gezocht, beschrijving van de armband met jasseron

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » vr 21 apr 2006 11:54

Ik heb het even gelezen maar ik gebruik geen nylondraad hoor! Gewoon aculon en dat zet je vast met een knijpkraal, dat is mooier en steviger.

Bovendien heeft dat het voordeel dat je eventueel naast de kralen ook nog bedeltjes aan de draad kunt hangen...
Groetjes Els,

KralenElfje
Bead Interested
Berichten:111
Lid geworden op:di 14 mar 2006 14:35

Bericht door KralenElfje » vr 21 apr 2006 12:00

Zijn er misschien foto voorbeelden? Die kan ik namelijk nergens vinden...
Dan begrijp ik het wat beter...

En euh, knijpkralen? Hoe bedoel je dat precies? En nylondraad of gewoon gecoat staaldraad...lijkt me dat zoiets tussen de jasseron ringetjes glipt...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » vr 21 apr 2006 12:10

Hoe dat werkt met knijpkralen en aculon(dat is metaaldraad met een laagje)kun je zien op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false;.

Het is dus echt van belang dat je de schakels goed dichtknijpt inderdaad, maar dat geldt voor beide draden.

Je moet gewoon gaan beginnen jo, vaak werkt dat beter want dan snap je pas goed wat ze bedoelen.
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
Kiki
Bead Lover
Berichten:478
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:07

gezocht, beschrijving van de armband met jasseron

Bericht door Kiki » vr 21 apr 2006 15:38

[quote="Esther"
je moet 2 maal de lengte van je armband nemen
de 2 delen leg je naast elkaar en je doet om de schakel ze weer verbinden met een losgemaakte schakel.
dan moet je van de rest van je jasseron een aantal ringen openbuigen
en zo de 2 jasseron aan elkaar maken maar ik dacht dat je telkens een ring moest overslaan


zover was ik dus ook al eens gekomen, maar die kralen die je er doorheen moet rijgen... :( Bij mij klopt het daar niet. De armband gaat helemaal krom en strak staan. Heb ik te grote kralen voor de jasseron soms? en zo jij, welke afmeting kraal moet het zijn t.o. de grootte van de jasseronketting?
The next bracelet is just a bead away


Afbeelding

Gebruikersavatar
lisza
Bead Designer
Berichten:758
Lid geworden op:za 02 okt 2004 10:52
Locatie:Oirschot
Contacteer:

Re: gezocht, beschrijving van de armband met jasseron

Bericht door lisza » za 22 apr 2006 13:13

Kiki schreef:[quote="Esther"
je moet 2 maal de lengte van je armband nemen
de 2 delen leg je naast elkaar en je doet om de schakel ze weer verbinden met een losgemaakte schakel.
dan moet je van de rest van je jasseron een aantal ringen openbuigen
en zo de 2 jasseron aan elkaar maken maar ik dacht dat je telkens een ring moest overslaan


zover was ik dus ook al eens gekomen, maar die kralen die je er doorheen moet rijgen... :( Bij mij klopt het daar niet. De armband gaat helemaal krom en strak staan. Heb ik te grote kralen voor de jasseron soms? en zo jij, welke afmeting kraal moet het zijn t.o. de grootte van de jasseronketting?


Ik denk dat je inderdaad een te grote kraal gebruikt. Ik heb 6 mm jasseron en gebruik dan ook geen kralen die groter zijn dan 6 mm.

Wel heb ik nog een vraag over het afhechten: waar maak je de knijpkraal dan aan vast? Of is het gewoon het einde van de draad, geen lusje, maar alleen een knijpkraal en schiet het er dan ook niet door? Ik heb echt al van alles gebrobeerd maar kom er niet uit! Heeft iemand het antwoord voor mij, dan kan ikvanaaf me nieuwe armband al aan!

Liefs Lisa
'Het zijn de kleine dingen die het doen in het leven'!

Gebruikersavatar
Eliina
Bead Professional
Berichten:1664
Lid geworden op:di 19 jul 2005 21:54
Locatie:Oldenzaal
Contacteer:

Re: gezocht, beschrijving van de armband met jasseron

Bericht door Eliina » za 22 apr 2006 13:41

lisza schreef:
Kiki schreef:[quote="Esther"
je moet 2 maal de lengte van je armband nemen
de 2 delen leg je naast elkaar en je doet om de schakel ze weer verbinden met een losgemaakte schakel.
dan moet je van de rest van je jasseron een aantal ringen openbuigen
en zo de 2 jasseron aan elkaar maken maar ik dacht dat je telkens een ring moest overslaan


zover was ik dus ook al eens gekomen, maar die kralen die je er doorheen moet rijgen... :( Bij mij klopt het daar niet. De armband gaat helemaal krom en strak staan. Heb ik te grote kralen voor de jasseron soms? en zo jij, welke afmeting kraal moet het zijn t.o. de grootte van de jasseronketting?


Ik denk dat je inderdaad een te grote kraal gebruikt. Ik heb 6 mm jasseron en gebruik dan ook geen kralen die groter zijn dan 6 mm.

Wel heb ik nog een vraag over het afhechten: waar maak je de knijpkraal dan aan vast? Of is het gewoon het einde van de draad, geen lusje, maar alleen een knijpkraal en schiet het er dan ook niet door? Ik heb echt al van alles gebrobeerd maar kom er niet uit! Heeft iemand het antwoord voor mij, dan kan ikvanaaf me nieuwe armband al aan!

Liefs Lisa


hmm dat snap ik niet. ik heb toevallig gisteren een jasseronarmband gemaakt, en ik heb eerst aan het draad 2 knijpkralen gedaan (jaaj extra stevig :P) toen door het ringetje waar het slotje aan zit, toen weer terug door de knijpkralen en die dichtgeknepen en afgeknipt. kweet niet of ik het goed heb gedaan maar dat merk ik dan nog wel een keer :wink:

Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

jufcarola
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:wo 18 jan 2006 19:28

Bericht door jufcarola » za 22 apr 2006 15:32

ik ga het ook binnekort eens uitproberen, ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Eliina
Bead Professional
Berichten:1664
Lid geworden op:di 19 jul 2005 21:54
Locatie:Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Eliina » za 22 apr 2006 15:46

het is echt heel erg gemakkelijk! het jasseron ging ook makkelijk open. was echt snel klaar! en ik ben echt he-le-maal verliefd op mn armband!!


Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » za 22 apr 2006 15:47

het gaat inderdaad wel een beetje krom staan hoor.
Je maakt de draad met een lusje vast om de eerste brugschakel...dus de eerste schakel die dwars op de rest ligt omdat je de ketting in 2-en buigt waarna je nog meer bruggetjes gaat maken...je maakt hem dus aan het einde ook weer vast aan de onderkant van de brugschakel of aan de eerstvolgende die naar het slotje gaat..je moet het niet zien!
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
lieshouth
Bead Discoverer
Berichten:43
Lid geworden op:za 15 apr 2006 11:51
Locatie:schoonhoven

Bericht door lieshouth » za 22 apr 2006 18:00

Ik heb op internet nog een leuke beschrijving gevonden op een word documentje. Zal proberen de naam van de site door te geven;
http://www.foks-jewels.nl/downloads/" onclick="window.open(this.href);return false; jasseronarmbandenketting.doc
Best een fijne uitleg, heb ook begrepen dat kralenelfje foto`s vroeg, ik heb er door wat te googlen een paar gevonden.
Typ op google dubbele jasseron armband in en klik op afbeeldingen

Gebruikersavatar
lieshouth
Bead Discoverer
Berichten:43
Lid geworden op:za 15 apr 2006 11:51
Locatie:schoonhoven

Bericht door lieshouth » za 22 apr 2006 18:07

Heb begrepen dat als je de link aanklik, je niet op de site komt.
Ga naar www. foks-jewels.nl Dan klik je op inspiratie, scroll naar onderen, helemaal onderaan kun je dan op jasseronarmbandenketting.doc klikken
groetjes

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 04 jun 2008 11:25

De instructies staan nu inmiddels ook op Kralen.com: http://www.kralen.com/pag.php?id=290" onclick="window.open(this.href);return false; .

Gesloten