spang armband

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Liz
Bead Interested
spang armband

Bericht door Liz » do 16 mar 2006 09:43

Ik heb een leuke "spang" armband gekocht, als het zo al heet, ... ikheb het over zo een armband in metaal met een balletje erop dat je eraf kan vijzen om je kralen erop te rijgen.

Alle mooie kralen die ik gekocht heb gaan er niet op. Ik ben ermee nr de winkel geweest en daar hadden ze ook niks voor mij.

Is ketelen dan de enige oplossing, ik dacht ja dat kan wel mooi zijn maar tussen de geketelde kralen zou ik toch nog andere kralen willen zetten. Heeft iemand raad om hem mooi te krijgen?

Alle ideetjes zijn welkom, ik weet het echt niet meer. Ik flash echt momenteel op turquoise en bruintinen in combinatie, en had hem dus graag in die tinten gemaakt maar de gaatjes van alle mooie kralen zijn te klein.

Groetjes liz
------------------------------------------------------
parels van juwelen maken en juwelen van parels maken

Nouk
Bead Designer

Bericht door Nouk » do 16 mar 2006 09:47

kun je de armband niet op c-lon garen rijgen of op acculondraad?(gecoat staaldraad) :)
groetjes Anouk
kralen zijn geweldig... =)

tom
Bead Starter

Bericht door tom » do 16 mar 2006 10:41

Misschien kun je een dunnere spang kopen deze hebben ze in verschillende diktes. Bij Pipoos hebben ze de dunnere variant.

groetjes Marijke
Geniet elke dag van het leven

Liz
Bead Interested

Bericht door Liz » do 16 mar 2006 10:43

kun je de armband niet op c-lon garen rijgen of op acculondraad?(gecoat staaldraad)
groetjes Anouk
Sorry daar heb ik nog nooit van gehoord, heb je soms geen voorbeeld?
Wat is C-lon garen en wat is acculondraad eigenlijk en hoe ziet het resultaat er dan uit? En hoe werk je ermee?

Maar dit zijn dingen waar ik nog nooit van gehoord heb en dus nog nooit mee gewerkt heb. Heb je die spang armband dan nog wel nodig als je hem op die staaldraad rijgt?? Sorry, ik ken er echt niks van en weet niet wat ik er mij bij moet voorstellen. Ooups :oops:

ERG BEDANKT ALVAST,
Groetjes liz

Liz
Bead Interested

Bericht door Liz » do 16 mar 2006 10:46

tom schreef:Misschien kun je een dunnere spang kopen deze hebben ze in verschillende diktes. Bij Pipoos hebben ze de dunnere variant.

groetjes Marijke
Ok bedankt marijke, dat wist ik niet, bij ons hadden ze dus enkel deze (VERITAS dus).
Ik ken eigenlijk maar weinig winkels en de veritas is niet zo ver van mijn werk dus ik ga meestal daar tijdens mijn middaguurtje.
Maar ik woon ook in belgie en ik weet dus niet of er wel een pipoos is in belgie. Ik zoek het wel even op.

Als er nog mensen zijn die in belgie wonen en goede kralenwinkels kennen, altijd welkom.

Indien nog tips voor deze spang, zijn ook altijd welkom, nu ik hem toch gekocht heb kan ik hem maar beter proberen te verwerken tot een mooi juweel, IEMAND ?? weetniet

Nouk
Bead Designer

Bericht door Nouk » do 16 mar 2006 10:51

Misschien moet je even hier kijken;
http://www.kralen.com/rijg_benodigdhede ... eden_draad" onclick="window.open(this.href);return false;

c-lon is dus meer geschikt als je patronen wilt rijgen(ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar wel veel patroontjes ermee gezien) en gecoat staaldraad(ookwel acculon) ik staaldraad met een nyloncoating, makkelijk om op te rijgen, af te werken en sterk ;) En als je een armband rijgt op acculon heb je wel een slotje nodig, maar de spang niet ;) Als je nog vragen hebt, vraag maar hoor ;)
groetjes Anouk

Liz
Bead Interested

uitleg

Bericht door Liz » do 16 mar 2006 10:59

Bedankt voor je technische uitleg.
Ik heb al meteen een idee voor één van men sneeuwballetjes aan de hangen (aan die staaldraad dus, vermits je die blijkbaar in verschillende mooie kleuren hebt).

... Maar ik ben dus nog steeds opzoek nr een oplossing voor die spang, iemand raaad ? :cry:

Soit, ik ga alvast kijken voor een dunnere spang maar iemand een idee met deze dikkere spang, nu ik hem toch heb, ... alles is welkom.

groetjes liz
IEDEREEN HEEL ERG BEDANKT,
Jullie zijn echte schatten !! (en zo snel antwoorden, amaai ... is leuk :D )

frieda van dam
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » do 16 mar 2006 10:59

ik kan je alleen aan raden om kralen te gebruiken met een groter gat dus als je kralen koopt neem dan je spang mee om te zien of je ze erop kan rijgen.
wat winkels betreft ik weet niet in welke regio je woond dus is het moeilijk om je winkels aan te raden.
liefs frietje :wink:
kralengek

Liz
Bead Interested

Bericht door Liz » do 16 mar 2006 11:08

wat winkels betreft ik weet niet in welke regio je woond dus is het moeilijk om je winkels aan te raden.
Ik ben van Steenokkerzeel (kanten van vilvoorde) maar ben ook vaak in Mechelen en Brussel. Ik werk aan het mongommery plein (fontijn) in Woluwe.
Verder weet ik 1 winkel zijn in Stockel, maar regelmatig zijn spullen uitverkocht (miss kleine stock). :cry:

Dus het mag eigenlijk zowel de kanten van vilvoorde, mechelen als brussel zijn hoor...

Ja ivm die spang, ik heb hem dus al meegenomen nr de veritas en geprobeerd, het probleem was dus de meeste mooie kralen pasten erniet op, tenzij kei grote maar dan is ook het probleem dat de kralen zich niet mooi aan elkaar sluiten en hierdoor de spang dus ziet tussen 2 kralen in, wat ik eerlijk gezegd niet zo mooi vindt. Sorry ben miss beetje te perfectionistich maar dat weet ik en dat is behoorlijk lastig soms, maar ik merk dat sommige klanten dat wel aprecieren, en dat doet plezier.

Ik blijf dus zoeken voor die spang. Voortaan heb ik hem altijd bij me, voor als ik toevallig een mooie kraal vindt dat ik hem meteen erover kan passen.

Als iemand ervaring heeft nog met een spang, of voorbeelden, die zijn ook welkom.
Vooral voorbeelden in combinatie met van die nietstiften (of heet dit ketelen?)

Groetjes liz

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » do 16 mar 2006 12:40

Hoe dik is de spang. Dat is wel belangrijk om te weten.
groetjes Sannie.

Doornroosje
Bead Fan

Bericht door Doornroosje » do 16 mar 2006 12:47

Ik zat me ook al af te vragen hoe dik die spang dan is, want er moeten toch best mooie kralen voor zijn?
Liz en misschien is het een idee om eens te kijken bij de webwinkels dan kan je misschien daar je kralen en benodigheden bestellen. Hoewel het in begin wel heel fijn is om alles te zien. Als je bij de index kijkt van dit forum staan er heel veel subgroepen waar je veel tips en voorbeelden kan vinden.
Ik hoop dat het toch nog gaat lukken met de spang die je nu hebt.
-> Bianca <-

Liz
Bead Interested

spang

Bericht door Liz » do 16 mar 2006 13:20

ja ik hoop het ook Doornroosje.
De spang is dus wel vrij dik (hier hadden ze dus geen andere en het leek me wel iets om er iest mee te beginnen).
Ja ik heb deze eigenlijk gekocht zonder echt te weten wat er mee te doen, vondt het wel leuk en tja soms ben ik zo in een bui en dan scheer ik alles mee wat wel leuk lijkt, en dan is er wel inspiratie, maar ja dan willen de kralen dus niet mee ...

We zullen wel zien ...

Ik laat zeker nog iets weten en kan miss een foto plaatsen als hij af is :wink:

Soit, erg bedankt voor jullie leuke reacties en tips.

groetjes liz

Nouk
Bead Designer

Bericht door Nouk » do 16 mar 2006 14:29

hmm... wat bedoel je met vrij dik? 1 mm of dikker? En voor die adressen... ik heb even op de adressenpagina van kralen.com gekeken en de volgende winkels liggen in Brussel en Mechelen;
dédée K.
Rue de lÁmazone.18
1050 Brussel
Belgie
02/5391596

't pereltje
hoogstraat 17
2800 Mechelen
Belgie
0032 15 419143

Van sommige andere plaatsen weet ik niet of het in de buurt ligt, dus misschien moet je anders zelf nog even kijken ;)
groetjes Anouk

Liz
Bead Interested

spang

Bericht door Liz » do 16 mar 2006 14:55

hmm... wat bedoel je met vrij dik? 1 mm of dikker?
Tja ik zou het niet van buiten weten, ik weet wel dat ik heeeel wat kralen heb geprobeerd zelfs middelmatige tot grotere, maar t gatje zal gewoon te klein zijn geweest.
Ik denk wel dat hij dikker is dan 1 mm hoor.

En bedankt voor die adressjes, ik duik er meteen even in om te kijken wat er nog in de buurt zou kunnen zijn.

groetjes liz

Gitta
Bead Fan

Bericht door Gitta » do 16 mar 2006 15:07

ff vraagje tussen door.
Waar koop je deze spangen, ben al wezen zoeken maar zie ze zo gauw niet. Liefst een webwinkel.

Via de zoek functie wel wat adresjes gevonden, maar op die sites zijn ze nu niet meer te vinden :?
Ik brand mijn eigen kralen
Groetjes Gitta

Gesloten