Oorbellen met kleine kraaltjes (geweven?)

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Sparklin'
Bead Reader
Contacteer:
Oorbellen met kleine kraaltjes (geweven?)

Bericht door Sparklin' » zo 06 nov 2005 16:18

Kan iemand mij vertellen (of mij een site geven met uitleg) hoe je zulke oorbellen maakt? Iets makkelijkere versies mogen ook.. ben nog maar een beginneling :oops: :P

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt!
*Beadiful*

Kaat
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Kaat » zo 06 nov 2005 16:25

Eerlijk, ik heb geen idee... maar ik zou het ook wel graag willen weten, ze zijn schitterend!
Kralen geven kleur aan het leven!

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » zo 06 nov 2005 16:28

volgens mij is dit met peyote gedaan, maar ik weet het niet zeker

hoe dan ook zul je het preciese patroon niet vinden, maar je kunt het wel zelf bedenken{maar aangezien jij zelf aangeeft beginner te zijn is het misschien verstandiger om met een makkelijker project te beginnen om eerst eens te steek onder de knieen te krijgen-google.com :wink: }

hier is een tutorial voor peyote(helaas in het Engels, maar de plaatjes zijn best duidelijk):
http://www.bluebearbeads.com/Freebies/PeyoteEvnCt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

verder is er een heel goed booek voor dit soort steken: THE BEADERS COMPAGNION(ISBN: 188301056X)

als je het in het NL wilt, denk ik dat je dat het beste aan HENNIE kunt vragen, die is DE expert als het om dit soort steken gaat!
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Sparklin'
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door Sparklin' » zo 06 nov 2005 16:30

dankje.. wat is peyote? Heb je daar iets voor nodig ofzo? Of is dat gewoon een term voor een techniek?

Ik ga even kijken op de site die je gegeven hebt.. m'n engels is goed, dus hoop dat het duidelijk is:)

Kga ook eens op zoek naar het boek!
En ik hoop dat Hennie dan ook reageert:)

Nogmaals bedankt..
*Beadiful*

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 06 nov 2005 17:48

Peyote is een soort rijgtechniek en ik denk ook dat de oorbellen in de peyote techniek zijn gemaakt. Je kunt ook nog eens naar deze link kijken
http://www.beadyboop.com/instruct.htm" onclick="window.open(this.href);return false; het is waarschijnlijk het mooist als je ze met c-lon garen rijgt.
Op mijn site kun je bij Klassiekers kijken daar vind je veel voorbeelden van rijgtechnieken en bij de Links vind je veel links met uitleg van technieken.

Sparklin'
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door Sparklin' » zo 06 nov 2005 17:50

Bedankt voor de tips!
Ik maak al wat langer "gewone" sieraden met kettelen enzo.. maar dit is nieuw voor me.. Ik heb bv nog nooit van c-lon garen gehoord.. waar kan ik dat kopen? Gewoon in kralenwinkels of online?
*Beadiful*

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 06 nov 2005 17:54

Als je op mijn site kijkt kun je heel veel info over rijgen vinden en rijgtips.

Kaat
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Kaat » zo 06 nov 2005 19:14

Ook van mij bedankt voor jullie linkjes. Ik ben maar meteen aan een "broddellapje"begonnen, maar dat valt nog niet mee zeg! Het wemelt van de foutjes. Die gütermann kraaltjes zijn trouwens ook niet echt gelijkvormig geloof ik of heb ik nou zo'n pech met dit buisje?

Sparklin'
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door Sparklin' » zo 06 nov 2005 19:15

De links die ik tot nu toe bekeken heb, lijken me nog vrij moeilijk :oops:
Welke link heb jij gebruikt Kaat?

Ik kan op dit moment niets uitproberen, want m'n "kralenzooi" ligt bij m'n vriend :)
*Beadiful*

Kaat
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Kaat » zo 06 nov 2005 19:26

Ik heb de link van bluebearbeads gebruikt, als je de uitleg erbij leest en gewoon stap voor stap begint is die behoorlijk begrijpelijk. Die ander link van beadybop ook wel, maar eigenlijk snapte ik die pas toen ik uit de andere site begrepen had hoe de techniek in elkaar zit. Maar eigenlijk moet je gewoon met naald,draad en kralen voor je beeldscherm gaan zitten en het uitproberen, zo ben ik het nu ook aan het oefenen...

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 06 nov 2005 19:27

De mooiste kralen voor peyote vind ik delica's die zijn te koop bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Omdat die cilindervormig zijn schuiven ze goed tegen elkaar aan. Delica's 11/0 zijn kleiner dan de Gütermankralen. Je kunt ook Miyuki delica's van 8/0 nemen die zijn wat groter.

Kaat
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Kaat » zo 06 nov 2005 19:44

Oh, dus dat delica slaat op de vorm? Ik dacht dat dat echt van die hele kleine kraaltjes waren, nog kleiner dan 11/0. En dat vind ik al zo klein. Ik zal eens op die site gaan snuffelen, daar hebben ze vast ook meer kleuren dan bij mijn hobbywinkel.

Sparklin'
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door Sparklin' » zo 06 nov 2005 19:46

Volgens mij duurt het nog wel even voor ik bovenstaande oorbellen kan maken :oops:
*Beadiful*

Helena
Bead Believer

Bericht door Helena » ma 07 nov 2005 19:06

Hoi,

hier kun je een stap voor stap beschrijving vinden voor het tweede paar oorbellen die je liet zien (tenminste ik denk dat het deze is) http://www.angelfire.com/co2/beltana/cheyenne.html" onclick="window.open(this.href);return false; .

Als je deze goed kunt maken is het denk ik een 'makkie' om het eerste paar uit te vogelen.

In elk geval succes!
Groetjes,
Helena

Tisniwa
Bead Believer

Bericht door Tisniwa » ma 07 nov 2005 20:33

hoi volgens mij zijn beide paren gemaakt met brick stitch, het tweede paar sowieso het bovenste deel (het driehoekje) heb ze ook wel es geprobeerd te maken, alleen het nadeel is dat je draad heel vaak door de staafjes heen moet, oftewel je hebt heel dun draad nodig of een dunne naald, ik weet niet precies hoe de eerste gemaakt zijn.
ik heb ze toen gemaakt aan de hand van deze tutorial http://jewelrymaking.about.com/library/ ... el veel). http://kimberlychapman.com/crafts/beadbrick.html

maar het tweede paar kan ook wel peyote stitch zijn.

Gesloten