Jasseron armband

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Annemieke
Bead Believer
Berichten:213
Lid geworden op:za 08 feb 2003 14:14
Locatie:Gorinchem
Contacteer:
Jasseron armband

Bericht door Annemieke » vr 28 nov 2003 08:56

Hoi iedereen,

Hopelijk kan iemand me helpen want ik heb een probleem!
Ik heb 1 keer eerder een jasseron armband gemaakt en dat ging toen prima, nu wil ik er dus nog een maken en lukt het me niet meer.
Het is een bestelling voor iemand anders dus ik baal echt als een stekker.
Ik gebruik jasseron van 6 mm (net als de vorige keer) maar krijg de schakeltjes om de 2 delen aan elkaar te maken er bijna niet omheen.
Ben gisteren wel een uur bezig geweest en heb na veel pijn en moeite er 4 of 5 ringetjes doorheen gekregen.
Verder trekt de jasseron echt giga krom. Ik weet dat dit wel een beetje hoort maar niet zo erg volgens mij.
Na 4 of 5 ringetjes is ie zo krom dat ie als een ring om mijn vinger past.
Dat klopt toch niet?
Heeft iemand enig idee wat ik toch verkeert doe?
Alvast hartstikke bedankt!

Groetjes Mieke

Gebruikersavatar
Marike
Bead Believer
Berichten:252
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 11:37
Locatie:Groningen

Bericht door Marike » vr 28 nov 2003 09:29

Hoi!

Raar hoor! Denk dat het kan liggen aan de grootte van de "rondjes" van het jasseron. Marlies weet ook veel van jasseron, Marlies??

Kun je anders een klein plaatje posten? Dan kunnen we zien wat er eventueel misgaat.

groetjes
Marike

Debby
Bead Lover
Berichten:446
Lid geworden op:do 28 aug 2003 10:33

jasseron

Bericht door Debby » vr 28 nov 2003 09:40

hallo

gebruik je metaaldraad om te rijgen, je moet ervoor zorgen dat deze niet knikt, want dat gaat er nooit meer uit. Misschien is nylondraad dan een optie.
gebruik je niet te grote kralen???
en hoe dat komt met die ringetjes??? dat weet ik niet, hel vreeemd
succes

Gebruikersavatar
Marike
Bead Believer
Berichten:252
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 11:37
Locatie:Groningen

Bericht door Marike » vr 28 nov 2003 09:57

Nog even he: zoals ik het begrijp trekt de jasseron al krom, voordat je de kralen er door rijgt toch? Als het gebeurt met kralen er door rijgen, dan gebruik je te grote kralen.

Marike

Annemieke
Bead Believer
Berichten:213
Lid geworden op:za 08 feb 2003 14:14
Locatie:Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Annemieke » vr 28 nov 2003 10:08

Ja de jasseron trekt al krom als ik nog maar 4 ringetjes gebruikt heb om de 2 delen jasseron aan elkaar te maken.
Ik ben nog lang niet aan kralen toe en ga daarvoor ook 6 mm kralen gebruiken. Heb ik de vorige keer ook gedaan en dat ging prima.
Ik begrijp gewoon niet waarom ik de 2 delen zo moeilijk aan elkaar krijg.
Ik sla iedere keer 1 rondje over en dan maak ik 2 tegen over elkaar liggende rondjes weer aan elkaar.

Gebruikersavatar
Marike
Bead Believer
Berichten:252
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 11:37
Locatie:Groningen

Bericht door Marike » vr 28 nov 2003 10:26

klinkt alsof je techniek wel goed is....hmmm...ik denk verder

Annemieke
Bead Believer
Berichten:213
Lid geworden op:za 08 feb 2003 14:14
Locatie:Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Annemieke » vr 28 nov 2003 10:36

Ja ik begrijp er ook echt niks van. Dat hoort toch niet zo moeilijk te gaan toch?
Trouwens bedankt voor de snelle reactie en het meedenken.
Ik ben zo ongeveer de wanhoop nabij!

Gebruikersavatar
nancy
Bead Starter
Berichten:99
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 19:00
Locatie:Boskoop
Contacteer:

Bericht door nancy » vr 28 nov 2003 12:04

hoi,

Ik denk dat ik het weet wat er aan de hand is en ik ga het proberen uit te leggen.
Als je bij je oude jasseron kijkt en bij de nieuwe zie je dat de ringetjes dikker zijn. Met het gevolg dat de ruimte die er tussen zit minder is.
Zo is er dan geen ruimte om er een ringetje tussen te doen.
Ik besteld dus alleen nog maar mijn jasseron bij sandra want dat is de goeie.
Ik hoop dat je er iets aan heb.

groetjes
nancy :P

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Marlies » vr 28 nov 2003 12:52

Hoi Miekie,

Welke Jasseron had je vorige keer gebruikt? Die van mij toevallig? Want dat was 7mm. Ik heb nog nooit met 6mm een armband gemaakt, maar ik weet wel dat ik regelmatig heb gehoord dat 6mm een slechte maat is voor jasseronarmbanden (weet niet meer waar ik dit verhaal vandaan heb). Er kan verschil in Jasseron zitten hoor, soms hebben ze dikkere ringen. Het enigste wat ik als oplossing kan bedenken is 7 mm pakken en dat krullen blijf je altijd wel houden alleen niet zo erg dat hij om je vinger past. Succes meid!!
Veel liefs,
Marlies

Annemieke
Bead Believer
Berichten:213
Lid geworden op:za 08 feb 2003 14:14
Locatie:Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Annemieke » vr 28 nov 2003 13:26

Hoi Marlieske en Nancy,

Ook bedankt voor het meedenken allebei!
Ik denk dat je wel eens gelijk kon hebben Nancy. Want ik doe echt precies hetzelfde als de vorige keer maar deze keer met pas nieuw gekochte jasseron. (wel bij dezelfde winkel, namelijk kralenpost)
De vorige keer heb ik ook 6 mm jasseron gebruikt. Ik probeerde het namelijk eerst met 7 mm jasseron. (niet die van jouw Marlies maar een andere) en daar had ik precies hetzelfde probleem bij)
Misschien dan toch maar eens bij Sandra bestellen, kijken of het dan beter gaat.
Bedankt!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 28 nov 2003 13:36

:) inderdaad, ik denk hetzelfde als nancy. nany, leuk om te horen dat je tevreden bent met mijn jasseron. ;)

da?s het jammere van jasseron armband....het hoeft maar 1 mm te schelen of het gaat niet meer helemaal perfect, ook met verschillende kralen enzo.
de 7 mm jasseron die ik heb gaat iets lastiger dan de 5 mm, maar het is prima te doen.

Annemieke
Bead Believer
Berichten:213
Lid geworden op:za 08 feb 2003 14:14
Locatie:Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Annemieke » vr 28 nov 2003 14:12

Kan ik dan met die 7 mm jasseron wel 6 mm kralen gebruiken of ziet dat er een beetje raar uit dan?
Anders moet ik ook weer nieuwe kralen bestellen.
Ik bestel het vanavond wel even bij je Sandra!

Annemieke
Bead Believer
Berichten:213
Lid geworden op:za 08 feb 2003 14:14
Locatie:Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Annemieke » za 29 nov 2003 19:29

Ja daar ben ik weer hoor en nu ben ik echt wanhopig!
Ik had nog een heel klein restje 6 mm van kralenpost (van een paar maanden geleden) en daar lukte het wel mee maar daar heb ik dus bij lange na niet genoeg van.
Ik doe dus niks verkeerd maar het past gewoon niet.
Ik had ook nog een oud stuk van de 7 mm van Sandra (ook van een paar maanden geleden) en die trekt ook krom.
Lukt het bij degene die je nu verkoopt wel Sandra? (want ik heb al besteld en had ook al 2 meter bij kralenpost besteld dus ben al onderhand een fortuin kwijt en het werkt nog niet... :cry: )
Weet iemand misschien waar ik (het liefst 6 mm) oud zilver jasseron kan kopen waar ik zekers te weten zo'n armband van kan maken?
(liefst via internet want anders moet ik weer giga ver reizen ervoor)
Alvast bedankt weer voor het meedenken iedereen.
Ik lig er gewoon wakker van (nou ja, bij wijze van dan) ik moet er namelijk 2 maken op bestelling en het lukt dus niet.

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Marlies » ma 01 dec 2003 12:57

Hmmmm...
Kijk anders even bij Sayila
Veel liefs,
Marlies

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 01 dec 2003 13:31

ik heb nog geen klachten gehad over de jasseron. wel is het zo dat je bij mijn pakket steeds 3 ringetjes over slaat, dan heb je er geen last van.
wil je de jasseron nog? als je wil kan je die ook annuleren....laat het maar weten, wilde je artikelen namelijk vandaag alvast versturen...

Gesloten