Strass plakken, hoe doe je dat het beste?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Lenny
Bead Believer
Contacteer:
Strass plakken, hoe doe je dat het beste?

Bericht door Lenny » wo 21 dec 2005 22:48

Hoi,

Ik ben hier voor het eerst, dus misschien is mijn vraag al eens gesteld. Ik ben sinds enige tijd helemaal verslaafd aan het maken van sieraden, maar kan nergens info vinden over het plakken van strass. Ik heb een tussenzetsel beplakt met drie similisteentjes van 32 mm. Hiervoor heb ik strasslijm gebruikt, maar na een paar uur zit alles nog los. Kan iemand mij aangeven hoe je de strass het beste plakt, welke lijm het beste is en hoe lang het moet drogen? Ook andere tips hoor ik graag!!!!!

frieda van dam
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » wo 21 dec 2005 23:11

ik gebruik een coktailprikker daar doe ik een beetje lijm op en doe via het stokje de lijm op de plaats waar ik mijn steenjes wil hebben met een andere coktailprikker duw ik de steentjes op zijn plaats en laat het 12 uur drogen zonder er aan te komen en ik gebruik gewone juwelenlijm
liefs frietje :wink:
kralengek

cakira
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door cakira » do 22 dec 2005 08:09

uhu twee componentenlijm met de geel groene tubes werken voor mij het beste, de steentjes zitten dan niet meteen vast zodat je nog wat kan schuiven en het droogt transparant op ideaal.
Groetjes Conny

Als het leven je citroenen geeft, maak er dan limonade van!

Nouk
Bead Designer

Bericht door Nouk » do 22 dec 2005 09:45

Ik gebruik de roze tube van hasulith... Ik breng de lijm op met tandenstokers, doe het steenje erop en laat het dan ongeveer 24 uur drogen... heb ik eigenlijk nog nooit problemen mee gehad :D
groetjes Anouk
kralen zijn geweldig... =)

markraal
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door markraal » do 22 dec 2005 10:09

Ik gebruik sinds enige tijd 2 componentenlijm van bison. Het werkt super!! voor mij niks anders meer!!
groetjes Markraal

yvonne
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door yvonne » do 22 dec 2005 12:37

Ik werk heel veel met swarovski steentjes en gebruik hiervoor de STRASS 244,dat zijn de oranje tubes.

Om het steentje erop te plakken,pak ik het steentje met een pincet vast en doe er een beetje lijm op.
Dan op het tussenzetsel en even aandrukken met de andere kant van je pincet.

Dit is voor mij de fijnste manier van plakken.
Maar iedereen heeft natuurlijk zo zijn eigen manier van plakken,je moet zelf uitproberen wat voor jou het fijnste is.
succes ermee.... :D :D

groetjes yvonne :P

Lenny
Bead Believer
Contacteer:

Bedankt!

Bericht door Lenny » do 22 dec 2005 21:39

Dag Allemaal,

Bedankt voor de reacties, ik kan weer aan de slag!!!

Groetjes,

Lenny

Gesloten