materiaal vriendschapsbandje?
- jappeleintje
- Bead Believer
Hoi!
Ik wil eens 'n keer zo'n "vriendschapsbandje" in elkaar knopen.
Maar van welk materiaal kan je dat het beste doen? Met chinees zijdekoord, gewoon katoen of iets van borduurgaren?
gr. Monique
Ik wil eens 'n keer zo'n "vriendschapsbandje" in elkaar knopen.
Maar van welk materiaal kan je dat het beste doen? Met chinees zijdekoord, gewoon katoen of iets van borduurgaren?
gr. Monique
- klavertje
- Bead Professional
- Contacteer:
Re: materiaal vriendschapsbandje?
ik weet eigenlijk niet hoe het noemt maar wij maken het meestal met van dat koord waar je ook macramé mee doet, ken je dat? ik weet wel dat je het in de banier kunt kopen in grote en kleine rollen. hopelijk heb je hier iets aan 

creatief saxofonistje 

-
- Bead Dreamer
- jappeleintje
- Bead Believer
-
- Bead Believer
- jappeleintje
- Bead Believer
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... en+display" onclick="window.open(this.href);return false;
misschien heb je hier ook iets aan..
misschien heb je hier ook iets aan..
- jappeleintje
- Bead Believer
-
- Bead Dreamer
- Contacteer:
Ik heb vroeger eindeloos veel vriendschapsbandjes gemaakt, en ik heb ze altijd van DMC garen gemaakt. De 'gewone' versie van DMC knoopt makkelijker dan de glanzende, je kunt wel knopen met de glanzende maar dat zou ik niet doen als je nog niet zoveel ervaring hebt. Het is nogal glad, waardoor je, als je niet zo goed weet hoe hard je moet trekken aan de draden, soms knopen hebt die losschieten en dat is niet zo mooi. Je kunt ook weer niet te hard trekken, want dan worden de armbandjes weer heel stijf en vallen ze niet mooi soepel rond je pols. Een kwestie van uitproberen dus!
Groetjes,
Brenda
Brenda