Sieraden Dames op leeftijd

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Gabriella
Bead Fan
Berichten:306
Lid geworden op:vr 04 nov 2005 12:11
Locatie:beverwijk
Contacteer:
Sieraden Dames op leeftijd

Bericht door Gabriella » zo 04 dec 2005 16:38

Help!!!!

Mijn oma is op een oudevandagen indonesche dag geweest :lol: en heeft daar flink op lopen scheppen dat haar kleindochter sieraden maakt :perfect: maarrrrrrr nu moet ik dus een keer in het weekend met al mijn sieraden naar mijn oma en daar komt dan een oudere dames op leeftijd (tussen de 70 tot 95) + dochters (+ misschien kleindochters) Nu ben ik alleen benieuwd wat maak je voor de wat oudere dames op leeftijd!!!
Wie oh wie heeft tips!!





:hond: -xxx- Gaby -xxx- :hond:

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » zo 04 dec 2005 16:41

Gabriella, lekker niks speciaals maken. Gewoon meenemen wat je normaal genomen maakt. De oudere dames kopen vaak voor hun kinderen/kleinkinderen en anders zit je straks met allemaal oudbollige designs ;) De oma's lopen trouwens tegenwoordig ook met best hippe kettingen om.
succes
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » zo 04 dec 2005 16:42

Dan denk ik meteen aan parels :D En mijn eigen oma houdt ook heel erg van Swarovski steentjes. Wat ik zelf heb gemerkt dat bij veel leeftijden in de smaak valt, zijn 3-draads zwevende kettingen met parelmixen in verschillende kleuren. En langere geregen kettingen, dan hoeven ze niet met het slotje te prutsen.

marith
Bead Designer
Berichten:883
Lid geworden op:di 12 apr 2005 14:21

Bericht door marith » zo 04 dec 2005 17:12

ik zou denk ik maken wat je gewoon maakt(mischien hier en daar een kleine verandering) alleen ik zou wel letten op wat voor slotjes er aan zet/ of lang zonder slotje. kleine slotjes zijn voor oudere mensen namenlijk vaak moeilijk open te maken en dat is natuurlijk zonde als iemand om die reden iets niet koopt!
xxx
beadies, te leuk om te stoppen!! :P

Twisterbeads
Bead Discoverer
Berichten:47
Lid geworden op:do 18 nov 2004 10:02
Contacteer:

Bericht door Twisterbeads » zo 04 dec 2005 17:37

Gewoon meenemen wat je hebt. Ik heb dat ook 'n keer gedaan en toen werden er creaties van mij uitgezocht waarvan ik nooit had gedacht dat het iets zou zijn voor tante's en oma's hihi. 8)

En, wat ik toen ook heb gedaan is heel veel in opdracht gemaakt. bijv. in een andere kleur of van "goh, dat is mooi, maar kan het ook in groen?".
Of het moest net iets langer.

Succes! Maar gegarandeerd dat je veel complimenten krijgt!

Gebruikersavatar
Ayla
Bead Intelligent
Berichten:1339
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 18:02
Locatie:Grou
Contacteer:

Bericht door Ayla » zo 04 dec 2005 18:34

Vorige week kwam ik erachter dat "oudere" dames vaak dezelfde dingen kopen als wij leuk vinden, ze willen ook een beetje hip meedoen en buitendat kopen zo ook veel voor kinderen en kleinkinderen, dus ik zou niks speciaals meenemen, gewoon alles wat je hebt.

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » zo 04 dec 2005 19:32

Gewoon meenemen wat je hebt en verder niets speciaals maken. Ik heb een tante van 85 en die vind de meest hippe dingen mooi. :lol:
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
volvoke
Bead Dreamer
Berichten:626
Lid geworden op:za 29 nov 2003 11:56
Locatie:niel Belgie
Contacteer:

Bericht door volvoke » zo 04 dec 2005 23:23

ik verkoop aan oudere dames vooral parels en gehaakte
leef zonder geleefd te worden
turmaline lentil bead

frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » ma 05 dec 2005 06:22

wat slotjes betreft er zijn magneetslotjes die gebruik ik als een ketting maak voor mijn schoonmoeer want haar handen beven en met zo'n slotje heeft ze geen problemen meer om een ketting vast of los te maken
voor de rest houd ze van alles wat blinkt.
liefs frietje :wink:
kralengek

Iloontje
Bead Interested
Berichten:163
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 09:05
Locatie:Haalderen
Contacteer:

Bericht door Iloontje » ma 05 dec 2005 11:38

Ik verkoop mijn sieraden in een verzorgingstehuis en merk ook dat oude dames vaak hetzelfde kopen als jonge dames. Ik maak dan ook nooit iets speciaal voor 'ouderen'.
Succes ermee!
Groetjes, Ilona

Gebruikersavatar
Gabriella
Bead Fan
Berichten:306
Lid geworden op:vr 04 nov 2005 12:11
Locatie:beverwijk
Contacteer:

Bericht door Gabriella » wo 07 dec 2005 12:54

Dank jullie wel!! :D
gister was mijn andere oma er en idd ze koos voor een ketting met parels en voor een ketting met natuurstenen (rozekwarts en zoetwaterparels!) Alleen beide kettingen heb ik voor mijn moeder gemaakt een keer dus nu moet ik weer iets nieuws voor mijn moeder maken :? . Maar dat geeft niet zaterdag naar A'dam naar Buinnink.
Dus binnenkort weer nieuwe creaties!!

Gebruikersavatar
Marja
Bead Starter
Berichten:78
Lid geworden op:do 13 nov 2003 01:20
Locatie:Den Haag

Bericht door Marja » do 08 dec 2005 22:29

De modellen voor ouderen, maken inderdaad niet veel verschil met de modellen voor jongeren... maar de kleuren wèl.
Ouderen willen erg vaak bruine en beige tinten met goudgele accentjes, of mosgroen als hoofdkleur met andere groenen en goudgele accentjes.

Ook vinden ze het heel handig als er bij voornamelijk zilverkleurige onderdelen ook een paar goudkleurige kraaltjes zitten, dat kunnen ze er gouden èn zilveren sieraden (ringen, oorbellen) bij dragen.

Gesloten