Punniken met ijzerdraad

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Ruelle
Bead Anonymous
Punniken met ijzerdraad

Bericht door Ruelle » ma 10 nov 2003 22:00

Hallo alle kralenliefhebbers!

Heeft iemand ervaring met punniken met ijzerdraad? Mij lukt dit namelijk niet. In een boekje over sieraden punniken staan wel ontwerpen met ijzerdraad en kralen, dus het zou moeten kunnen.

Groetjes,
Martine

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » ma 10 nov 2003 22:39

Ik heb ook veel sieraden gepunnikt en met ijzerdraad punniken is inderdaad heel erg moeilijk. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar het brak altijd als ik (missschien te hard) aan de onderkant trok. dat boekje heb ik (denk ik) ook en die ontwerpen zijn wel leuk maar ijzerdraad vergt wat oefening zeggen ze.... Wat is jouw probleem?

Groetjes Patries
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Piërra
Bead Believer

Bericht door Piërra » ma 10 nov 2003 23:26

Ik heb dezelfde ervaring met het punniken met ijzerdraad, bij mij breekt het ook. Oefening baart kunst zeggen ze weleens, maar dat heb ik opgegeven bij het punniken bij ijzerdraad. In het boekje ziet het er wel leuk uit..... :? Succes! :D
Liefs,
Piërra
With every bead of my heart...

Marike
Bead Believer

Bericht door Marike » di 11 nov 2003 10:56

Hoi!

Heb ook 1 ketting gepunnikt van heel dun metaaldraad.....phoe...ik heb er uren over gepunnikt (en iets van 2 keer geknapt en dan moet je weer helemaal overnieuw beginnen), toen had ik wel een mooie huls van dun koperdraad (dat verkleurt nl. niet; zilverkleurig verandert vaak wel). Die huls gevuld met mooie ovalen, ge?liede oranje kralen. Mijn moeder is er erg blij mee, maar als ik dit nog een keer in opdracht moet maken, dan ga ik er een astronomisch bedrag voor vragen :wink:

Kortom: een heeeeeel geduldig werkje.
groetjes
Marike

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » di 11 nov 2003 11:00

Nee mijn ding is het niet. heb veel geduld maar als mn draad 3 keer breekt en je moet weer overnieuw beginnen is te frusterend!
Jammer maar helaas!

Groetjes patries
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 11 nov 2003 12:21

Pi?rra schreef:Ik heb dezelfde ervaring met het punniken met ijzerdraad, bij mij breekt het ook. Oefening baart kunst zeggen ze weleens, maar dat heb ik opgegeven bij het punniken bij ijzerdraad. In het boekje ziet het er wel leuk uit..... :? Succes! :D
heb je al een keer gepunnikt met de ijzerdraad die je kreeg bij een verassingspakket? ik heb namelijk ijzerdraad voor allerlei pakketten, tis helaas vrij duur (rond de 5 euro voor 50 meter) maar tis heel sterk, het is bij mij nog niet gebroken tijdens het knutselen. ben benieuwd of het bij pierra wel stuk ging tijdens het punniken...ikzelf heb het nl alleen nog maar getest bij figuurtjes (voor kerst en ringen).

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » di 11 nov 2003 12:53

Ik weet natuurlijk niet wat pierra dr ervaringen zijn maar ik heb het ook weleens geprobeerd met stevig ijzerdraad maar dat is weer te stevig om de krammetjes...
Laatst gewijzigd door patricia op di 11 nov 2003 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 11 nov 2003 12:54

patricia schreef:Ik wete natuurlijk niet wat pierra dr ervaringen zijn maar ik heb het ook weleens geprobeerd met stevig ijzerdraad maar dat is weer te stevig om de krammetjes...
die van mij is 0,25 mm dik en dus heel soepel...dus ik ben wel benieuwd of die wel te gebruiken is voor punniken. ;)

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » di 11 nov 2003 13:18

dan ben ik benieuwd!
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Debby
Bead Lover

Bericht door Debby » di 11 nov 2003 13:32

hallo
is het misschien wat om met zilverdraad te punniken?
ik haak hier nl ook mee, en dat lukt aardig
zilverdraad heb ik gekocht bij pro art

groetjes :lol: :lol:

Ruelle
Bead Anonymous

Bericht door Ruelle » wo 12 nov 2003 09:17

patricia schreef:Ik heb ook veel sieraden gepunnikt en met ijzerdraad punniken is inderdaad heel erg moeilijk. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar het brak altijd als ik (missschien te hard) aan de onderkant trok. dat boekje heb ik (denk ik) ook en die ontwerpen zijn wel leuk maar ijzerdraad vergt wat oefening zeggen ze.... Wat is jouw probleem?

Groetjes Patries
Hoi,
Bedankt voor de reactie. Grappig om te lezen dat er meer mensen zijn die met dit probleem kampen. Misschien iets voor een workshop.

Mijn probleem met het punniken met ijzerdraad is de volgende:
Het draad schuift niet naar beneden. Het blijft gewoon op een klutje zitten. En inderdaad als ik er te veel aan trek breekt het draad. Als ik zo de reacties op mijn probleem lees, dan zou het ook kunnen dat ik te ongeduldig ben. Ik verwacht dat er net zo snel resultaat te zien is als met teflondraad. Hoe lang duurt het met ijzerdraad voor er iets in het punnikklosje zit?

Groetjes,
Martine

Ruelle
Bead Anonymous

Bericht door Ruelle » wo 12 nov 2003 09:22

Debby schreef:hallo
is het misschien wat om met zilverdraad te punniken?
ik haak hier nl ook mee, en dat lukt aardig
zilverdraad heb ik gekocht bij pro art

groetjes :lol: :lol:
Hoi,
Bedankt voor je reactie. Is het zilverdraad dat jij gebruikt dan nog een beetje te vergelijken met ijzerdraad (zou je er iets stevigs van kunnen maken?) of is het meer te vergelijken met metallicgaren?

Groetjes,
Martine

Ruelle
Bead Anonymous

Bericht door Ruelle » wo 12 nov 2003 09:26

Marike schreef:Hoi!

Heb ook 1 ketting gepunnikt van heel dun metaaldraad.....phoe...ik heb er uren over gepunnikt (en iets van 2 keer geknapt en dan moet je weer helemaal overnieuw beginnen), toen had ik wel een mooie huls van dun koperdraad (dat verkleurt nl. niet; zilverkleurig verandert vaak wel). Die huls gevuld met mooie ovalen, ge?liede oranje kralen. Mijn moeder is er erg blij mee, maar als ik dit nog een keer in opdracht moet maken, dan ga ik er een astronomisch bedrag voor vragen :wink:

Kortom: een heeeeeel geduldig werkje.
groetjes
Marike
Hoi,

Jou is het dus een keer gelukt!
Hoe dun was het metaaldraad dat je gebruikte?
Hoe kreeg je voor elkaar dat het draad naar beneden verschuift?
Heb je nog aanvullende tips?

Ik ben heel benieuwd.
Bedankt voor je reactie.

Groetjes,
Martine

Debby
Bead Lover

draad

Bericht door Debby » wo 12 nov 2003 09:43

hoi
het wordt best wel stevig!
als je mij mailt dan kan ik je een voorbeeld terug mailen :lol:
ik hoor het wel
groetjes

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » wo 12 nov 2003 13:03

kan je het mij ook mailen debby? Ik ben namelijkwel beniewd, want ik heb het al een paar keer met metallicgaren gedaan en dat is ook erg leuk(vind ik zelf :wink: ) maar niet stevig(vind ik niet erg :wink: ). Het lijkt me ook leuk om eens iets anders te doen.

ik heb het punniken nu min of meer aan de kant geschoven omdat ik er niks nieuws meer mee kon en dus uitgekeken was... :?

Groetjes Patries
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Gesloten