Welke manier van afwerken is het beste?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Rosalie
Bead Starter
Berichten:67
Lid geworden op:vr 01 apr 2005 14:15
Welke manier van afwerken is het beste?

Bericht door Rosalie » zo 12 feb 2006 11:11

Ik heb een ketting geregen op staaldraad. Hij is erg zwaar er zit veel metaal in.
Hij is op 1 draad geregen dus de afwerking is niet moeilijk of zo maar omdat hij zo zwaar is durf ik het eigenlijk niet met een kalotje en slechts 1 knijpkraal af te werken. Ik zou er van balen als hij later stuk gaat of zo.
Het is een bestelling voor een speciale gelegenheid, dus dan mag hij zeker niet stuk gaan..........tips gevraagd!
Groeten, Rosalie

Gebruikersavatar
angela
Bead Fan
Berichten:340
Lid geworden op:vr 22 apr 2005 08:27
Locatie:Enkhuizen
Contacteer:

Bericht door angela » zo 12 feb 2006 11:26

Ik zou denk ik aan het eind, een knijpkraal rijgen dan een kalotje dan weer een knijpkraal. Je steekt de draad weer terug door het kalotje en de knijpkraal en door de laatste kraal. Knijp de knijpkralen en het kalotje dicht en knipt de draad af zodat hij in de laatste kraal valt.

Volgens mij moet hij dan wel stevig zitten...Succes!
kralen zijn leuk...sieraden zijn machtig!!

Gebruikersavatar
lisza
Bead Designer
Berichten:758
Lid geworden op:za 02 okt 2004 10:52
Locatie:Oirschot
Contacteer:

Bericht door lisza » zo 12 feb 2006 11:29

of op een dubbele draad voor meer stevigheid. dan bij de laatste kraal een knijpkraal, kraal, knijpkraal met kallotje. dan heb je dus zeg maar een extra zekerheid en als je als laatste een vrij grote kraal rijgt dan valt nog over het eerste knijpkraaltje ook!

ben ik te volgen....?? :lol:

groetjes Lisa
'Het zijn de kleine dingen die het doen in het leven'!

Rosalie
Bead Starter
Berichten:67
Lid geworden op:vr 01 apr 2005 14:15

Bericht door Rosalie » ma 13 feb 2006 11:16

Ik ga het uitproberen, bedankt!

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 13 feb 2006 16:51

lisza schreef:of op een dubbele draad voor meer stevigheid. dan bij de laatste kraal een knijpkraal, kraal, knijpkraal met kallotje. dan heb je dus zeg maar een extra zekerheid en als je als laatste een vrij grote kraal rijgt dan valt nog over het eerste knijpkraaltje ook!

ben ik te volgen....?? :lol:

groetjes Lisa
Dit doe ik vaak ook zo en ik vraag me dan soms af of de ketting niet net sneller stuk gaat? Omdat er toch 2 knijpkraaltjes zijn die het zwakke punt zouden kunnen zijn?

Gebruikersavatar
lisza
Bead Designer
Berichten:758
Lid geworden op:za 02 okt 2004 10:52
Locatie:Oirschot
Contacteer:

Bericht door lisza » di 14 feb 2006 00:56

Haematodipsia schreef:
lisza schreef:of op een dubbele draad voor meer stevigheid. dan bij de laatste kraal een knijpkraal, kraal, knijpkraal met kallotje. dan heb je dus zeg maar een extra zekerheid en als je als laatste een vrij grote kraal rijgt dan valt nog over het eerste knijpkraaltje ook!

ben ik te volgen....?? :lol:

groetjes Lisa
Dit doe ik vaak ook zo en ik vraag me dan soms af of de ketting niet net sneller stuk gaat? Omdat er toch 2 knijpkraaltjes zijn die het zwakke punt zouden kunnen zijn?
Tja, daar heb ik zo eigenlijk nog nooit over na gedacht....hoewel, als je op een dubbele draad rijgt, dan heb je maar aan en kant een zwakker punt omdat de ketting door twee knijpkralen als het waren dubbel in een lus zit. Snap je wat ik bedoel....ik vouw de draad altijd dubbel en doe dan aan een kant een lusje maken van de dubbele draad. Aan de andere kant moet ik dus een lusje maken van twee losse draden.

Nou ja, ik moet zeggen dat ik nog maar een keer heb gehad dat een ketting is los gegaan, en dat kwam echt door de kwaliteit knijpkralen, das in mijn ogen ook wel een punt hoor: de kwaliteit van de knijpkralen!

Liefs Lisa
'Het zijn de kleine dingen die het doen in het leven'!

Gesloten