Kumihimo

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther
Kumihimo

Bericht door milebla » wo 02 aug 2006 19:29

Hallo allemaal,

Vandaag in de hobbywinkel kwam ik een voor mij nog onbekend fenomeen tegen: Kumihimo. Achteraf bleek dit een soort van scoubidoe te zijn maar dan met mooie satijnen draden. Daar had ik weer iets van gelezen in 100% kraal en die armband wilde ik weleens gaan maken.

Maar goed, de vraag. In de winkel hadden ze een soort van basispakket: schuimen ring (leek wel op een kurken onderzetter) waar je patronen op kunt doen om zo mooie patronen te maken. Ook zaten hier patronenboekjes bij van verschillende vormen patronen.

Ik heb even staan twijfelen het te kopen maar wilde nu eens wachten en hier vragen, ipv meteen dat ding te kopen. is er iemand die ervaring heeft met dat ronde schuimen ding? Zo ja positief of negatief?

Dank je wel alvast!
Mirelle
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
veha
Bead Lover
Berichten:452
Lid geworden op:do 22 sep 2005 00:03
Locatie:Borgerhout
Contacteer:

Bericht door veha » wo 02 aug 2006 19:47

Hallo, ik heb vorige week zo'n setje gekregen en vind het heel leuk om te doen. Je kan er alle soorten draad en koord voor gebruiken en ook kralen aan toevoegen. Ik ben er nog maar net mee aan het experimenteren dus heb nog niet echt mooie voorbeeldjes om eventueel te laten zien. Maar op http://www.kumihimo.info/ vind je al wat meer info en voorbeeldjes (in de galrie) het is wel in het Duits.
groetjes,
en veel plezier,
Veha

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » do 03 aug 2006 09:06

Volgens mij is kumihimo gewoon japans voor macramé... :wink:

Gebruikersavatar
moniek
Bead Dreamer
Berichten:616
Lid geworden op:zo 10 okt 2004 19:15

Bericht door moniek » do 10 aug 2006 16:41

Ik vind het erg op scoubidoe lijken.
Ik zou er niet zo snel een pakketje voor aan schaffen.
________________________________________

Veel kralenliefde van Monique.

Yoarra
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:ma 18 sep 2006 07:09

Bericht door Yoarra » ma 18 sep 2006 07:14

Alles over kumihimo kun je vinden op http://www.kumhimo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Patroontjes en voorbeelden en alles over het boekje Kumihimo vna Yoarra, waarin je heel veel patroontjes kunt vinden...

Als Yoarra heb ik het boekje geschreven en dus alle werkjes in het boekje gemaakt, en als Yoarra heb ik ook diverse boekjes gemaakt over scoubidou. Dus op je uitspraak van het lijkt op scoubidou wil ik wel even een reactie geven:

Kumihimo is vlechten en niet te doen zonder een behulpmiddel als die vlechtschijf, scoubidou is echt knopen.

Maar idd lijk het resultaat wel wat op elkaar.... en wat het zeker op elkaar lijkt, is dat het echt heeeeeel erg leuk is om te doen.....
En Dat je het kumihimo vlechten met mooi satijnkoord kan doen, maar ook met de vrolijke scoubidou touwtjes... het is echt de moeite waard van het uitproberen (zegt een verslaafde creatieveling)

Op de site kun je ook zien hoe je een hele mooie arband kunt vlechten met prachtige glasbeads.... een echte aanrader... Simpel maar erg mooi

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » ma 18 sep 2006 09:08

volgens mij moet de link http://www.kumihimo.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zijn :wink:
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Spook
Bead Interested
Berichten:121
Lid geworden op:ma 01 aug 2005 22:10
Locatie:Oost Souburg
Contacteer:

Bericht door Spook » ma 18 sep 2006 13:05

Ik heb zelf ook zo'n setje gekregen en vind het erg leuk om te doen.
Je kan er erg mooie koorden mee maken en er dan bv. een mooie hanger aan hangen.
Je kan trouwens ook veter of raffia gebruiken, geeft weer een heel ander effect.
Het verschil tussen scoubidou en kumihimo is : scoubidou is een knooptechniek en kumihimo een vlechttechniek.
Groetjes, Yvonne.

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » ma 18 sep 2006 14:28

Nu alleen nog een webshop waar ze die satijnkoorden verkopen én/of die vlechtmolen!
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » ma 18 sep 2006 17:20

http://www.jufpriegel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; verkoopt satijnkoord per 1/16/100m in verschillende kleuren
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

m@rlies

Bericht door m@rlies » ma 18 sep 2006 17:24

Ik verkoop ook satijnkoord (2,5mm dik) en ben te vinden op marktplaats.
trefwoord: kralentoko

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » ma 29 jan 2007 11:58

Hallo allemaal,

Al een hele tijd zoek ik zo'n disk met een Nederlands boekje en omdat er maar niet aan te komen was :( , dacht ik slim te zijn door er zelf 1 van te maken van een kurkenonderzetter of van karton. Helaas werd dat geen succes :roll: . Afgelopen week ben ik opnieuw opzoek geweest naar de disk incl Nederlands boekje maar nog steeds nergens aan te komen :? Bij Efco (de leverancier) schijnen ze niet meer te leveren te zijn en dus staat de hele boel in na-bestelling :twisted: . Afgelopen weekend bij stom toeval liep ik tegen een ander schijfje aan van een andere leverancier, maar helaas dus ZONDER boekje.
Is deze schijf hetzelfde als de "originele" Kumihimo van Efco? Deze schijf is van Kars.



Nu zou ik heeeeel graag in het bezit komen van een Nederlands boekje waarin eea uitgelegd staat. Van Veerle heb ik een Duits boekje gekregen, waarvoor ik haar nog steeds erg dankbaar ben (Y) maar mijn Duits is zoooo slecht :oops: dat ik toch graag een NL boekje heb. Dit zodat ik de techniek in het Nederlands kan leren en dan hoop ik dat ik er daarna in het Duits wel uitkom.

Is er iemand die me zou willen helpen :) please please
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » ma 29 jan 2007 14:45

Misschien krijg je meer reacties als je een nieuw bericht maakt bij "restjes gezocht"?
In elk geval succes met je zoektocht :D
~Audrey~

Gebruikersavatar
dafkapin
Bead Interested
Berichten:192
Lid geworden op:za 28 jan 2006 13:19

Bericht door dafkapin » ma 29 jan 2007 15:05

bij mijn krantenboer verkopen ze een nederlandstalig boekje over kumihimo met een schijf erbij voor 7,5 euro, ik weet niets over de kwaliteit ervan

ik wil morgen wel eens vragen aan mijn vriendin die een hobbywinkel heeft of zij een boekje van kumihimo heeft, ze heeft er allesinds al lessen mee gegeven, dus ...

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » ma 29 jan 2007 18:23

@flapflap: dank je wel voor de tip! heb meteen een oproepje geplaatst

@dafkapin: als je dat zou willen doen heeeeel graag

Weten jullie wel of de schijf die ik gekocht heb ook goed is voor kumihimo
?

Thanks!!!!
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
veha
Bead Lover
Berichten:452
Lid geworden op:do 22 sep 2005 00:03
Locatie:Borgerhout
Contacteer:

Bericht door veha » di 30 jan 2007 10:10

Ik heb zo'n andere schijf (die bij de Duitse boekjes zit) en ik zie niet echt veel verschil met die van kars hoor. Je hebt die schijf eigenlijk alleen nodig om je draden in vast te zetten en om de kartonnen schijfjes op te leggen. Het is aan de hand van die kartonnen schijfjes dat je je draden legt en de patroontjes vlecht.
Hopelijk heb je wat aan mijn uitleg.

groetjes,
Veerle

Gesloten