Rijglint draait

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
*Ellen*
Bead Fan
Berichten:344
Lid geworden op:ma 19 apr 2004 12:37
Locatie:Barendrecht
Contacteer:
Rijglint draait

Bericht door *Ellen* » do 20 apr 2006 20:47

Hoi hoi,

ik heb een ketting gemaakt met rijglint en dat is op zich goed gelukt. Alleen als ik hm draag dan draait het lint strak om de kralen heen en ik vind het juist leuk als deze losjes in lussen hangt. Ik steek de draad door de dichte vierkantje heen. Heeft iemand tips hoe ik dit probleem kan oplossen?

Groetjes Ellen

Gebruikersavatar
Melanie
Bead Brilliant
Berichten:2753
Lid geworden op:za 26 mar 2005 20:53
Locatie:Gendt
Contacteer:

Bericht door Melanie » do 20 apr 2006 20:48

Ik steek het draad alleen direct voor en na een kraal door het dichte vierkantje heen, daartussen alleen door de open stukjes.
Groetjes, Melanie

Gebruikersavatar
Juut
Bead Starter
Berichten:87
Lid geworden op:vr 24 okt 2003 12:01
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Juut » vr 21 apr 2006 09:23

Hee,

Misschien moet je anders langere stukken rijglint nemen, dus niet elk vierkantje rijgen maar om de twee vierkantjes. Dan is alles wel losser natuurlijk, maar misschien is 't met kleinere kralen niet zo leuk.

In ieder geval succes ermee!

Judith
Groetjes!!

*Ellen*
Bead Fan
Berichten:344
Lid geworden op:ma 19 apr 2004 12:37
Locatie:Barendrecht
Contacteer:

Bericht door *Ellen* » vr 21 apr 2006 16:22

@melanie, ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt... het is gewoon een ketting helemaal geregen met kralen en rijglint. Heb na iedere kraal of soms na 2 kralen door het vierkantje heen geregen.

@Juut dat heb ik gedaan...

Nog meer tips??

Groetjes Ellen

Gebruikersavatar
Melanie
Bead Brilliant
Berichten:2753
Lid geworden op:za 26 mar 2005 20:53
Locatie:Gendt
Contacteer:

Bericht door Melanie » vr 21 apr 2006 17:02

je rijgt door het dichte blokje, dan een kraal, dan rijg je weer door een blokje en daarna zo'n vijf keer door de open blokjes, dan door een dicht blokje en dan pas weer een kraal.
Groetjes, Melanie

Gesloten