Hellup?

En werk je dat dan af met een knoopje?Kringkje schreef:Je kan het ook eens proberen met gewone nylondraad;; gebruik ik namelijk héél veel voor armbanden en kettingen en alles blijft goed vastzitten
!
Wat is C-lon dan? Daar heb ik nog nooit van gehoord.Fairy schreef:C-lon garen of ander rijggaren!
Valt mooi soepel en is goed af te werken. C-lon is in 101 kleuren te koop en erg sterk.
Ik zou deze ketting zeker niet op elastisch garen rijgen!
En werk je dat dan af met een knoopje?Sabrina1981 schreef:Kringkje schreef:Je kan het ook eens proberen met gewone nylondraad;; gebruik ik namelijk héél veel voor armbanden en kettingen en alles blijft goed vastzitten
!
Ja dat doe ik ook. Knopen lukt bij mij echt niet.Kringkje schreef:Sabrina1981 schreef:En werk je dat dan af met een knoopje?Kringkje schreef:Je kan het ook eens proberen met gewone nylondraad;; gebruik ik namelijk héél veel voor armbanden en kettingen en alles blijft goed vastzitten
!
Meestal werk ik het af met een knijpkraal omdat ik vindt dat het mooier staat. Soms werk ik het ook wel eens af met een knoopje ,, maar meestal komt het dan weer losen dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Dit lijkt me wel wat. Eens kijken of ik in het weekend de armband kan veranderen.isa schreef:Ik zou rijgen met een dubbele nylondraad (of c-lon) en dan afwerken met een kalot met daarin een knijpkraal.
Beide draden door het kalotje, 1 draad door de knijpkraal, de andere erlangs. Vastzetten dmv van een paar knoopjes en een drupje lijm.
Dan het kalotje dichtmaken.
Ik ben wel blij met dit topic ik zit namelijk precies hetzelfde, dus deze tips zijn echt super. Maar door dat knijpkraaltje zit dus 1 draad en 1 erlangs dan maak je een knoopje, je knijpt dan het kalotje dicht, je knijpt niet dat knijpkraaltje aan?isa schreef:Ik zou rijgen met een dubbele nylondraad (of c-lon) en dan afwerken met een kalot met daarin een knijpkraal.
Beide draden door het kalotje, 1 draad door de knijpkraal, de andere erlangs. Vastzetten dmv van een paar knoopjes en een drupje lijm.
Als je met nylondraad werkt, knijp je de knijpkraal best niet dicht want dan gaat je draad soms stuk (zonde van je werk dan!!) maar als je met gecoat staaldraad werkt moet je het dichtknijpen want daar kan je niet mee knopen...angela schreef:Ik ben wel blij met dit topic ik zit namelijk precies hetzelfde, dus deze tips zijn echt super. Maar door dat knijpkraaltje zit dus 1 draad en 1 erlangs dan maak je een knoopje, je knijpt dan het kalotje dicht, je knijpt niet dat knijpkraaltje aan?isa schreef:Ik zou rijgen met een dubbele nylondraad (of c-lon) en dan afwerken met een kalot met daarin een knijpkraal.
Ik heb namelijk ook 1 ketting gemaakt met staaldraad aan het eind een knijpkraal en kalotje. draad eerst door kalotje, dan door de knijpkraal, de draad weer terug door het kalotje, knijpkraaltje dicht geknepen en toen kalotje dicht, maar heb niet zoveel vertrouwen dat ik het zo goed gedaan heb. De ketting is nog niet gebroken overigens. Ik deed namelijk altijd 1draad door een kalotje, dan door knijpkraaltje, knijpkraal dichtknijpen dan draad afknippen en kalotje eromheen en dicht maken. Maar mijn kettingen knapte allemaal