Sieradenrol

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gebruikersavatar
fitz
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:ma 24 okt 2005 17:51
Locatie:Zeist
Contacteer:
Sieradenrol

Bericht door fitz » ma 14 nov 2005 21:13

Joepie!!!

Hij is klaar, heb eindelijk mijn eigen sieradenrol, had stof gekocht (velours) en organza lint en velours lint en voila.
Afbeelding
Afbeelding

Heb met behulp van mijn "rol" alweer 3 kettingen verkocht.

greetz,
Simone

oh ja ik heb er voor de stevigheid schuimrubber tussen de 2 lagen stof gedaan. Kun je ze rol wel mooi oprollen en de kettingen blijven beter liggen

[/img]

Marsha1979
Bead Dreamer
Berichten:537
Lid geworden op:do 09 jun 2005 21:22
Locatie:Kudelstaart

Bericht door Marsha1979 » ma 14 nov 2005 23:24

Jammer bij de tweede foto zie ik alleen een zwart vlak :? Heb je misschien een uitleg hoe je zo'n sieradenrol kan maken ?! Mijn schoonmoeder is nl. erg handig met een naaimachine maar ik dus niet :oops:
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » di 15 nov 2005 08:19

Marsha1979 schreef:Jammer bij de tweede foto zie ik alleen een zwart vlak :? Heb je misschien een uitleg hoe je zo'n sieradenrol kan maken ?! Mijn schoonmoeder is nl. erg handig met een naaimachine maar ik dus niet :oops:
nou inderdaad ja, ik zou ook weleens een beter foto willen zien van foto 2 want ik zie ook maar alleen een zwart vlak. Zou je ons ook kunnen laten zien hoe je dat schuimrubber tussen de stof hebt gekregen want dat is wel een goed idee joh!
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Bericht door Hilde » di 15 nov 2005 09:48

Ik zie op de tweede foto een rand met daaraan lusjes.
Het is duidelijk dat je daar je kettingen aan vast maakt en daarna het kleed oprolt om mee te nemen. Handig bedacht.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » di 15 nov 2005 10:10

Hilde schreef:Ik zie op de tweede foto een rand met daaraan lusjes.
Het is duidelijk dat je daar je kettingen aan vast maakt en daarna het kleed oprolt om mee te nemen. Handig bedacht.
maar hoe zit dat dan met dat schuimrubber?
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

K@
Bead Dreamer
Berichten:615
Lid geworden op:ma 30 mei 2005 08:51
Locatie:Zwolle
Contacteer:

Bericht door K@ » di 15 nov 2005 13:03

Het schuimrubber zit gewoon in/tussen de onderste lap stof, als je de kettingen aan het lusje hangt dan 'liggen' ze op een kussentje van stof met daaronder schuimrubber (en daaronder weer een lamp stof). Over de kettingen komt dan weer een lap stof (als bescherming zodat de kettingen niet tegen elkaar aan komen) en dan rol je het geheel op.

Slim bedacht, dat maakt de rol wat steviger :yes:

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » di 15 nov 2005 13:53

K@ schreef:Het schuimrubber zit gewoon in/tussen de onderste lap stof, als je de kettingen aan het lusje hangt dan 'liggen' ze op een kussentje van stof met daaronder schuimrubber (en daaronder weer een lamp stof). Over de kettingen komt dan weer een lap stof (als bescherming zodat de kettingen niet tegen elkaar aan komen) en dan rol je het geheel op.

Slim bedacht, dat maakt de rol wat steviger :yes:
aha! Volgens mij heb ik hem door 8) De lusjes waar de kettingen aan hangen zitten dus zo ongeveer halverwege de lapstof? Je hebt dus eerst de ketting, die aan het lusje hangt. Dan de lap stof, daaronder weer het schuimrubber en daaronder weer een lap stof. De lap stof aan de bovenzijde van de lusjes-rand, heb je zeg maar om over de kettingen te leggen/slaan en dus heb je daar ook weer dat schuimrubber om de boel te beschermen

klopt?
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
fitz
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:ma 24 okt 2005 17:51
Locatie:Zeist
Contacteer:

Beschrijving van maten enzo

Bericht door fitz » di 15 nov 2005 14:14

Hoi allemaal,

Ik zal zo snel mogelijk een gedetailleerde beschrijving maken met foto's en deze op mijn eigen site plaatsen, ik was er zelf een tijd naar op zoek en heb bij een juwelier gevraagd of ik hun rol mocht "uitpluizen" dit heb ik toen gedaan.

Heel even geduld en dan komt alles goed.

Groetjes,
Simone

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » di 15 nov 2005 16:35

kijk anders even hier:
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... ieradenrol" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... ieradenrol" onclick="window.open(this.href);return false;
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Re: Beschrijving van maten enzo

Bericht door milebla » wo 16 nov 2005 08:02

fitz schreef:Hoi allemaal,

Ik zal zo snel mogelijk een gedetailleerde beschrijving maken met foto's en deze op mijn eigen site plaatsen, ik was er zelf een tijd naar op zoek en heb bij een juwelier gevraagd of ik hun rol mocht "uitpluizen" dit heb ik toen gedaan.

Heel even geduld en dan komt alles goed.

Groetjes,
Simone
Dat zou super zijn! Dan kan iedereen zijn eigen rol gaan maken met als voorbeeld jouw rol en de links die hierboven genoemd zijn door kralenenquete. Zo maakt iedereen voorzichzelf de voor haar beste rol. :D
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » wo 16 nov 2005 11:53

Naomi schreef:Er is band aan de meter te koop met daaraan lusjes. Meestal wit of cr?mekleurig. De lusjes zitten dicht op elkaar, dus dat is handig als je verschillende maten kettingen hebt. De smalletjes kan je dichter op elkaar hangen en de grote geef je de ruimte. Volgens mij kan je het band wel op de markt bij zo'n fourniturenkraam of in een fourniturenwinkel kopen.
ehm heeft er iemand iets van een foto of zo? Ben nogal visueel ingesteld zeg maar en snap niet helemaal "hoe je de smalletjes dichter op elkaar kunt hangen en de grote de ruimte geeft"

doei!
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
fitz
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:ma 24 okt 2005 17:51
Locatie:Zeist
Contacteer:

Sieradenrol handleiding gereed

Bericht door fitz » wo 16 nov 2005 13:17

Hallo allemaal,

Mijn handleiding voor de sieradenrol is klaar.

Klik hier maar...
http://www.fitz.nu/Sieradenrolhandleiding.pdf

Groetjes,
Simone
[/url]

Gebruikersavatar
Desi
Bead Reader
Berichten:14
Lid geworden op:wo 28 sep 2005 15:19
Locatie:Alphen a/d Rijn

Bericht door Desi » wo 16 nov 2005 14:37

Geweldig, bedankt! :D
Echt een goede uitleg zo :shock:

Gebruikersavatar
Liesbeth
Bead Starter
Berichten:89
Lid geworden op:di 25 mei 2004 18:30
Locatie:Emmen

Bericht door Liesbeth » wo 16 nov 2005 15:25

Wat een super goede beschrijving !! Heel erg bedankt !! :D Afbeelding

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » wo 16 nov 2005 15:57

echt enorm bedankt!!!

is dit overigens dat lusband waarover gesproken wordt in 2 van bovenstaande genoemde topics?

Laatst gewijzigd door milebla op do 17 nov 2005 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gesloten