maat ketting kind

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gebruikersavatar
T@mara
Bead Producer
Berichten:1094
Lid geworden op:vr 21 okt 2005 18:19
Contacteer:
Re: maat ketting kind

Bericht door T@mara » di 16 sep 2008 16:27

Wat vinden jullie van een simpel niet al te zwaar veterkettingkje voor een meisje van ong. 3 jaar?

Gebruikersavatar
Kaloni
Bead Interested
Berichten:182
Lid geworden op:zo 17 aug 2008 16:03
Locatie:Tilburg

Re: maat ketting kind

Bericht door Kaloni » vr 19 sep 2008 15:25

Prima denk ik, hangt ook een beetje van het kindje af hoe goed ze hem omhouden. Sommigen zijn echte dametjes en andere echte batraven :wink:
Maar op een bijzondere dag vergeten ze meestal zo dat ze iets om hebben en houden ze het braaf aan, is mijn ervaring.
suc6!
Groetjes,
Karin

jewel76
Bead Lover
Berichten:476
Lid geworden op:di 18 aug 2009 11:45
Locatie:vianen

Re: maat ketting kind

Bericht door jewel76 » ma 03 okt 2011 20:53

Ik zag nog geen antwoord komen op de vraag voor een lange ketting.

Dus bij deze nogmaals, hoe lang maken jullie een lange ketting (bijv. een veterketting met een bedel eraan).

Gr. Jewel

OrnamentoPuella
Bead Dreamer
Berichten:691
Lid geworden op:za 28 apr 2012 08:16

Re: maat ketting kind

Bericht door OrnamentoPuella » vr 18 mei 2012 07:38

Wow! :shock: Ikzelf ben 15 en met een armbandje van 16 à 17 cm kom ik al toe. :? :mrgreen:

Hoe groot maken jullie je eigen armbanden (voor volwassenen dus) eigenlijk? :roll:
Carpe Diem
Leer uit je fouten

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: maat ketting kind

Bericht door Kikkertje » vr 18 mei 2012 09:13

Damesarmbanden maak ik vanaf 18 cm tot 20 cm. Ik heb zelf de 20 cm nodig.

Ik geef regelmatig kinderfeestjes waarbij als afsluiting altijd een armbandje wordt gemaakt en ik kan uit ervaring melden dat er meisjes van 7, 8 jaar zijn die ook die 19, 20 cm nodig hebben. En er zijn ook meiden van 12 waar een armbandje van 14 cm net blijft hangen. Dus die maten zijn een indicatie.
Kinderkettingen maak ik ook vrij lang, zo rond de 42 cm. Ook hierbij is mijn ervaring dat kinderen het leuk vinden als ze zelf ook zien dat ze wat om hebben. En hebben ze bijvoorbeeld een bloesje aan of een colletje, dan is een korte ketting vaak weer te kort, of het valt weg onder de kleding. Dit zijn meiden vanaf 5 jaar.
Groetjes, Marjan

Gesloten