groot verwerken in piepklein ... welk draad?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
samira
Bead Fanatic
groot verwerken in piepklein ... welk draad?

Bericht door samira » di 14 mar 2006 15:44

Wil graag grote, vrij zware glaskralen verwerken in een ketting met piepkleine kraaltjes (11/0). Moeilijk om precies aan te geven maar idee komt overeen met bv. een soort snoer/koord van die kleine kraaltjes maken en dan zo'n grote jongen en dan weer door met het snoer/koord van de kleine kraaltjes. Ja, ja ... waar gaat 't nou om ... ik wil dus rijgen met c-lon maar da's een behoorlijk dun draadje als je het door zo'n joekel glaskraal rijgt ... zelfs als je het er meerdere malen door rijgt. Dus de vraag ... heeft iemand een idee hoe dat kleine kraaltjessnoer (diameter wordt ong. 8mm.) en die grote glaskralen aan elkaar vast te krijgen? Meerdere keren c-lon? Ander materiaal? Dolgraag jullie suggesties maar nog liever dé oplossing! :lol:
Groetjes Wendy

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » di 14 mar 2006 15:50

Kun je het niet met nylondraad doen, sterk genoeg om je zware kraal te dragen en dun genoeg om door je rocailles te gaan.

Ik heb net verschillende diktes visdraad bij de kruidvat gekocht en als ik dat draad van 0.30mm zie daar kan 7 kg aan..., 0,25 mm 5kg, 0,20mm 3kg , daar moet je dan makkelijk een ketting mee kunnen maken lijkt mij.(3 rollen voor 2,49)
Groetjes Els,

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » di 14 mar 2006 16:07

Is het gat dan zo groot, dat je snoer mét kleine kraaltjes er ook in kan verdwijnen? Anders moet je er ook nog iets van een rondelletje ofzo naast rijgen, zodat de kleine kraaltjes niet in de grote kraal gaan zitten.

Heel veel succes in elk geval, ben wel benieuwd naar het resultaat! :shock:

sonja86
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door sonja86 » di 14 mar 2006 16:28

Die grote kraal kettelen?
groetjes
Sonja

Helena
Bead Believer

Bericht door Helena » di 14 mar 2006 18:24

Voor stevigheid zou ik, als je piepkleine kraaltjes het toelaten, meerdere malen c-lon rijgen, mijn ervaring is dat dat enorm sterk is.
Groetjes,
Helena

Nouk
Bead Designer

Bericht door Nouk » di 14 mar 2006 19:29

Als het een enkele ketting is kun je misschien ook wel gewoon acculondraad gebruiken :D
groetjes Anouk
kralen zijn geweldig... =)

samira
Bead Fanatic

Bericht door samira » di 14 mar 2006 20:24

Meiden, wat hardstikke fijn dat jullie meedenken ... echt! :lol:
dutch_dayz schreef:Is het gat dan zo groot, dat je snoer mét kleine kraaltjes er ook in kan verdwijnen? Anders moet je er ook nog iets van een rondelletje ofzo naast rijgen, zodat de kleine kraaltjes niet in de grote kraal gaan zitten.

Heel veel succes in elk geval, ben wel benieuwd naar het resultaat! :shock:
Een plaatje van de grote kralen ...

Afbeelding

Mooi zijn ze hè?! :lol:

En dan wil ik dus proberen ... proberen! ... met spiraal herringbone van vier Miyuki-kraaltjes 11/0 die kralen te verbinden. De rondelletjes zijn onderweg ... als het goed is! :lol: Ook nog andere wat grote paarse kralen ... als het goed is. Dus wat betreft het grote gat van de kralen en kleine kraaltjes die er in willen ... dat is 'gedekt'.
sonja86 schreef:Die grote kraal kettelen?
elsje schreef:Kun je het niet met nylondraad doen, sterk genoeg om je zware kraal te dragen en dun genoeg om door je rocailles te gaan.
Tja ... maar dan blijven die grote jongens dus zwieberen ...
Nouk schreef:Als het een enkele ketting is kun je misschien ook wel gewoon acculondraad gebruiken
:cry: Nee dus ...
Helena schreef:Voor stevigheid zou ik, als je piepkleine kraaltjes het toelaten, meerdere malen c-lon rijgen, mijn ervaring is dat dat enorm sterk is.
Tja, zou moeten kunnen ... maar blijf toch nog dubben! :roll:

Blijf alsjeblieft meedenken! Ben nog niet begonnen ... eerst effe alles overdenken en uitpluizen! :lol:
Groetjes Wendy

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » di 14 mar 2006 20:30

Wauw ze zijn echt mooi! :love: Die ketting moet wel iets heel bijzonders worden!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 14 mar 2006 20:30

Hoezo kan je geen acculon gebruiken? Kan je het niet zo doen:
- je rijgt kralen volgens de ronde herringbone patroon, die rijg je allemaal los, alsof je kraaltjes rijgt.
- vervolgens rijg je op staaldraad je eigen geregen kraal, de mooie grote kraal, etc.

ik weet niet wat je ontwerp ongeveer moet worden, maar je kan wel kraaltjes rijgen zeg maar, en die vervolgens op acculondraad rijgen...

als je naar http://www.creadream.nl/vb/rijg_armband ... roengr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; kijkt snap je misschien wat ik bedoel...Ik had toen via peyote stich groene staafjes geregen, en vervolgens via soort loop zo geregen dat de staafjes recht naast elkaar liggen...snappie? want ben beetje moe en dan leg ik meestal onduidelijk uit. ;)
trouwens patroon niet zelf bedacht hoor, had in engeland leuk boekje met armband patronen gekocht...

tom
Bead Starter

Bericht door tom » di 14 mar 2006 20:44

Dit zijn mooie grote kralen zeg!! mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

groetjes Marijke
Geniet elke dag van het leven

samira
Bead Fanatic

Bericht door samira » di 14 mar 2006 20:44

sandra schreef:Hoezo kan je geen acculon gebruiken? Kan je het niet zo doen:
- je rijgt kralen volgens de ronde herringbone patroon, die rijg je allemaal los, alsof je kraaltjes rijgt.
- vervolgens rijg je op staaldraad je eigen geregen kraal, de mooie grote kraal, etc.

ik weet niet wat je ontwerp ongeveer moet worden, maar je kan wel kraaltjes rijgen zeg maar, en die vervolgens op acculondraad rijgen...

als je naar http://www.creadream.nl/vb/rijg_armband ... roengr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; kijkt snap je misschien wat ik bedoel...Ik had toen via peyote stich groene staafjes geregen, en vervolgens via soort loop zo geregen dat de staafjes recht naast elkaar liggen...snappie? want ben beetje moe en dan leg ik meestal onduidelijk uit. ;)
trouwens patroon niet zelf bedacht hoor, had in engeland leuk boekje met armband patronen gekocht...
Snap wat je bedoeld maar dan nog ... :lol: ... stel je hebt ongeveer 10-15cm. spiral herringbone geregen hoe krijg je daar dan in vredesnaam nog acculondraad door? De kraaltjes zitten hardstikke dichtbij elkaar en er zit dus min of meer een kronkeltje in. Blijf effe zeuren hoor! :lol:
dutch_dayz schreef:Die ketting moet wel iets heel bijzonders worden!
In m'n hoofd wel! lachen1
Groetjes Wendy

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 14 mar 2006 21:15

volgens mij moet het nog wel lukken hoor...bij mij was het gaatje nog heel ruim...weliswaar andere patroon maar toch...
maar goed, nu wel doorzetten met je idee he, wil nu wel zien wat het wordt. :P

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » di 14 mar 2006 21:42

Kun je dan niet de kleine kralen delen apart maken en later de grotere er apart en dus met ander draad tussen "naaien"???
Groetjes Els,

samira
Bead Fanatic

Bericht door samira » di 14 mar 2006 21:59

sandra schreef:volgens mij moet het nog wel lukken hoor...bij mij was het gaatje nog heel ruim...weliswaar andere patroon maar toch...
maar goed, nu wel doorzetten met je idee he, wil nu wel zien wat het wordt. :P
elsje schreef:Kun je dan niet de kleine kralen delen apart maken en later de grotere er apart en dus met ander draad tussen "naaien"???
Ik ga het gewoon 's met een 'proeflapje' proberen ... kijken of het lukt!
tom schreef:Dit zijn mooie grote kralen zeg!! mag ik vragen waar je die vandaan hebt?
eBay ... :lol: ... Ik struin met veel te grote regelmaat eBay af. Zoeken naar lampwork beads en dan wereldwijd ... machtig mooi spul! :lol: Deze kralen komen van the Bubblebeader ... op eBay dus! Andere leuke zoekopdrachten? Boro beads of raku beads! Enjoy! :lol:
Groetjes Wendy

marja!
Bead Lover

Bericht door marja! » wo 15 mar 2006 09:07

Is het niet mogelijk om het gat van de grote kraal te verkleinen?

Ik weet niet hoe groot het gat precies is, maar misschien kun je er een staafjes kraal in doen. Zo'n glazen staafje zal wel te dik zijn gok ik, maar ik heb wel eens metalen buisjes gehad van ongeveer 1/1,5 mm dik en nog geen centimeter lang. Zoiets zou misschien moeten passen?
Als je de buitenkant van zo'n staafje insmeert met lijm, kun je ze in de grote kraal plakken.

Ik roep ook maar wat hoor :D

Gesloten