo

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » di 30 jan 2007 10:15

veha schreef:Ik heb zo'n andere schijf (die bij de Duitse boekjes zit) en ik zie niet echt veel verschil met die van kars hoor. Je hebt die schijf eigenlijk alleen nodig om je draden in vast te zetten en om de kartonnen schijfjes op te leggen. Het is aan de hand van die kartonnen schijfjes dat je je draden legt en de patroontjes vlecht.
Hopelijk heb je wat aan mijn uitleg.

groetjes,
Veerle
Hoi Veerle! Even off-topic: hoe is het met je vader? Ik snap je uitleg. HOpelijk heb ik je niet gepasseerd door om een Nederlandse handleiding te vragen. Jouw boekjes heb ik nog steeds hoor en ga ik straks ook zeker gebruiken! Tenminste als ik het snap zeg maar :oops:
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
veha
Bead Lover
Berichten:452
Lid geworden op:do 22 sep 2005 00:03
Locatie:Borgerhout
Contacteer:

Bericht door veha » wo 31 jan 2007 09:18

Hey milebla,
Met mijn pa gaat het momenteel goed, hij is momenteel chemo-vrij en we hopen allemaal dat dat nog lang zo blijft, bedankt om er naar te vragen dank2
Natuurlijk voel ik me niet gepasseerd omdat je op zoek bent naar een nederlandstalig boekje, ik ben er trouwens zelf al een tijdje naar op zoek. Ik vind het zelf ook handiger om een uitleg in het Nederlands te hebben. Maar bij het enige dat ik tot hiertoe ben tegengekomen zat een schijf en omdat ik die al had heb ik het toen niet gekocht, had ik misschien beter wel gedaan, want ondertussen heb ik het niet meer gezien. Als ik er een tegenkom, laat ik je het zeker weten.
Nog veel succes met je zoektocht,
groetjes,
Veere

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » wo 31 jan 2007 17:38

wat kost het pakket (schijf en boekje)zoal in nederland

bij ons is het 12,50
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
veha
Bead Lover
Berichten:452
Lid geworden op:do 22 sep 2005 00:03
Locatie:Borgerhout
Contacteer:

Bericht door veha » wo 31 jan 2007 19:31

Hallo Hadewijch,

Heb je die al gekocht? Want bij aters kost de startersset 8,80 euro, toch wel wat goedkoper hé? Het is wel met het Duitse boekje, de Nederlandse versie hebben ze daar niet.

groetjes,
Veerle

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » wo 31 jan 2007 20:23

nee ik heb het nog niet gekocht maar ik denk dat het hier wel het nederlands boekje is
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Natalie
Bead Believer
Berichten:203
Lid geworden op:za 07 jun 2003 11:47
Locatie:Rumst-Belgie

Bericht door Natalie » do 01 feb 2007 10:43

De Standaard heeft normaal ook dit boekje met schijf

Natalie

meggie
Bead Addict
Berichten:2239
Lid geworden op:do 20 mei 2004 07:34
Locatie:Noord-Brabant - Oss

Bericht door meggie » do 01 feb 2007 11:58

Misschien hebben jullie hier iets aan? http://www.astrid-hobby.nl/kumihimo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
geen idee hoor, kwam de link toevallig tegen.

En hier kun je de vlechtschijf met nederlandse beschrijving bestellen:
http://www.handwerkzaak.nl/kumihimo/kumihimo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » do 01 feb 2007 20:29

is precies toch overal goedkoper dan bij ons
ik wacht nog tot de meeting katskralen gaat het meebrengen
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » do 01 feb 2007 23:37

Hallo allemaal,
Nou vandaag wilde ik dus aan de gang gaan. Ik heb de touwtjes juist gespannen maar hoe zorg ik er nou voor dat het geknoopte gedeelte strak wordt? In het boekje wordt gesproken over een hulpdraad maar dat snap ik eigenlijk niet zo. Heb al geprobeerd om de draden samen te nemen en daar 1 knoop in te leggen maar de draad is te glad en dus is die knoop er steeds uit.

Hoe doen jullie dat?

Thanks
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
veha
Bead Lover
Berichten:452
Lid geworden op:do 22 sep 2005 00:03
Locatie:Borgerhout
Contacteer:

Bericht door veha » vr 02 feb 2007 14:37

Als ik bv 4 draden van 50 cm nodig heb, neem ik 2 draden van 1 meter en in het midden bind ik ze samen met een fijne draad (bijvoorbeeld stikzijde). Zo heb ik geen knoop en kan je nadien de fijne draad gewoon verwijderen en kan je de draden ook schikken zoals je wil, bij een oneven aantal draden maak ik er eentje een stuk langer zodat ik hem mee kan vastmaken in het midden, dan heb je nadien wel een eindje dat je eventueel nog moet wegwerken. In het begin is het even moeilijk om de draden helemaal goed te krijgen, maar dat is gewoon even zoeken en proberen. Ze hebben mij ook verteld dat je de draden niet te hard mag aantrekken, want dan is het gevlochten koord niet zo soepel.
Hopelijk is dit een oplossing en heb ik het duidelijk genoeg uitgelegd.

groetjes,
Veerle

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » vr 02 feb 2007 22:08

veha schreef:Als ik bv 4 draden van 50 cm nodig heb, neem ik 2 draden van 1 meter en in het midden bind ik ze samen met een fijne draad (bijvoorbeeld stikzijde). Zo heb ik geen knoop en kan je nadien de fijne draad gewoon verwijderen en kan je de draden ook schikken zoals je wil, bij een oneven aantal draden maak ik er eentje een stuk langer zodat ik hem mee kan vastmaken in het midden, dan heb je nadien wel een eindje dat je eventueel nog moet wegwerken. In het begin is het even moeilijk om de draden helemaal goed te krijgen, maar dat is gewoon even zoeken en proberen. Ze hebben mij ook verteld dat je de draden niet te hard mag aantrekken, want dan is het gevlochten koord niet zo soepel.
Hopelijk is dit een oplossing en heb ik het duidelijk genoeg uitgelegd.

groetjes,
Veerle

Hoi Veerle,
Dank je wel voor je uitleg maar ik snap het nog niet helemaal.
Je schijft dat als je 4 draden van 50 cm nodig hebt je 2 draden van 1 meter neemt. Dat begrijp ik nog. Die bindt je in het midden met een touwtje vast. Maar dan snap ik het niet meer want heb jij dan helemaal geen losse draden onder aan je disc hangen? Ik begrijp ook niet helemaal wat je bedoeld met dat je de draden nadien kunt schikken? :oops:

Het spijt me maar ik heb het licht nog even niet gezien.

groetjes
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
veha
Bead Lover
Berichten:452
Lid geworden op:do 22 sep 2005 00:03
Locatie:Borgerhout
Contacteer:

Bericht door veha » za 03 feb 2007 21:22

Hey milebla, er is een mailtje onderweg. Hopelijk is het een beetje duidelijker en is het wat je zoekt. misschien heb ikje wel verkeerd begrepen :?

groetjes,
Veerle

Gebruikersavatar
Gimli
Bead Reader
Berichten:14
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:56
Locatie:Leuven, België

Re: Kumihimo

Bericht door Gimli » ma 06 okt 2008 11:08

Ik heb het boekje van Yoarra en de vlechtschijf samen kunnen kopen op http://www.cosmox.be! (nederlandstalig) Het kostte in totaal 12.50euro en bij deze site betaal je geen verzendkosten! Je moet er wel even op wachten maar dat vond ik niet zo erg. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd...
Groetjes,
Inge

Lynn
Bead Intelligent
Berichten:1493
Lid geworden op:ma 26 feb 2007 11:43
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Re: Kumihimo

Bericht door Lynn » ma 06 okt 2008 18:35

Ik heb er nog nooit van gehoord maar ik ben benieuwd, laat je ook eens wat zien hier op het forum als je wat creaties hebt gemaakt?
Groetjes Lynn

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Kumihimo

Bericht door Mar-JoYa » wo 08 okt 2008 11:24

Aangezien er nu 2 topics zijn en in de nieuwste ook al weer aardig wat reacties en tips staan, sluit ik deze hoor ;) gaan we in de nieuwe verder :D

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?f=4&t=33579" onclick="window.open(this.href);return false;
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gesloten