Kan deze armband anders

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Sabrina1981
Bead Designer
Contacteer:
Kan deze armband anders

Bericht door Sabrina1981 » do 03 nov 2005 22:22

Ik heb onderstaande armband geregen op elastisch draad, want met staaldraad valt ie niet zo mooi. Alleen vind ik elastisch draad echt onhandig om af te werken. Ik heb nu heel fout een knijpkraal gebruikt, alleen dat kan natuurlijk verkeerd gaan. Een knoopje blijft bij mij nooit zitten en veel knoopjes is lelijk.

Hellup?

Afbeelding

Mystica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mystica » do 03 nov 2005 22:23

Je kan het ook eens proberen met gewone nylondraad :wink: ;; gebruik ik namelijk héél veel voor armbanden en kettingen en alles blijft goed vastzitten :) !
Groetjes Evi

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » do 03 nov 2005 22:25

C-lon garen of ander rijggaren!
Valt mooi soepel en is goed af te werken. C-lon is in 101 kleuren te koop en erg sterk.
Ik zou deze ketting zeker niet op elastisch garen rijgen!

Lieve groet van Fairy

Sabrina1981
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Sabrina1981 » do 03 nov 2005 22:26

Kringkje schreef:Je kan het ook eens proberen met gewone nylondraad :wink: ;; gebruik ik namelijk héél veel voor armbanden en kettingen en alles blijft goed vastzitten :) !
En werk je dat dan af met een knoopje?
Fairy schreef:C-lon garen of ander rijggaren!
Valt mooi soepel en is goed af te werken. C-lon is in 101 kleuren te koop en erg sterk.
Ik zou deze ketting zeker niet op elastisch garen rijgen!
Wat is C-lon dan? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Mystica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mystica » do 03 nov 2005 22:30

Sabrina1981 schreef:
Kringkje schreef:Je kan het ook eens proberen met gewone nylondraad :wink: ;; gebruik ik namelijk héél veel voor armbanden en kettingen en alles blijft goed vastzitten :) !

Meestal werk ik het af met een knijpkraal omdat ik vindt dat het mooier staat. Soms werk ik het ook wel eens af met een knoopje ,, maar meestal komt het dan weer los :roll: en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. :)
Groetjes Evi

Sabrina1981
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Sabrina1981 » do 03 nov 2005 22:32

Kringkje schreef:
Sabrina1981 schreef:

Meestal werk ik het af met een knijpkraal omdat ik vindt dat het mooier staat. Soms werk ik het ook wel eens af met een knoopje ,, maar meestal komt het dan weer los :roll: en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. :)
Ja dat doe ik ook. Knopen lukt bij mij echt niet.

isa
Bead Interested

Bericht door isa » do 03 nov 2005 22:37

Ik zou rijgen met een dubbele nylondraad (of c-lon) en dan afwerken met een kalot met daarin een knijpkraal.

Beide draden door het kalotje, 1 draad door de knijpkraal, de andere erlangs. Vastzetten dmv van een paar knoopjes en een drupje lijm.
Dan het kalotje dichtmaken.
Groetjes van Isa

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » do 03 nov 2005 22:39

Lieve groet van Fairy

Sabrina1981
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Sabrina1981 » do 03 nov 2005 22:43

isa schreef:Ik zou rijgen met een dubbele nylondraad (of c-lon) en dan afwerken met een kalot met daarin een knijpkraal.

Beide draden door het kalotje, 1 draad door de knijpkraal, de andere erlangs. Vastzetten dmv van een paar knoopjes en een drupje lijm.
Dit lijkt me wel wat. Eens kijken of ik in het weekend de armband kan veranderen.

Meer tips zijn natuurlijk welkom.

angela
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door angela » vr 04 nov 2005 09:19

isa schreef:Ik zou rijgen met een dubbele nylondraad (of c-lon) en dan afwerken met een kalot met daarin een knijpkraal.

Ik ben wel blij met dit topic ik zit namelijk precies hetzelfde, dus deze tips zijn echt super. Maar door dat knijpkraaltje zit dus 1 draad en 1 erlangs dan maak je een knoopje, je knijpt dan het kalotje dicht, je knijpt niet dat knijpkraaltje aan?

Ik heb namelijk ook 1 ketting gemaakt met staaldraad aan het eind een knijpkraal en kalotje. draad eerst door kalotje, dan door de knijpkraal, de draad weer terug door het kalotje, knijpkraaltje dicht geknepen en toen kalotje dicht, maar heb niet zoveel vertrouwen dat ik het zo goed gedaan heb. De ketting is nog niet gebroken overigens. Ik deed namelijk altijd 1draad door een kalotje, dan door knijpkraaltje, knijpkraal dichtknijpen dan draad afknippen en kalotje eromheen en dicht maken. Maar mijn kettingen knapte allemaal :-(
kralen zijn leuk...sieraden zijn machtig!!

samira
Bead Fanatic

Bericht door samira » vr 04 nov 2005 09:25

Onlangs is er nog een gouden tip op het forum geplaatst door Miekel over het knopen van elastiek ...
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... tiek+knoop" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Wendy

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » vr 04 nov 2005 10:21

Angela zegt; Ik heb namelijk ook 1 ketting gemaakt met staaldraad aan het eind een knijpkraal en kalotje. draad eerst door kalotje, dan door de knijpkraal, de draad weer terug door het kalotje, knijpkraaltje dicht geknepen en toen kalotje dicht, maar heb niet zoveel vertrouwen dat ik het zo goed gedaan heb. De ketting is nog niet gebroken overigens.

Maar dit heb je goed gedaan hoor als je er dan nog een drupje lijm in doet(in het kalotje), dan zit het als een huis. :thumb:
groetjes Sannie.

m@rlies

Bericht door m@rlies » vr 04 nov 2005 10:47

Je zou dan heel dun nylondraad kunnen gebruiken, je vouwt het draad zodat je met dubbel draad rijgt, je rijgt een rocaille naar het midden van het draad en gaat dan met beide uiteinden door het kalotje, deze kant is dan al klaar en kun je rijgen.
Ben je bij het einde doe je beide draden door een kalotje, dan rijg je een rocaille aan 1 draad. Nu kun je een knoopje maken om de kraal heen zeg maar; doe er een beetje lijm/nagellak op en knijp het kalotje dicht.

Ik hoop dat je het zo snapt.

m@rlies

Bericht door m@rlies » vr 04 nov 2005 10:49

Het dus precies zo als Isa zegt, alleen dan een rocaille ipv een knijpkraal :wink:

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » vr 04 nov 2005 11:26

angela schreef:

Ik ben wel blij met dit topic ik zit namelijk precies hetzelfde, dus deze tips zijn echt super. Maar door dat knijpkraaltje zit dus 1 draad en 1 erlangs dan maak je een knoopje, je knijpt dan het kalotje dicht, je knijpt niet dat knijpkraaltje aan?

Ik heb namelijk ook 1 ketting gemaakt met staaldraad aan het eind een knijpkraal en kalotje. draad eerst door kalotje, dan door de knijpkraal, de draad weer terug door het kalotje, knijpkraaltje dicht geknepen en toen kalotje dicht, maar heb niet zoveel vertrouwen dat ik het zo goed gedaan heb. De ketting is nog niet gebroken overigens. Ik deed namelijk altijd 1draad door een kalotje, dan door knijpkraaltje, knijpkraal dichtknijpen dan draad afknippen en kalotje eromheen en dicht maken. Maar mijn kettingen knapte allemaal :-(
Als je met nylondraad werkt, knijp je de knijpkraal best niet dicht want dan gaat je draad soms stuk (zonde van je werk dan!!) maar als je met gecoat staaldraad werkt moet je het dichtknijpen want daar kan je niet mee knopen... :wink:

Gesloten